Katsooko terkka kohdunsuun tilanteen n 37 äitiyseuvolakäynnillä?
Kommentit (7)
Ihan mielenkiinnosta: kuuluuko terveydenhoitajan koulutukseen kohdunsuuntutkimus? Kätilön ja lääkärin koulutukseen tietysti kuuluvat, mutta terveydenhoitajan ja kätilön koulutukset eroavat melkoisesti sairaanhoitajaopintojen jälkeen...
Mä en usko, että th katsoo. Mulla kyllä on neuvolan th katsonut, mutta hän on myös kätilö.
Muistan aiemmasta raskaudestani, että jossakin vaiheessa terveydenhoitaja sanoi että voidaan ensi käynnillä katsoa ja myös vaikka vähän "ronklata" jos siitä lähtisi vauhtia synnytykseen.. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:24"]Muistan aiemmasta raskaudestani, että jossakin vaiheessa terveydenhoitaja sanoi että voidaan ensi käynnillä katsoa ja myös vaikka vähän "ronklata" jos siitä lähtisi vauhtia synnytykseen.. Ap
[/quote]
Miksi ihmeessä tuollainen tehtäisiin viikolla 37? Ellei siis ole jokin oikea syy kuten suuri koko tai raskausmyrkytys tms mutta senkin kai tekee joku muu kuin th ronklaamalla?
Minulla on kolmessa raskaudessa katsottu joka kerralla kolmesti. Noin viikoilla 12, rakenneultrassa viikolla 20 ja viimeisen kerran lääkärineuvolassa noin 32-35 viikoilla. Sen jälkeen harvemmin "vahdataan", koska saa jo periaatteessa syntyä. Ei 37 viikolla enää estellä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 21:35"]Minulla on kolmessa raskaudessa katsottu joka kerralla kolmesti. Noin viikoilla 12, rakenneultrassa viikolla 20 ja viimeisen kerran lääkärineuvolassa noin 32-35 viikoilla. Sen jälkeen harvemmin "vahdataan", koska saa jo periaatteessa syntyä. Ei 37 viikolla enää estellä.
[/quote]
Ja tosiaan terkka ei ole katsonut kertaakaan. Ensimmäisen ja viimeisen kerran tk-lääkäri, rakenneultrassa sairaalan kätilö.
Ei multa ainakaan terkka katsonut kertaakaan. Toisessa lääkärineuvolassa katsottiin, olikos se nyt rv 35. Mutta en tiedä katsooko jos erikseen pyytää.