En kuulemma osaa verkostoitua
Näin sanottiin, harjoittelun lopussa. Jos se on luonteenvastaista niin miten se onnistuu kun ei tule luonnostaan?
Kommentit (4)
Sos&terv alan? Minulle sanottiin samoin ja ihan hyvin oon pärjänny valmistumisen jälkee ja töitä on aina ollu.
T.sh
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:27"]
Sos&terv alan? Minulle sanottiin samoin ja ihan hyvin oon pärjänny valmistumisen jälkee ja töitä on aina ollu. T.sh
[/quote]
No aivan. Tuohan tarkoittaa lähinnä vain sitä, että harjoittelun arvostelijalla, joka itsekin on ilmeisesti tuolta alalta, ei ole mitään käsitystä siitä, mitä "verkostuitumisella" ihan oikeasti tarkoitetaan. :-D Ei kai nyt jossain hoitoalan harjoittelussa voi mitenkään järkevästi "verkostoitu"a. Se, että pääsee kivasti mukaan kahvipöytäkeskusteluihin, tai että soittaa luontevasti ammatillisissa asioissa henkilölle, jolle niiden asioiden hoitaminen kuuluukin, ei ole mitään "verkostoitumista".
Ja vaikka AP nyt olisi jollain sellaisella alalla, jossa verkostoitumista oikeasti vaaditaan, eli vaikkapa myynnissä tai markkinoinnissa, mielenkiintoista olisi tietää, miten tuota arvioidaan kuitenkin aika lyhyen harjoittelun aikana. Silläkö, kuinka monelle henkilölle on antanut käyntikortin jollain messuilla? Oikeastihan tuo vaatii aikaa ja pitkäjänteisyyttää, ja jopa rahaa, koska suuressa maailmassa vanhemmat tappelevat jo paikoista "oikeassa" lastentarhassa.
Joten jättäisin kyllä tuollaiset kommentit ihan omaan arvoonsa, varsinkin, jos asiaosaamisessa ja oppimisessa ei ole mitään arvosteltavaa löytynyt!
Juu, verkostoituminen ei sovi kaikille, itsekin tunnistan että en ole sentyyppinen luonne ollenkaan, että haalisin kontakteja sinne ja tänne. Onneksi verkostoituminen ei kuitenkaan ole kaikilla aloilla tarpeen, vaan ammattitaito voi olla paljon tärkeämpää.
Saitko harjoittelun lopussa muuta palautetta onnistumisestasi? Missä olet hyvä? Voisitko kehittää niitä alueita edelleen?