Miksi ette vastaa vieraaseen/tuntemattomaan numeroon?
Tosi ärsyttävää koittaa saada potilaita kiinni kun kukaan ei vastaa. Aika usein kuulee kun lopulta saa kiinni että "ai, olitko se sinä? En vastannut kun oli vieras numero". Ja ihan sellaisiltakin joiden olisi pitänyt osata odottaa lääkärin soittoa. Ymmärrän kyllä että joskus ei vaan kuule puhelinta tai muuten ei pysty vastaamaan mutta nämä "en vastaa vieraisiin numeroihin" ärsyttävät ja tuhlaavat minunkin aikaa kun yleensä on kuitenkin joku tärkeä asia (esim pitää pyytää potilas uudelle kuvalle, antibiootti pitää aloittaa tai vaihtaa jne). Mutta ei voi valittaa sitten että on hoidettu väärin kun ei olla saatu kiinnikään.
T. Lääkäri
Kommentit (38)
Varmistakaa myös, että se numero on oikea siellä toisessa päässä. Terkuin ihan oudolta paikkakunnalta vihaisen puhelun vastaajaan saanut kun olin estynyt heti vastaamaan. Soitin takaisin ja hyvä että se tyyppi sai henkeä, että sain sanotuksi, että minulla ei kyllä ole ketään omaisia ko. paikkakunnalla ikinä ollutkaan ja itsekään en ole siellä koskaan käynyt, korkeintaan ohi mennyt. Oli muuten veemäinen hoitaja, onneksi meidän lähipiirin palvelutaloissa on mukavampia.
En vastaa koskaan tuntemattomiin numeroihin, ellen odota soittoa. Lehtimyyjiä ne vaan on tai muita häiriköitä. Inhoan puhelimen pirinää ja sitä vaivaa että siihen pitää vastata, jos sitten onkin joku hiton kaupustelija. Saisi alkaa sähköisesti hoitaa enemmän tuollaisia asioita kuin puhelimella, kuten potilaan pyytäminen uuteen tutkimukseen tms. Sähköposti ei ole niin päällekäyvä ja häiritsevä kuin puhelu.
Siksi, kun se "ei kiitos" ei mene puhelinmyyjille perille. Jos nyt ylipäätään saa suunvuoroa sen litanian väliin. Minusta on epäkohteliasta keskeyttää toisen puhe, joten kiltisti odotan omaa vuoroani. Kun yhden "ei kiitoksen" sanomiseen menee kaksi minuuttia, se on mielestäni kohtuutonta ajan tuhlausta.
6 unohti sen olennaisen, eli puhelu tuli palvelutalosta. Itse asiassa olen samasta paikasta saanut saman tyylisen puhelun kaksikin kertaa, eli joku on kirjannut kai numeron väärin. Mutta vastaajassani sanon nimen, joten aika ankeaa, jos siellä ei hoitajat tiedä, kuka se lähin omainen on. Se kyllä pitäisi lukea jokaisen potilaskansiossa.
Ja minullekin muuten puhelinkauppiaat soittavat usein ärsyttävissä tilanteissa. Joko olen ajamassa autoa tai pesemässä multaisia perunoita tai vessassa. Sitten ärsyttää tuplasti enemmän, kun piti keskeyttää se, mitä oli tekemässä.
8
Pikku pakko vastata kaikkiin puheluihin, kun ei tiedä koskaan kuka siellä soittaa ja mistä.. virastojenkin numerot voi olla salaisia, jos tulevat jostain alanumerosta..
Vastaan tuntemattomaan numeroon vain jos odotan puhelua.
Esim. viime viikolla odotin ja vasta neljäs vastattu puhelu oudosta numerosta oli se oikea - kolme muuta olivat puhelinmyyjiä.
Poliisi soittaa myös salaisesta numerosta. Itse en ole ollut epäilty, mutta ilmoitin kerran ihan liikaa molempia kaistoja pitkin seilanneesta autosta häkeen ja poliisi soitti takaisin salaisesta numerosta. Myös oikeudesta soitetaan salaisesta, työpaikalla työkaveri joutui todistamaan työasioissa eräässä tapauksessa ja sanoi näin.
Miksi on niin hiton vaikeaa lyödä vaan se luuri korvaan puhelinmyyjälle jos ei kiinnosta? Ja te keitä ahdistaa vastata, niin onko nyt oikeasti niin ylivoimaisen vaikeaa painaa vihreää ja sanoa "moi" ja odottaa että kuulee kuka toisessa päässä on? Jos siellä on joku puhelinmyyjä tai muu kenen kanssa et halua keskustella, niin puhelimessa on sellainen taikanappi mistä voi katkaista puhelun. Ei voi olla niin vaikeeta.
En vastaa, jos olen nukkumassa, sairas, puhelin on jäänyt äänettömälle tai se ei satu oleman mukana. Muita syitä en nyt keksi. -n28
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:52"]
Miksi on niin hiton vaikeaa lyödä vaan se luuri korvaan puhelinmyyjälle jos ei kiinnosta? Ja te keitä ahdistaa vastata, niin onko nyt oikeasti niin ylivoimaisen vaikeaa painaa vihreää ja sanoa "moi" ja odottaa että kuulee kuka toisessa päässä on? Jos siellä on joku puhelinmyyjä tai muu kenen kanssa et halua keskustella, niin puhelimessa on sellainen taikanappi mistä voi katkaista puhelun. Ei voi olla niin vaikeeta.
[/quote]
Ne soittaa vielä saman päivän aikana uudestaan, jos lyö luurin korvaan tai hylkää puhelun ennen vastaamista. Ei auta, ainoa tapa on puhelinmarkkinointikielto ja sen toistaminen heti puhelun alkuun, jos kuitenkin soittavat.
Itse vastaan, jos tiedän odottaa jotain puhelua, esim. työhaastattelu, lääkäri tms. Muulloin en vastaa.
[/quote]
Koska minulle on opetettu, että luuria ei lyödä korvaan. Ihan peruskäytöstavat estävät. Jotenkin ne ovat niin syvällä, ettei edes puhelinmyyjien kohdalla onnistu.
Mua ahdistaa myös puhelinmyyjät. Ne on vielä niin koulutettuja että niillä on vastaväite joka kieltäytymiseen. Ja mun täytyy olla jo tosi ahdistunut jos lyön luurin korvaan. Ihmisiä nekin on ja varmasti epätoivoisia, jotka yrittää elantonsa puhelinmyynnillä tienata.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:47"]Poliisi soittaa myös salaisesta numerosta. Itse en ole ollut epäilty, mutta ilmoitin kerran ihan liikaa molempia kaistoja pitkin seilanneesta autosta häkeen ja poliisi soitti takaisin salaisesta numerosta. Myös oikeudesta soitetaan salaisesta, työpaikalla työkaveri joutui todistamaan työasioissa eräässä tapauksessa ja sanoi näin.
[/quote]
Siis salaisesta mutta ei tuntemattomasta?
Minä en vastaa kellekkään. Puhelimeni on yleensä äänettömällä. Soitan takaisin jos huvittaa. Tuntemattomiin numeroihin en yleensä vastaa vaikka kuulisinkin puhelimen soivan. Minulle tulee joka päivä lehtimyyntisoittoja, usein useampia per päivä.
[/quote]
Se on aina puhelinmyyjä niin ei vaan jaksa. Jos kerran vuodessa soittais joku lääkäri, niin en jaksa sen takia vastata 364 päivänä puhelinmyyjille. Lääkäri voi lähettää vaikka kirjeen. Ei minulla herää edes mitään uteliaisuutta vastata kun näen että tulee puhelu tuntemattomasta numerosta. Aina se on puhelinmyyjä. Yleensä se on vielä Me Naisien puhelinmyyjä, ettei siinäkään ole edes mitään yllätystä että mitä kaupataan. Me Naiset ei varsinkaan kiinnosta pätkääkään.
Et osaa lähettää tekstiviestiä ja olet lääkäri? Luulen että siellä on tämä sama puhelinmyyjä häirikkö jolle ei kannata vastata.
Olin ennen tuollainen kun ahdisti niin pahasti mutta nykyään vastaan tuntemattomiin numeroihin. Juurikin kun ei voi tietää onko asia jotain tärkeää ja jotenkin sain selitettyä itselleni ettei se puhelimeen vastaaminen ole niin iso juttu.