Aatelkaas, se munasolu josta muodostuit, oli aikanaan jo isoäitisi kohdussa
Kommentit (27)
Niin tyttölapsella muodostuu kaikki munasolut jo sikiöaikana, joten puolikas meistä on ollut jo isoäitimme kohdussa.
Ja siittiösolu, josta alkusi sait lojui isöisäsi kiristyneissä kivespusseissa Taipaleenjoella kesällä 1943....
Vierailija kirjoitti:
Ja siittiösolu, josta alkusi sait lojui isöisäsi kiristyneissä kivespusseissa Taipaleenjoella kesällä 1943....
Noup, ei. Siittiöt on lyhytikäisiä.
Siksikö sanotaan että mun mummoni muni mun mammani jne. Tulee outoja villejä mielikuvia, jos alkaa miettimään sukusolujen alkuperää ja ikää.
Kyl mun munasolut muodostui ihan mun omissa elimissäni sikiöaikanani.
Elikkä, jos mummi veti röökiä ja joi viinaa, niin ei äidin elintavat olleetkaan niin tärkeässä osassa, kun aina annetaan ymmärtää. Munasolu on jo vioittunut silloin, kun mummi odotti äitiä....
Vierailija kirjoitti:
Niin tyttölapsella muodostuu kaikki munasolut jo sikiöaikana, joten puolikas meistä on ollut jo isoäitimme kohdussa.
Useimmilla on kuitenkin kaksi isoäitiä ja kaksi isoisää. Joten 1/4 ja 1/4.
Joo, ja samalla tavalla jokainen nainen, joka on kantanut sisällään tyttösikiötä, on kantanut sisällään myös sitä munasolua, josta mahdollinen tuleva lapsenlapsi saa osittain alkunsa.
Ei sentään. Kyllä ne muodostuivat ihan minun munasarjoissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla on kuitenkin kaksi isoäitiä ja kaksi isoisää. Joten 1/4 ja 1/4.
Ei… kun se munasolu, josta sinun puolikkaasi on muodostunut, on peräisin äidiltäsi, ja äidillesi se on muodostunut silloin kun hän on ollut sikiönä äidinäitisi vatsassa. Äitisi ei ole ollut isäsi äidin vatsassa (toivottavasti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noup, ei. Siittiöt on lyhytikäisiä.[/
Live fast, die young on niiden elämänfilosofia.
Suloinen ajatus! Minun munasolu kehittyi jo 1910, eli se oli Venäjän kansalainen!
Eikös maatuskanuket symboloi juuri tätä. Mummon sisällä on mummo, jonka sisällä mummo, jonka sisällä mummo...loputtomiin.
Siis mennäänkö täällä ajatuksella että isän DNAlla ei ole vaikutusta lapsen munasoluun ja naiset on vähän kuin klooneja toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis mennäänkö täällä ajatuksella että isän DNAlla ei ole vaikutusta lapsen munasoluun ja naiset on vähän kuin klooneja toisistaan?
Ei nyt puhuta DNA:sta vaan siitä, että naisille kehittyy munasolut jo sikiöaikana, ts. silloin kun he ovat olleet oman äitinsä vatsassa. Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää…?
Suurin osa naisen munasoluistahan on jo kuollut kun tämä syntyy. Jotenkin hurja ajatus, että nainen eräällä tapaa kuolee jo ennen syntymäänsä ja osa hänestä on jo liuennut pois.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään vaikutusta. Miehissä ei ole jatkumoa. Naisten esiäidin voi määrittää miljoonien vuosien päähän kun miehestä ei osata sanoa mitään.
En ole tullut ajatelleeksi omakohtaisesti, vaikka biologian tiedänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan sitä, että tytöllä on jo sikiönä kaikki munasolut valmiina.
.?