Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide naisesta, joka synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä?

Vierailija
11.02.2022 |

Rehellisesti, kerro.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Warrior!!!!

Oikeesti, muija on pakko olla joku viikinkisoturi, jos moisen valitsee vapaaehtoisesti.

Vierailija
2/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herää mitään ajatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ilman kivunlievitystä. En kokenut tarvitsevani sitä. Mikähän on kysymyksesi idea...?

Vierailija
4/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys, eiköhän jokainen tee niin kuin itse parhaaksi näkee.

Vierailija
5/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on oikea pahapersemuija

Vierailija
6/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ilman kivunlievitystä. En kokenut tarvitsevani sitä. Mikähän on kysymyksesi idea...?

Samoin 2 lasta ilman mitään kivunlievitystä, pelkällä tahfonvoimalla ja hengitystekniikalla.Ensimmäinen synnytys kesti useita tunteja.

Vierailija
7/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys :D synnytin ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, ja ihmettelen, mitä muiden muka pitäisi olla asiasta mieltä!? Mulla oli hyvä synnytys, lapsi syntyi terveenä, olin elämäni kunnossa, tekisin saman uudelleenkin. So?

Vierailija
8/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksiä on erilaisia. Kivun voimakkuus vaihtelee, synnytyksen kesto vaihtelee, vauriot vaihtelee jne.

Vierailija
9/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään mielipidettä, koska kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee ja perse kestää!

Vierailija
10/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkkeellinen kivunlievitys siis joku normi, jota harva rikkoo?

Anteeksi tyhmä kysymykseni. Olen lapseton mies 🙈

Vierailija
11/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikäs siinä jos ei tarvitse.

Jos tarvitsee, se ei ole häpeä. Kivunlievitys on sitä varten, että turhaa kipua ei tarvitse kärsiä.

Vierailija
12/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ei ole mielipidettä niistäkään jotka haluaa aivan kaiken kivunlievityksen. Eikä niistä, jotka pelkopolin kautta saavat sektion. Sen sijaan vapaaehtoisesti kotisynnyttäjiä ihmettelen, koska synnytyksessä voi tapahtua vaikka mitä sairaanhoitoa vaativaa ja sieltä kotoa on pitkä matka hoitoon.

Vierailija
13/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nykyisin.

Moni toivoo kaikki mahdolliset piikit ja puudutteet, vaikka niistä voi olla vauvalle ja itsellekin haittaa (esim. hermovaurio, oksitosiinia ei erity normaalisti). Vauva on esim. unisempi eikä jaksa imeä yhtä hyvin, kun on myös lääkkeiden vaikutuksen alaisena.

Vierailija
14/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni nykyään ensisynnyttäjistä alle 5% ja uudelleensynnyttäjistä noin 11% synnyttää täysin ilman kivunlievitystä. Älkää kivittäkö, jos prosentit hieman heittää, mutta tuota luokkaa ne on olleet kun vuonna 2019 asiaa tutkin esikoista odottaessani...

Itse synnytin pelkän ilokaasun voimalla. Se luetaan lääkkeeksi.

Vierailija
15/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea synnyttäjä.

Vierailija
16/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut synnyttäjä, tai uskoo/tietää tuntevansa kehonsa. Ehkä myös ajattelee sikiön terveyttä, sillä anestesiat saattavat hidastaa syntymistä. Neurologiset haitat epiduraalista ovat tiettävästi erittäin harvinaisia, joten ehkä ajatuksena on syntymisen nopeus (pienempi riski happivajeelle ja komplikaatioille).

Vierailija
17/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis neurologiset haitat epiduraalista tai muusta kivunlievitykseen käytettävästä kemikaalista sikiölle. Toki äidillekin voi niiden kanssa jotain sattua, esim. hoitovirheestä.

Vierailija
18/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normi ja vaihtoehtoja on erilaisia. Myös Panadol on lääke ja ilokaasu.

Vierailija
19/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkikammoinen?

Tunnen yhden joka synnytti ilman lääkkeitä tästä syystä. Kuulemma ilokaasua olisi ottanut muuten, mutta pelkäsi jos siitä tulee oksettava olo (kuten joillekuille tulee)

Vierailija
20/40 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhdentekevää. Synnytyksen päähenkilö on lapsi joka tulee saada mahdollisimman pienillä riskeillä ja terveenä ulos.

Kaikki muu on jotain perverssiä huomionhakuisuutta ja oman kilven kiillottamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän