Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide naisesta, joka synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä?

Vierailija
11.02.2022 |

Rehellisesti, kerro.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mielipidettä, jokaisen oma asia miten haluaa synnyttää. En kyllä minään sankarinakaan pidä jos aloituksella sitä haetaan.

Vierailija
22/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jolla keho-mieli-yhteys on ihan nextillä levelillä. Kykenee hallitsemaan kipua paremmin kuin normitavantallaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielipidettä, ihan sama minulle. Pääasia että lapsi saadaan ulos hengissä ja ehjänä.

Vierailija
24/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhdentekevää. Synnytyksen päähenkilö on lapsi joka tulee saada mahdollisimman pienillä riskeillä ja terveenä ulos.

Kaikki muu on jotain perverssiä huomionhakuisuutta ja oman kilven kiillottamista.

En ole aloittaja enkä edes lääkkeitä synnyttänyt, mutta pakko kommentoida:

Jos joku nyt synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä - niin mikä saa sut uskomaan, että hän tekee niin silkasta huomionhakuisuudesta?!?!?! :DDD voi luoja. Ööö, oikeesti, ei kukaan synnytä luomuna ihan vaan sijsi, että "pääsis kiillottamaan omaa kilpeään" :D

Jos joku noin synnyttää, minusta se On hurjan kunnioitettavaa, silloinhan lapsikin syntyy ilman ylimääräisiä lääkkeitä kehossaan :) eli uskoisin näiden luomuilijoiden ajattelevan ennen kaikkea vauvojaan.

Ja ei, itse en pystynyt ilman lääkkeitä synnyttää.

Vierailija
25/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään mielipidettä. Itse synnytin tokan ja kolmannen ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Ekassa sain epiduraalin. En huomannut mitään lievittävää vaikutusta, mitään hyötyä siitä ei ollut. mutta ne johdot häiritsivät. Verenpainettako siinä piti seurata? En muista. Suoistuksen tullessa spontaanisti koukistin kättäni ja mittarit menivät sekaisin ja minua muistuteltiin pitämään käsi suorassa. En ole lääkevastainen enkä pelännyt siitä tulevan haittavaikutuksia vauvalle. Se oli vain hyödytön ja tarpeeton.

Vierailija
26/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua jos se on oma valinta.

Vierailija
27/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin, tapahtuiko niin olosuhteiden pakosta (kivunlievitystä ei ehditty antaa, oliko syöksysynnytys eikä ehtinyt sairaalaan?) vai oliko tuo synnyttäjän oma tahto?

Olosuhteiden pakon uhria säälin (voi olla todella traumatisoivaa) , omaehtoisesti luomuna synnyttänyttä kavahdan kunnioituksesta (ja suuresta ällistyksestä, miksi joku valitsee noin)

Vierailija
28/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei jää traumaa. Kaikki synnytykset ja synnyttäjät ovat erilaisia.

Vierailija
29/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeni on, että kenelläkään muulla ei pitäisi olla asiaan mielipidettä. Siinä on kyse siitä, että se oli hänelle sopiva tapa.

Vierailija
30/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai se herättää kunnioitusta koska se vaatii kovasti henkistä kapasiteettia, luomusynnytykset alkavat olla melko harvassa.

Siinä äiti usein ajattelee omaa ja lapsen parasta.

En puhu juuri koskaan omasta synnytyksestäni missään koska se lähes poikkeuksetta koetaan kehuskeluksi ja huomionhakuisuudeksi.

Vierailija
31/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko ilokaasu sellaiseksi? Itsellä ei ollut käytössä muuta ihan vaan sen takia ettei epiduraalia kannattanut enää laittaa kun vauva oli niin alhaalla. Olisi pidentänyt ponnistusvaihetta. Synnytys sattui vähemmän kuin influenssatesti.

Vierailija
32/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhdentekevää. Synnytyksen päähenkilö on lapsi joka tulee saada mahdollisimman pienillä riskeillä ja terveenä ulos.

Kaikki muu on jotain perverssiä huomionhakuisuutta ja oman kilven kiillottamista.

Tämä on inhottava ja haitallinen ajattelumalli, joka jatkuu myös synnytyksen jälkeen.

Nainen on ihan yhtä tärkeä kuin se vauva. Ei naista voi ihan miten vaan kohdella sillä perustella, että no vauva on nyt tärkein

Yritä siinä sitten muodostaa hyvää ja tervettä kiintymyssuhdetta vauvaan kun ympärillä kukaan ei välitä eikä hoida sinua, kaikki lempeys ja välittäminen kohdistuu vain vauvaan ja sinä itse olet täysin yhdentekevä. Tällainen kokemus ainakin itsellä äidiksi tulosta. Vauva on nyt tärkein, minulla ei ole mitään väliä.

Vierailija
33/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se epiduraali annettiin, mutta liian myöhään. Ei enää tehonnut. Ainoa lievitys oli ilokaasu ja kokemus siitä oli, että olen humalassa. Enpä montaa henkäystä halunnut. Mutta ainokainen syntyi nopeasti eikä kipukynnykseni ole kaksinen. Jottei mitään kehumista ole asiassa.

Vierailija
34/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ilman kivunlievitystä. En kokenut tarvitsevani sitä. Mikähän on kysymyksesi idea...?

Samoin. Ei edes ilokaasua.

Vierailija
35/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin kaksi ensimmäistä lastani ilman kivunlievitystä. Molemmat synnytykset kestivät alle kaksi tuntia, mutta tuskat olivat kovat. Repesin myös molemmilla kerroilla, hirveät traumat jäi.

Kolmas synnytys käynnistettiin ja sain kaiken mahdollisen kivunlievityksen. Paikkasi hienosti entisiä, pelottavia ja traumaattisia synnytyksiä.

Ja kaikki synnytykset olen omasta mielestäni hoitanut yhtä hyvin ja hienosti.

Vierailija
36/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo ja valitsee olemassa olevista vaihtoehdoista. Tärkeintä on, ettei motkoteta muitten kivunlievisyvalinnoista. Eli kivunlievitystä ottaneelle ei valiteta, kun on niin nynny. Eikä ilman kivunlievistystä synnyttäneelle valiteta siitä, että yrittää olla parempi kuin muut (paitsi tietysti jos ko synnyttäjä haukkuu kaikki muut synnyttäjät samalla kun kehuu omaa poikkeuksellista erinomaisuutta, synnytystään ja lääkkeettömyyttä)

Vierailija
37/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätin synnyttää lääkkeettömästi, ihan vaan sen takia, ettei vauva saisi lääkkeiden mahd. haittoja. Ja ihan hyvin meni, vaikka luulin jossain välissä kuolevani kipuun. Olin vain hiljaa ja koetin keskittyä kivun hallitsemiseen ja hengittämiseen. Ei jäänyt traumoja kivusta.

Vierailija
38/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että kukin tavallaan ja toivottavasti omasta halustaan, valitsi sitten kivunlievityksen tai ei. Jokainen synnyttäjä ansaitsee synnytyksen olevan hyvä kokemus ja sen, että itse valitsee tiensä. Olen tavannut niitäkin, jotka ovat valinneet luomusynnytyksen, koska sitä pidetään kunnioitettavana asiana. Silloin mennään metsään ja synnytys ei ole omannäköinen.

Vierailija
39/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä ihmisestä tuon perusteella. Jotain viboja tulee luomuhenkisyydestä tms mutta toki tiedän että syitä voi olla monia, ja vasten tahtoaankin voi jäädä ilman kivunlievitystä. Itse pyysin molemmissa synnytyksissä epiduraalin heti kun mahdollista. Mulla kipu ei nyt mitään sietämätöntä edes ollut missään vaiheessa ja olisin kyllä selvinnyt ilmankin. Mutta ajatukseni oli että en halua kärsiä turhaan enkä edes halua tietää kuinka pahaksi kivut menisi luomuna loppua kohden.

Vierailija
40/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä kerennyt saamaan mitään kivunlievitystä kun lapsi syntyi niin nopeasti ettei kätilö kerennyt hanskoja vetää käsiin. ei meinannut uskoa et lapsi shntyy ja toinen vaan tili plupsahtaen ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä