Oudot poissaolokohtaukset?
Mulla on ollut viimeaikoina outoja kohtauksia, jolloin ajantaju katoaa ja jään paikalleen. Monesti myös silmissä näkyy kipinöitä ennen kohtausta.. Ihan kuin jotain sinisiä välähdyksiä. Ne ei koskaan kestä montaa sekuntia, mutta saattaa tulla millon vaan. Tänään palaverissa huomasin tuijottaneeni pöytää kun minulle yritettiin puhua. Aamulla kesken meikkaamisen havahduin että tuijotin peiliin.
Mulla on vaikeuksia myös nukahtaa, oon laihtunut muutaman kilon ja iho kuivuu ja hilseilee. Kävin työterveydessä tänään ja verenpaine 109/68.. Sanoi että stressiä vaan. Onko muilla ollut tällaisia oireita?
Kommentit (33)
Lääkäreille syöpäkin on stressiä vaan. Täytyy maksaa jos haluaa palvelua. Verorahat ei riitä.
Epileptiseltä kohtaukselta tuo kyllä kuulostaa, etenkin noiden kipinöiden kanssa. Marssipa lääkärille ja vaadi parempaa tutkimusta! Helpoimmat epilepsiat kun ovat ihan hoidettavissa.
Epilepsia tuli mullakin mieleen. Molemmilla serkuilla on ollut jo lapsesta. Kerran ajaessa autoa huomasin et menin monta sataa metriä niin etten tajunnut mitään. Se säikäytti kunnolla. :/ eniten noita tulee kuitenkin töissä ruudun ääressä. Telkkaria en tykkää katsoa nykyään kun alkaa välkkyä silmissä...
-ap
Epilepsia. Aikuisiällä paha stressi, uupumus, masennus voivat tuoda näitä oireita. Itselläni oli lapsena lääkitys, sitten monta vuotta ilman lääkitystä ja oireita, ja sitten kun elämä pitkään potki päähän niin kohtauksia alkoi taas tulla. Onneksi en kohtauksen aikana satuttanut ketään muuta kuin itseäni (liikkeellä ollessa siis tuli muutaman kerran).
pojallani tuli tuollaisia kohtauksia lapsena. epilepsiaa epäiltiin, mutta lopulta kohtaukset loppuivat eikä niitä ole tullut enää kymmeneen vuoteen. syy ei koskaan selvinnyt.
Poissaolokohtaus on joskus kätevä. Esimerkiksi anopin syntymäpäivänä.
Minulla todettiin epilepsia noilla oireilla. Myöhemmin sain toispuoleisen halvauksen oireita.
Kannattaa hakeutua neurologille. Helppojen tutkimusten jälkeen sain lääkkeet, joilla estetään taudin paheneminen.
Mun veljellä oli nuorena tuollaisia kohtauksia. Ilmenivät yleensä pahan krapulan tai pahan stressin aikana. Myöhemmin ei ole ollut eli menivät itsekseen ohi. Hänellä näihin liittyi säpsähtelyä eli saattoi "kohtauksen" loppuessa ikäänkuin säpsähtää taas henkiin. Välillä tipahti tuolilta, kaatui jne. eli ei mikään leikin asia. Onneksi loppuivat!
Mulla migreenikauden kerran ollessa todella pahana, tuli sellainen olo, etten tiennyt missä tarkalleen olen. Sitä kesti muutaman sekunnin ajan ja oli tosi pelottavaa jälkeen päin. Kävin neurologilla eikä muuta syytä löytynyt, kuin juuri tuo migreeni.
Mulla tulee poissa olo kohtauksia..Pystyn toimimaan ihan normaalisti mut sit yhtä äkkiä havahdun palaavani takasin siihen mis olen.Tosi vaikee selittää.Luulee olevansa läsnä mut sit huomaa et ei tosiaan oo ollukkaan... :(
Petit mal
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000696.htm
Kyllähän se syy kannattaisi tutkia
Mulla todettiin myös epilepsia noilla oireilla. Myöhemmin paheni kouristuskohtauksiksi, kannattaa hakeutua ajoissa siis lääkärille.
Hei mulla on ollut samanlaisia kohtauksia nyt puolen vuoden ajan. Kävin lääkärissä tsekkaamassa kilppariarvot, mutta ne oli ihan ok.
Poissaolokohtauksia tulee joskus useammin, joskus harvemmin. Joskus silmissä säkenöi, aivan kuin sähikäisiä tms viuhuisi silmien ohi. Tämä kestää yleensä muutaman sekunnin.
Näiden lisäksi väsymys on ihan kamalaa.
Voisiko mullakin olla kyseessä epilepsia? Äidilläni ja ukillani on todettu ns. piilevä epilepsia eli kohtauksia on tullut heidän elämänsä aikana muutaman kerran.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 22:08"]Hei mulla on ollut samanlaisia kohtauksia nyt puolen vuoden ajan. Kävin lääkärissä tsekkaamassa kilppariarvot, mutta ne oli ihan ok.
Poissaolokohtauksia tulee joskus useammin, joskus harvemmin. Joskus silmissä säkenöi, aivan kuin sähikäisiä tms viuhuisi silmien ohi. Tämä kestää yleensä muutaman sekunnin.
Näiden lisäksi väsymys on ihan kamalaa.
Voisiko mullakin olla kyseessä epilepsia? Äidilläni ja ukillani on todettu ns. piilevä epilepsia eli kohtauksia on tullut heidän elämänsä aikana muutaman kerran.
[/quote]
Kai sinulta otettiin EEGym?
Mun kaverilla epilepsia oireili noin.