Psoriasis ja yhden illan jutut
Mitä mieltä? Onko psori ja satunnainen seksi epäonnistumaan tuomittu yhdistelmä? Kuuluisiko minun ihottumani takia tajuta olla etsimättä seksiseuraa vai onko psori sittenkin ongelma vain omassa päässäni?
Olen psorin takia melko epävarma itsestäni, pelkään tökeröitä kommentteja ja torjutuksi tulemista. Seurustelukumppanini ovat kaikki olleet ihanan ymmärtäväisiä ja hyväksyviä, mutta yhden illan jutut jännittävät tosi paljon enkä ole uskaltanut sellaisia koskaan harrastaakaan. Nyt puutteessa elävänä sinkkuna kiinnostaisi kokeilla, olenko jäänyt mistään paitsi. Tekee niiiin paljon mieli seksiä! :D
Jos haen netin kautta (seksi)seuraa, pitää tai kannattaako psorista kertoa? Miten itse toimisitte tilanteessani?
Ainakaan tällä hetkellä psorini ei voi jäädä huomaamatta - säärissä ja kyynärpäissä on isot läiskät, muualla pienempiä punaisia täpliä. Toki hoidan ihoani, mutta psori ei vaan tunnu katoavan. Olen kyllästynyt siihen, miten paljon se määrittää seksielämääni ja itsetuntoani.
Kommentit (41)
Valot vaan pois päältä ja peittojen alle niin ei se kundi mitään huomaa, jos jotain näkee niin kuvittelee ehkä et oot kaatunu ja asfaltti-ihottumaa tai sitten tunnistaa sairauden kun on sitä nähny ennenkin - eikä se sitä haittaa!
Ihanaa nähdä tämmöinen aloitus täällä. Olisin nuorena niin kaivannut tämmöisiä mahdollisuuksia puhua asiasta. Nyt nelikymppinen ja on ollut aikamoista kyllä elämä tämän taudin kanssa. Olen tosi halukas nainen ja olen harrastanut yhdenillan juttuja siten, että mulla tummat stay up-sukat (koska säärissä vaikea psori) ja siihen vielä joku muu seksikäs pikkuvaate niin eivät ole edes käsivarsia huomanneet. Kiihkoa on riittänyt valtavasti, en ole kertonut muille kuin seurustelukumppaneille.
Lapsia on, imetys ollut helkkarin hankalaa koska tauti menee todella pahaksi raskauden jälkeen. Nyt sitten myös niveloireita monen vuosikymmenen sairastamisen jälkeen. Inhottavaa aina hävetä ja kun ei voi käyttää samanlaisia vaatteita kuin muut.
Ihana olisi joskus ostaa sellaisia vaatteita mistä pitää, ei aina housuja ja pitkähihaisia . Yo-juhlissa olin aikoinani ainoa tyttö, jolla housuasu. Mekkoja en ole koskaan voinut ihmisten ilmoilla pitää, tauti niin häiritsevän näkyvä. Voi kun löytyisi parannuskeino...
Täh, miks psorista pitää mainita??? Emmä ainakaan koskaan ole eikä kykaan edes pahemmin ole kysynyt. Ihanku kyseessä olis tappava ja tarttuva tauti???
No, en minä ikkunasta hypännyt, kun keksin nykyisen miesystävän iholla jotain "jännää".. kysyin sitten hyvän rakastelun jälkeen, mitä se on. Kuulemma psoria..ei ole menoa haitannut, eikä tule haittaamaankaan..
Usein kun olen maininnut psorista, niin se onkin ollut toiselle tuttu jo ennestään - "joo, mun kaverilla/tyttöystävällä/miehellä on se" ja oma huolehtimiseni on alkanut vaikuttaa ihan ylimitoitetulta. Jotenkin vaan silti vaikea uskoa, että voisin psorista huolimatta olla seksuaalisesti viehättävä. Jos joku tulee iskemään, niin ensimmäinen ajatukseni on, että tuskinpa tuokaan tuossa pyörisi, jos tietäisi mitä vaatteideni alla on. ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 08:57"]
Usein kun olen maininnut psorista, niin se onkin ollut toiselle tuttu jo ennestään - "joo, mun kaverilla/tyttöystävällä/miehellä on se" ja oma huolehtimiseni on alkanut vaikuttaa ihan ylimitoitetulta. Jotenkin vaan silti vaikea uskoa, että voisin psorista huolimatta olla seksuaalisesti viehättävä. Jos joku tulee iskemään, niin ensimmäinen ajatukseni on, että tuskinpa tuokaan tuossa pyörisi, jos tietäisi mitä vaatteideni alla on. ap
[/quote]
Nykyään lähes jokaisella tuntuu olevan joko ihosairaus tai sitten tatuointi, kun kesäkatua zoomailee.
En ehkä kuitenkaan vertaisi tatuointia ihosairauteen edes Porvoon kesäkadulla. Sen sentään voi itse valita.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:08"]
En ehkä kuitenkaan vertaisi tatuointia ihosairauteen edes Porvoon kesäkadulla. Sen sentään voi itse valita.
[/quote]
Ei tietenkään mutta siinä mielessä että puhdas iho alkaa olla harvinainen näky.
ap, kai hoidot menossa psoriin? Terveytesi takia tulehdus pitää saada pois
Itsetunto ollut koko elämän huono psorin vuoksi, ei yhtään yhden illan juttua, en ole itse uskaltanut edes ajatella. Edelleen vaikuttaa vaikka mies ja kaksi lasta. Poikaystäviä ei ole koskaan häirinnyt, aina tukena. Asia ollut itselle vaikea kun koko elämä ollut rasvausta ja kipuilua.
Jos jotakuta kiinnostaa vaikka jutella näistä aiheista lisää sähköpostitse, mun osoite on electricprune at hotmail.fi. Psorittomia kavereita ei kiinnosta, kaipaan vertaistukea :D
Itselläni psoriasis myös. Se helpottuu kovin jos jättää viljat ja sokerin pois. Maitotuotteiden vähentäminen auttaa myös paljon.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:24"]
ap, kai hoidot menossa psoriin? Terveytesi takia tulehdus pitää saada pois
[/quote]
Joo, hoidot on. Daivobetiä, perusvoidetta ja kookosöljyä. Valohoitoonkin olisi lähete. Ruokavalioasioilla en ole jaksanut enää kikkailla, aiemmista kokeiluista saamani tulokset olivat niin vähäisiä. Auringonpaistetta odotellessa...
Psorin vaikutus itsetuntoon on minullakin tuskastuttavan suuri. Mukava löytää täältä vertaistukea. Olisipa ihanaa kokeilla elää yksi kesä ilman psoria! Todennäköisesti vain huomaisin, että ihan yhtä ylitsepääsemättömän tuntuisia ulkonäkökomplekseja voi kehittää muistakin oman kehonsa piirteistä. :D Nyt ajattelen että jos vain pääsisin psorista eroon, olisin ihan kivannäköinen.
ap
Valohoito kannattaa aloittaa viimeistään kevättalvella, aiemminkin jos pahana. Siten mahdollisuus saada kesän ajaksi terve iho, kokemusta on itsellä yli 20 vuotta. Kaikki hoitomuodot olen kokeillut. Itsellä psori ei ole haitannut suhteita, ei yhdenillan eikä pitempiäkään. Olen siitä maininnut heti alkumetreillä niin siinäpä tulee selväksi haittaako vai ei
Rankkaa tää silti on ollut, vaikuttanut ammatin ja harrastusten valintaan mm. Elämä ollut säätelemistä ja peittelemistä. rupikonnana vaan ei halua ihmisten ilmoilla kulkea. Joskus miettii missä olis jos psoris ei olisi koskaan ollut. Raskaudet ja imetysajat vaikeita . Kipuja. Urheilua ei voi harrastaa samoin kuin iholtaan terveet. Ja kun sei prkle parane ees viikoksi.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:00"]
Rankkaa tää silti on ollut, vaikuttanut ammatin ja harrastusten valintaan mm. Elämä ollut säätelemistä ja peittelemistä. rupikonnana vaan ei halua ihmisten ilmoilla kulkea. Joskus miettii missä olis jos psoris ei olisi koskaan ollut. Raskaudet ja imetysajat vaikeita . Kipuja. Urheilua ei voi harrastaa samoin kuin iholtaan terveet. Ja kun sei prkle parane ees viikoksi.
[/quote]
Mä pärjäsin jotenkuten psorin kanssa siihen asti kunnes psori meni niveliin, nyt nivelkivut lisänä ja rajoittaa liikkumista
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:57"]Täh, miks psorista pitää mainita??? Emmä ainakaan koskaan ole eikä kykaan edes pahemmin ole kysynyt. Ihanku kyseessä olis tappava ja tarttuva tauti???
[/quote]
Jos pelkää tulevansa torjutuksi sen takia tai saavansa kuulla päin naamaa kuinka kamalalta näyttää. Ihmiset osaa olla tosi urpoja.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:12"]
Hyi. Ottaisin semmoinen jolla ei oo tuota.
[/quote]
Juu, en mäkään halua panna sellaista, joka ei halua mua. :) Mut pitäiskö se nyt sitten jotenkin varmistaa etukäteen? Jos, niin miten? Vai luottaako vaan siihen, että suurinta osaa(?) ei siinä tilanteessa haittaa?
[/quote]
Toivottavasti et loukkaannu, mutta tässä kommentissa on minusta poikkeuksellista seksikkyyttä. Kumpa useammalla naisella olisi sinun asenteesi.
Up