Mies huutelee keittiöstä onko tiskikoneessa puhtaat vai likaiset astiat
Aivan sairaan raivostuttavaa.
Aikuinen ihminen ei muka avonaisen tiskikoneen ääressä erota ovatko astiat puhtaita vai likaisia. Toisessa huoneessa olevan puolison pitäisi antaa vastaus puusilmälle. Sitten suututaan, kun kehotan ottamaan selvää.
Onko väärin odottaa, että aikuinen kykenisi selvittämään tällaisen asian itse?
Kommentit (37)
Miten nää miehet töissä pärjää? 😂
On se kumma. Kun se yksikin ä ä l i ö huutelee vähän joka päivä, että miksi naisten saavutukset ovat niin vaatimattomia, niin jotkut miehet eivät edes tiskikonetta tarkastamalla tajua mikä on tilanne. Että kaipa se totta on. Miehiä on neroista i d a re ih in, ja niitä neroja ei ole montaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle mies lähetti joskus viestejä töihin, että "Onko koneessa puhtaat?", "onko vaatteet pesty, onko kuivurissa mitään..", "Onko ruokaa, onko elintarviketta x." Vaikka hän siis olisi ollut kotona ja voinut vallan hyvin katsoa koneesta/kaapista/luukusta/you-name-it. Ei kun piti laittaa viestiä ihankun minä olisin työn lomassa kerennyt vastata.
Jos en vastannut ja esim. Kauppalistasta oli kysyttävää ja kävi kaupassa niin ei ostanut sitten sitä tuotetta vaikka olisi tosiaan ollut a, varaa ja b, menekkiä.
Huh, huh. Lapsi voisi kysellä äiskältä tuollaisia, mutta että aikuinen mies 🤦♀️
Meillä mies kysyi kerran. Siitä on 5 vuotta aikaa. Sen jälkeen on opastuksen jälkeen ymmärtänyt miten asian laidan voi tarkistaa itse. Lapsensa on sitten vähän tyhmempi tapaus. "En löydä jääkaapista juustoa, missä se on?" Vastauksena toki että sitten pitä syödä leipä ilman juustoa jos sitä ei noin pienestä tilasta kykene löytämään. Sama homma kun sanotaan että tule klo 17, ruoka on silloin. Kysyy keittiöön tullessaan mitä on ruokana. Eiköhän tuo selviä noin 5 sekunnin päästä kun menee sitä ruokaa ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Meillä mies perusteli ettei tyhjennä pyykinpesukonetta koska ei voi tietää onko koneessa puhtaat vai likaiset vaatteet.
Laiska ukko, ei viitsi katsoa. It vastaisi, en tiedä , katsoppa,!
Meiän miehet on varmaan veljeksiä, just näin meilläkin huudellaan avoimen tiskikoneen ääreltä ::DD
Sama täällä! Meinaakohan miehet, että naisilla on päässään joku reaaliaikainen status-tieto kaikista kodinhoitoon liittyvistä komponenteista? En mä ainakaan ulkoa muista.
Muita raivostuttavuuksia meillä on jääkaapin avaaminen ja kysymys, ”mitä mä söisin?” sekä kaiken huippuna aina paketin pohjalle jätettävä nököre/liru ettei tarvitse siivota sitä pakettia roskiin/tiskiin. Mä oikeesti sekoon tosta jälkimmäisestä tempusta, mutta kuulemma siinä on vielä pieni annos, että turhaan urputan. Ne määrät tosiaan voi olla esim. kaksi ruokalusikallista makaroonilaatikkos.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Meinaakohan miehet, että naisilla on päässään joku reaaliaikainen status-tieto kaikista kodinhoitoon liittyvistä komponenteista? En mä ainakaan ulkoa muista.
Muita raivostuttavuuksia meillä on jääkaapin avaaminen ja kysymys, ”mitä mä söisin?” sekä kaiken huippuna aina paketin pohjalle jätettävä nököre/liru ettei tarvitse siivota sitä pakettia roskiin/tiskiin. Mä oikeesti sekoon tosta jälkimmäisestä tempusta, mutta kuulemma siinä on vielä pieni annos, että turhaan urputan. Ne määrät tosiaan voi olla esim. kaksi ruokalusikallista makaroonilaatikkos.
Tämä on niin raivostuttavaa, meillä tekevät sekä mies että hänen lapsensa tätä. Jätetään 2 ml maitoa purkin pohjalle että ei tarvii itse siivota sitä purkkia kierrätykseen. Jätetään 1/4-osa leikkelemakkaran siivusta rasiaan "no eihän se ole vielä tyhjä xDDD". Otetaan 5 L kattilasta keittoa porukalla ja jätetään puolikas perunan pala ja yksi porkkana kelluskelemaan nii ei tarvii tiskata.
Aina menee hermot kun itse tulet töiden jälkeen nälkäisenä kotiin ja muistelet miten teit herkkuruokaa ja haluat heti syömään. Paha vaan kun "kotiväki" on kerenny tuhoamaan koko ruuan keskenään ja jättäneet tyhjän astian kaappiin vittuillakseen "kyllä sinne jäi viel vähän".
Mun ex-mies laittoi aina pyykit koneeseen ja makasi sitten puolitoista tuntia sohvalla, kun "en mä voi tehdä mitään, kun mä pesen nyt pyykkiä".
Mutta joo, hyvä että pesi itse omat, haisevat urheiluvermeensä.
Meillä ei ole koskaan säilytelty puhtaita asioita koneessa vaan heti kun ne on kuivat ja jäähtyneet siirrän ne heti omille paikoilleen. Silti AINA joku kysyy "onks nää likasiii??" vaikka aivan selvästi ovat likaisia ja sen näkee metrien päähän. Ja jos kone on ollut pesemässä ja luukun avaa joku muu "ONKS NÄÄ LIKASIII?!" Vaikka ovat vielä ihan märkiä ja kiiltävät puhtauttaan. No ei kun hitto likavedellä huljuuttelee huvikseen se kone..
Vaihda mies ei siinä muuta... jälleen kerran - jos olet nätti ja kiltti niin lähdetään treffeille ja saat paremman miehen tilalle :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kysyi kerran. Siitä on 5 vuotta aikaa. Sen jälkeen on opastuksen jälkeen ymmärtänyt miten asian laidan voi tarkistaa itse. Lapsensa on sitten vähän tyhmempi tapaus. "En löydä jääkaapista juustoa, missä se on?" Vastauksena toki että sitten pitä syödä leipä ilman juustoa jos sitä ei noin pienestä tilasta kykene löytämään. Sama homma kun sanotaan että tule klo 17, ruoka on silloin. Kysyy keittiöön tullessaan mitä on ruokana. Eiköhän tuo selviä noin 5 sekunnin päästä kun menee sitä ruokaa ottamaan.
Miksi lapsi ei saisi kysyä, että mitä on ruokana? Minusta ihan normaali kysymys. Saatan kysyä itsekin mieheltäni, jos tulen kotiin just kun ruoka on valmista. En tarkoita sillä kysymyksellä mitään pahaa eikä mieheni onneksi siihen ole pahalla koskaan suhtautunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda mies ei siinä muuta... jälleen kerran - jos olet nätti ja kiltti niin lähdetään treffeille ja saat paremman miehen tilalle :)
Yritätkö sä jokaista miehestään valittavaa naista iskeä täällä? Ihme hyypiö...
On se hienoa kun meillä tiskataan käsin niin ei tarvitse arvuutella.
Tuo on opittua avuttomuutta tyyliin "äitiiii, tuu pyyhkiiin". Mies voi aivan hyvin katsoa itse näyttääkö astiat puhtailta ja onko vaikka koneen ovessa roiskeita vai onko kiiltävän puhdas. Luulisi miehenkin aivokapasiteetin riittävän noin yksinkertaisen pulman ratkaisuun.
Kysy siltä seuraavalla kerralla että miten ihmeessä se oikein pärjää töissä vai juokseeko se joka kerta pomolta tai työkaverilta kysymään uudestaan ja uudestaan että miten tän läppärin saa käyntiin tai onko tossa maasiirtokoneessa bensaa tankissa.