Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viiniä vanhuksille palvelutaloissa

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, on epäinhimillistä joutua tipattomalle loppuelämäkseen jos satunnainen naukku tuo iloa elämään.

Jos alkoholikuolemat yleistyvät täytyy vain sopia käytännöstä, että naukkailevat ja heidän omaisensa sopivat yhteisymmärryksessä palvelutalon kanssa että vaari saa viinaa ottaa ja vastuuongelmia ei synny.

Ja eikö se elämänlaatu ole tärkeämpi asia kuin elämän pituus.

Vierailija
2/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hieno juttu! Ensinnäkin, vanhuksilla on usein vaikeuksia ruokahalun kansa, ja pieni määrä alkoholia aterialla voisi auttaa merkittävästi ruokahaluttomuudesta johtuvia aliravitsemusongelmia.

Lisäksi, vanhusten elämä on usein ihan täysin kiertämättömien fyysisten tai psyykkisten rajoitteiden takia hyvin suppeaa ja ilotonta. Kyllä minä ainakin sallisin vanhuksen rauhassa saada iloa juomalla, jos hän itse haluaa. Itse olen jopa ajatellut että lopussa, jos tilanne on huono, saattaisin nopeuttaa kuolemisprosessia juomalla itseni hautaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin ilmainen alkoholitarjoilu tarkoittaa sitä, että mummelit juotetaan joka päivä humalaan asti! Jos nyt silloin tällöin suutaan vähän mietoon viiniin kostuttaa, niin siitähän on haittaa, koska....?

Vierailija
4/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani vanhusten elämän kohokohta oli yksi saunaolut lauantai iltana...

Vierailija
5/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi varmaan päiväkotilapsillekin aletaan tarjota viiniä. Tai ei vaineskaan. :)

Vierailija
6/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta maksaahan ne siitä hoidosta. Miksi ei. Kyllä he on sen ansainneet. Tehneet koko elämänsä töitä ja maksaneet verot.  Hienoa. Muualla maailmassa ne saa ostaa vaikka viskipaukun. Aikuisia ihmisiä annetaan heidän nauttia elämästään.

Vierailija
7/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälle vanhukselle annettiin vanhainkodissa joka ilta yksi brandypaukku unilääkkeeksi. Oli sitä koko elämänsä ottanut huikan iltaisin. Nukahtamislääkkeitä ei tarvittu.

Vierailija
8/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tuleva palvelutaloväestö eli kostea sukupolvi viinansa vaatii. Ei kai sitä nyt yht´äkkiä voi raitistuakaan.

Vierailija
9/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan tuo loistavaa :) itse olen töissä paikassa jossa tästä asiasta ei voi edes keskustella. Muistisairaathan voivat tehdä vaikka mitä jos pari hörppyä ottaa ?!?!

T. Hoitsu

Vierailija
10/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:47"]

Seuraavaksi varmaan päiväkotilapsillekin aletaan tarjota viiniä. Tai ei vaineskaan. :)

[/quote]

Ei nyt oikein ole vertailukelpoisia asioita. Lapsia viini vahingoittaa, koska heidän maksansa ei sitä osaa käsitellä vielä kunnolla. Lisäksi lapsilla on toivottavasti pitkä elämä edessä, ja heitä pitäisi siksi suojella kaikilta pieniltäkin vaurioilta. Itse he eivät myöskään voi päättää tuollaisista asioita vaan aikuisten on tehtävä päätökset.

Vanhuksella joka on laitoshoidossa, taas alkaa elämä olla jo enemmän takanapäin. Siksi moni ei välttämättä niin kauheasti välitä, vaikka maksa vähän rasittuisikin tai aivosoluja kuolisi. Eikä kohtuukäyttö edes tee aikuisella terveyshaittoja. Ja toisaalta, miksi aikuisella täysvaltaisella ihmisillä ei olisi oikeutta päättää jopa ei-kohtuukäytöstä, myös vanhana, kuten on nuorempanakin. Aikuinen ymmärtää riskit ja seuraukset sellaiselle, ja jos haluaa niin valita, niin valitkoon.

Vierailija
11/11 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelutaloihin on saatava A-oikeudet. Ärsyttävää holhoamista, että vanhusten pitäisi olla raivoraittiita.