Aatelkaas, se munasolu josta muodostuit, oli aikanaan jo isoäitisi kohdussa
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisen munasoluistahan on jo kuollut kun tämä syntyy. Jotenkin hurja ajatus, että nainen eräällä tapaa kuolee jo ennen syntymäänsä ja osa hänestä on jo liuennut pois.
Mikä tässäkin faktassa nyt risoo jotain? Ei se alanuolta painamalla muutu.
Vierailija kirjoitti:
Ei sentään. Kyllä ne muodostuivat ihan minun munasarjoissani.[/quot]
Ei, kyllä ne ovat kaikki jo tyttösikiöllä olemassa. MUTTA murrosiässä ne yksitellen(tai joskus useampi kerralla) kypsyvät ja matkaavat kohtuun. Lukekaa biologian kirjat uudestaan jos ette muista miten se menikään:). Mutta psalmin 139 mukaan Jumala on luonut jokaisen ihmisen ja kutonut kokoon äitinsä kohdussa. Olemme Jumalan ainutlaatuisia taideteoksia. Hän on luonut kasvomme, äänemme jne. Kunnia Hänelle. Ihminen on suuri ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisen munasoluistahan on jo kuollut kun tämä syntyy. Jotenkin hurja ajatus, että nainen eräällä tapaa kuolee jo ennen syntymäänsä ja osa hänestä on jo liuennut pois.
Sellainen fakta nyt vaan tiedoksi, että joka ikinen hetki ihmisen soluja kuolee, näin tapahtuu jo ennen syntymää myös miehille. Munasoluista on vain sellainen erikoisuus, että niitä ei tule lisää. Naisella ei tartte olla yhtään munasolua jäljellä eikä se häntä saa kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen fakta nyt vaan tiedoksi, että joka ikinen hetki ihmisen soluja kuolee, näin tapahtuu jo ennen syntymää myös miehille. Munasoluista on vain sellainen erikoisuus, että niitä ei tule lisää. Naisella ei tartte olla yhtään munasolua jäljellä eikä se häntä saa kuolemaan.
Ok. Eli sinä kehittelit omassa päässäsi jotain ihan kummallisia päätelmiä. No se ei ole minun huoleni. Tietysti soluja kuolee, mutta ne uusituvat. Munasolut ei uusiudu. Älä kehitä tästä nyt enää mitään lisää. Olet päättänyt ymmärtää väärin ja ymmärrän sen.
Eikös siitä munasolusta synny poikiakin. Jos tyttäreni saa joskus pojan, niin minä olen osan matkaa tätä solua myös kantanut.
Jännä ja uusi ajatus. Munasoluni on siis saanut alkunsa v. 1942..?