Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suolan väittelijä, miksi pelkäät suolaa?

Vierailija
23.06.2015 |

Terveydellisistä syistä, mutulla vai miksi? Kroppa tarttee suolaa, muttei prosessoitua suttua tai pansuolaa jne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho :D "Välttelijä", piti kirjoittamani. ap

Vierailija
2/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei av-mammat välttele suolaa, ne välttelee gluteenia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine koholla enkä haluaisi lääkitystä.

Vierailija
4/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että minulla on vaikea verenpainetauti ja perinnöllinen sydänsairaus, ja kardiologian erikoislääkäri on sanonut minulle, että suolaa pitää välttää kaikin keinoin. Ihminen tarvitsee kyllä natriumia noin puoli grammaa päivässä, mutta sen saa maitotuotteista tai lihasta, lisättyä suolaa ei tarvita missään. Kun suolan käytöstä oppii pois, suola maistuu hirvittävän pahalta.

Vierailija
5/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa verisuonitauteja ja korkeaa verenpainetta.

Vierailija
6/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa EI muuten tarvitse hitustakaan lisättyä suolaa.

Vierailija
7/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs te terveet ja normaalit, mikä teidän tekosyy on?

Vierailija
8/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:07"]

Terveydellisistä syistä, mutulla vai miksi? Kroppa tarttee suolaa, muttei prosessoitua suttua tai pansuolaa jne.

[/quote]

Koska kaikki lisätty suola ruoassa on turhaa ja suomalaiset saavat muutenkin sitä liikaa. Ystäväni on sydän- ja verisuonitautien professori ja tutkija ja luotan hänen sanaansa.

Sana "prosessoitu" muuten paljasti, että tämän(kin) aloituksen on tehnyt fitnekseen hurahtanut suupielienlipojananna, joka vetelee pillereitä ja pakillisen munanvalkuaisia päivässä niin että sisäelimet huutaa tuota pikaa hoosiannaa. 

Vierailija
9/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "prosessoitu suttu"? Tiedoksi vain, että jodilisä on tarpeellinen suomalaisille, jotka eivät saa tarpeeksi jodia ravinnostaan. Ja prosessoimaton "puhdas" "luonnollinen" suola voi sisältää mitä vain myrkkyjä, vaikka ei 99-prosenttisesti eroakaan esim. merisuolasta, joka on tuotettu "prosessilla" eli kuivattamalla merivedestä.

Ja pansuolasta saa muitakin tarpeellisia hivenaineita kuin natriumia ja kloridia, mutta kaikki eivät pidä sen mausta.

Vierailija
10/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lisättyä suolaa koska se turvottaa. Olen perusterve ja "normaali", en osaa sanoa miksi koko naama ja silmät turpoaa niin maan perkeleesti suolasta.

Vierailija
11/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:21"]En käytä lisättyä suolaa koska se turvottaa. Olen perusterve ja "normaali", en osaa sanoa miksi koko naama ja silmät turpoaa niin maan perkeleesti suolasta.
[/quote]
Käytät "huonoa" suolaa, eli huonolaatuista, jossa on lisä- ja/tai säilöntäaineita. Kokeile vuori- tai merisuolaa.

Vierailija
12/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:21"]Mitä on "prosessoitu suttu"? Tiedoksi vain, että jodilisä on tarpeellinen suomalaisille, jotka eivät saa tarpeeksi jodia ravinnostaan. Ja prosessoimaton "puhdas" "luonnollinen" suola voi sisältää mitä vain myrkkyjä, vaikka ei 99-prosenttisesti eroakaan esim. merisuolasta, joka on tuotettu "prosessilla" eli kuivattamalla merivedestä.

Ja pansuolasta saa muitakin tarpeellisia hivenaineita kuin natriumia ja kloridia, mutta kaikki eivät pidä sen mausta.
[/quote]
Prosessoitu suttu on esim eineksiä, karkkeja jne.

Vierailija
13/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:19"]

[/quote]

Mikä ihmeen tekosyy? Minulla on ihan rehellinen syy etten pidä suolasta.

Vierailija
14/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:19"]

[/quote]

Mikä ihmeen tekosyy? Minulla on ihan rehellinen syy etten pidä suolasta.
[/quote]
Lol.

Vierailija
15/15 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele koska mulla on liiankin alhainen verenpaine. Suolan puute tuntuu heti tokkuraisuutena ja väsymyksenä. Usein laitan 1/2 tl suolaa haaleaan veteen ja juon. Eikä suolaton ruokakaan maistu miltään vaikka maustan  muutenkin reilusti. Käytän vain karkeaa merisuolaa, ei mitään jodisotkuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi