Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset 2kk myöhässä, tulisiko huolestua?

Vierailija
23.06.2015 |

Mulla on viimeksi ollut huhtikuussa kuukautiset. Käytän minipillereitä, desogestrel sandozia. Oon käyttänyt niitä nyt ehkä 8kk. Ekat 3kk meni melko normaalisti, tosin tiputteluvuotoa oli aika paljon. Sen jälkeen kuukautiset niukkeni, mutta ne kuitenkin tuli, pari viikkoa myöhässä, mutta tulivat kuitenkin. 

Nyt aloin miettimään, että pitäiskö mun huolestua/mennä lääkäriin kun kuukautiset eivät ole tulleet? Ovat siis normaalisti aina tulleet joka kuukausi, siitä lähtien kun kuukautiseni ovat alkaneet :D 8.6. kävin terveyskeskuksessa tekemässä raskaustestin, oli negatiivinen. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis ottanut ne aina säännöllisesti, yksikään pilleri ei ole jäänyt ottamatta. Käytän pillereiden lisäksi kondomia, ja tarkistan että se on ehkä, joka kerta. 

Vierailija
2/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalista ehkäisyä käyttäessä tyhjennysvuotoa ei välttämättä tule. Varsinaiset kuukautisethan ne eivät muutenkaan olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö minipillerit monesti pidä menkat poissa vaikka vuosia?

Vierailija
4/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jäi yhdet välistä ja pelkäsin olevani raskaana (testi nega), vaikka ollaan käytetty myös kodomia. Olisin mennyt lääkäriin, jos toiset olisivat jääneet välistä (onneksi tulivat nyt..). Minulla tosin oli vahva lääkekuuri samalla, joten ehkä sekoitti hormonit. Suosittelen lääkäriä, sillä vaikket olisi raskaana (epätodennäköistä kun negaa) syy olisi hyvä tietää... 

Vierailija
5/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*5 vielä (*kondomi) ja ei kokemusta minipillereistä itsellä. Jos muuten ollut säännöllinen "tyhjennysvuoto/mikä lie taukovuoto" niin ottaisin lääkäriin yhteyttä...

Vierailija
6/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on myöskin minipillerit ja "kuukautiset" ehkä kerran vuodessa. Älä siis stressaa.