nöyryyttävä tilanne, jossa olet ollut
millaisissa nöyryyttävissä tilanteissa olet ollut?
tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa juuri kukaan häävieras ei ollut vastannut kutsuun (vaikka varmasti olivat tulossa). mutta siis, onhan näitä, että lasta ei kutsuta synttäreille eikä kukaan tule lapsen omille synttäreille (karmeaa).
millaisissa nöyryyttävissä tilanteissa sinä olet ollut elämäsi aikana?
itselleni tulee mieleen liikuntatuntien huutojaot. viimeinen valittu.
Kommentit (427)
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista nöyryyttävää ja noloa on ehtinyt tapahtua, mutta parhaiten muistuu muutaman vuoden takainen reissu sairaalassa.
Olin 19-vuotias ja menossa nielurisaleikkaukseen. Sairaalassa minut otti vastaan mukavan oloinen hoitaja, noin kolmikymppinen hymyilevä nainen. Hän ohjasi minut sairaalan pukuhuoneisiin, jossa kaivettiin kaapeista minulle sairaalan housut, sukat ja paita/kaapuhärpäke. Ojennettuaan minulle ja neuvottuaan niiden pukemisen, oletin hoitajan poistuvan tai edes kääntyvän pois päin minusta vaatteiden vaihdon ajaksi, mutta jostain syystä näin ei käynyt. Hoitaja vain katsoi minua odottavasti, ja sanoi lopulta että riisu. No minä päätin kuitenkin kääntyä selin hoitajaan jotta tilanne tuntuisi vähän luonnollisemmalta eikä niin kiusalliselta, ja aloin ottaa vaatteita suht ripeästi pois. Huomasin olevani naama vastakkain peilin kanssa, mutta en kiinnittänyt siihen sen suuremmin huomiota, ja riisuuduin. Sitten tuli hetki kun oli aika ottaa omat farkut pois jalasta, ja samaan aikaan kun otin näitä selkä kumarassa pois, vilkaisin vahingossa peiliin. Itsetuntoni on suoraansanottuna paska kroppani takia, jossa on hieman ylimääräistä siellä sun täällä, ja esimerkiksi takareisissä ja takapuolessa näkyvästi selluliittia. Peilistä näkyi takanani seisovan hoitajan kasvot, joka katsoi reisiäni ja persettäni oikeasti aidon inhoten ja nenää nyrpistäen. Tilannetta kesti aivan hetken, mutta tuntui ikuisuudelta ennenkuin hoitaja huomasi katseeni peilin kautta ja väänsi äkkiä kasvoilleen taas väkinäisen hymyn. Vaihdoin vaatteeni nopeasti loppuun ja teki vaan mieli itkeä, oli niin vastenmielinen ja nöyryytetty olo. Tilannetta ei parantanut hoitajan "Mahduitko vaatteisiin?" kysymys lähtiessämme pukuhuoneesta leikkausta kohti. En vastannut epämääräistä muminaa kummemmin.
Tässä oli kyseessä teinin huono itsetunto, ei kaikensorttisia kroppia nähneen hoitajan arvostelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei suuria noloja ole sattunut. Paitsi se klassinen vessajuttu ulkomailla. Halpa hotelli, missä kävin aamupaskalla ja pönttö ei tietenkään toiminut. Sellainen vanhanaikainen ylhäältä vedettävä. Rynkytin ja rynkytin ja ei vettä, ei mitään. Kutsuin siivoojan käytävältä avuksi ja osoitin sormella pönttöä. Siivooja katsoi minua pitkään ja nykäisi terävästi narusta ja kas, pönttö veti nätisti ja paska solahti putkistoon.
Silloin nolotti.
Tämä on urbaani legenda. Yleensä tapahtunut ruotsinlaivalla.
Minä satun tuntemaan henk.koht ihmisen jolle tämä tapahtui, ja olin samalla reissulla mukana. Amiksen "luokkaretki" laivalle -90 luvulla ;) (tai tunsin silloin, ei olla amiksen jälkeen oltu mitenkään tekemisissä enää)
Yleensähän urbaaneiden legendojen kohdalla ilmaantuu aina joku, joka tietää jonkun, jolle tällainen asia on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella unohdin liikuntavarusteet kotiin, opettaja pakotti olemaan (sisä)liikuntatunnin pelkissä pikkupöksyissä.
Oli varmaan viimeinen kerta, kun unohdit jumppavarusteet kotiin ;)
Olimme lapsina jossain tilaisuudessa, urheiluun liittyvässä, otin mukaan eväät, kaveri nauroi ja nalkutti koko kotimatkan kuinka noloa se oli. Myöhemmin havaitsin tiedotteen, kahvilassa saa syödä omia eväitä.
Muitakin typeriä juttuja hävettiin, koulukaverilla oli kotona ommellut vaatteet joita vielä kehuttiin miten upeita ne olivat, silti hän piti sitä nolona!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun otettiin sydänfilmi ja jouduin olemaan kahden naisen edessä tissit paljaana. (Häpeän olemattomia aa-kupin rintojani.)
Ja kaikki tätä alapeukuttaneet ovat juurikin niitä onnekkaita naisia joilla on TISSIT. Ette voisikaan ikinä ymmärtää miltä tuntuu olla rinnaton nainen. T. katkera lauta
Kuule me sydänfilmin ottajat nähdään niin paljon tissejä työssämme, ettei niihin kiinnitä huomiota. Oikeastaan ainut, mikä on sydänfilmin otosta jäänyt mieleen näiden 30 vuoden aikana on ollut nuori nainen, jolla oli kamalan reikäiset alushousut.
Vierailija kirjoitti:
Sukujuhlissa eräs koulutettu sukulaismies tuli juhliin jotka olivat siis sukulaisen kotona ja tervehti koko rivin kätellen kaikkia paitsi minua. Mikä oli syy, se ei ole minulle koskaan selvinnyt. Minua hävetti hirveästi ( olen vanhempi rouvashenkilö) niinkuin syy olisi ollut minun vaikka ymmärränkin että mies oli moukka, en minä.
Minut pappi jätti riparin ehtoollisella väliin viinin tarjoamisessa. En pitänyt häntä moukkana. Nykäisin hihasta, että mulle kanssa.
Kaikki tilanteet kouluaikoina..... ja oman äitini käytös tietyissä tilanteissa kun ulkopuolisia todistamassa..
Olin 14v (-74) ikäisenä kielikurssilla Brightonissa, ekaa ulkomailla ilman vanhempia, hintelä mutta jo pitkähkö ikäisekseni. Ensimmäisiä kertoja doubledeckerillä keskustaan kurssikaverien kanssa kyytiin noustuamme ja istuuduttuamme, meitä lähestyi kuin ilmetty Mennään Bussilla sarjan rahastaja Jack joka seisahti kohdallani ja joukon minä "single fare to downtown" ja lykkäsi 5 punnan setelin hänen kouraan joka odottavasti oli kasvojeni korkeudella. Näin kuinka rahastajan ilme kiristyi ja sitten hän rääkäisi "What is this ! " smallaa hän nykäisi lankaa pari kertaa tiukasti, joka roikkui korkealla, kello kilahti sen merkiksi, että joku haluaa ulos. Ennen kuin ymmärsin mitä oli tapahtumassa, niin rahastaja huuti kuljettajalle niin kovaa, että varmasti kuului yläkertaankin asti, että "There is a young gentleman who thinks we are the Bank of England, let him out next corner, please!". Auto pysähtyi melkein välittömästi, ovi aukesi ja rahastaja kirjaimellisesti korvasta minua nostaen heitti minut kadulle huutaen perään jonkun solvauksen jota en kuullut hyvin, koska korvasta repiminen sattui aivan ***vetisti! Koko tapaus oli ohi yhtä nopeasti kun oli alkanutkin, olin jalkakäytävällä ennen kuin tajusin mitä oli tapahtunut. Sen lisäksi, että korva oli todella hellä, niin nolotti ja hävetti kun kaverit jaksoivat nauraa sille koko kurssin kippurassa kuinka hömistyneen näköinen olin ollut kun bussimjatkoi matkaa.
No opin siitä, että bussissa pitää maksaa kolikoilla (siihen aikaan ainakin) ja pidin sen jälkeen varani rahastajiin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista nöyryyttävää ja noloa on ehtinyt tapahtua, mutta parhaiten muistuu muutaman vuoden takainen reissu sairaalassa.
Olin 19-vuotias ja menossa nielurisaleikkaukseen. Sairaalassa minut otti vastaan mukavan oloinen hoitaja, noin kolmikymppinen hymyilevä nainen. Hän ohjasi minut sairaalan pukuhuoneisiin, jossa kaivettiin kaapeista minulle sairaalan housut, sukat ja paita/kaapuhärpäke. Ojennettuaan minulle ja neuvottuaan niiden pukemisen, oletin hoitajan poistuvan tai edes kääntyvän pois päin minusta vaatteiden vaihdon ajaksi, mutta jostain syystä näin ei käynyt. Hoitaja vain katsoi minua odottavasti, ja sanoi lopulta että riisu. No minä päätin kuitenkin kääntyä selin hoitajaan jotta tilanne tuntuisi vähän luonnollisemmalta eikä niin kiusalliselta, ja aloin ottaa vaatteita suht ripeästi pois. Huomasin olevani naama vastakkain peilin kanssa, mutta en kiinnittänyt siihen sen suuremmin huomiota, ja riisuuduin. Sitten tuli hetki kun oli aika ottaa omat farkut pois jalasta, ja samaan aikaan kun otin näitä selkä kumarassa pois, vilkaisin vahingossa peiliin. Itsetuntoni on suoraansanottuna paska kroppani takia, jossa on hieman ylimääräistä siellä sun täällä, ja esimerkiksi takareisissä ja takapuolessa näkyvästi selluliittia. Peilistä näkyi takanani seisovan hoitajan kasvot, joka katsoi reisiäni ja persettäni oikeasti aidon inhoten ja nenää nyrpistäen. Tilannetta kesti aivan hetken, mutta tuntui ikuisuudelta ennenkuin hoitaja huomasi katseeni peilin kautta ja väänsi äkkiä kasvoilleen taas väkinäisen hymyn. Vaihdoin vaatteeni nopeasti loppuun ja teki vaan mieli itkeä, oli niin vastenmielinen ja nöyryytetty olo. Tilannetta ei parantanut hoitajan "Mahduitko vaatteisiin?" kysymys lähtiessämme pukuhuoneesta leikkausta kohti. En vastannut epämääräistä muminaa kummemmin.Tässä oli kyseessä teinin huono itsetunto, ei kaikensorttisia kroppia nähneen hoitajan arvostelu.
Kyllä jopa huonolla itsetunnolla varustettu teini osaa erottaa inhoavan ilmeen nenän nyrpistämisellä ja kulmien kurtistamisella varustettuna, etenkin kun se vaihtuu tekohymyyn samantien. Mutta pahoittelut jos tarina ei miellyttänyt sinua, minulle hetki oli nöyryyttävä josta jäi paha mieli.
- Edellinen kirjoittaja
Olin ensimmäisiä kertoja salilla. Tein eräässä laitteessa liikkeen ja menin loppulämmittelemään. Siinä sitten pari työntekijää käveli siitä penkistä ohi, pysähtyivät katsomaan sitä ja alkoivat nauramaan kovaan ääneen että kaikki kuulee heittäen keskenäistä vitsiä toisistaan. Oli jäänyt ilmeisesti hikijälki penkkiin enkä ollut sitä huomannut. Hävetti niin paljon, etten tajunnut itsekkään kuinka kovaa vauhtia menin loppulämmittelyssä. Päätin sitten häpeissäni marssia äkkiä pukukoppiin.
Kastelen usein unissani , en koskaan hereillä ollessani. Siitä on aiheutunut noloja juttuja kyläillessäni muiden luona(yövyn mielummin kotona muovitetuilla patjoillani).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin toi bussistoori kuulostaa uskomattomalta. Itse maksan usein 20€ setelillä ja koskaan ei ole ollut ongelmaa. Kuski ottaa eri pussukasta 10€ ja 5€ setelit ja siitä telineestä vaihtokolikot. Ei kestä kauaa ja kukaan ei nillitä. 20€ on kuitenkin pienin seteli minkä automaatista saa joten jos käteisellä maksaa niin ihan normitilanne.
20€:llä saa vielä maksaa, muistaakseni 50€:llä enää ei.
Olen itsekin joutunut maksamaan muutamia kertoja 20€:n setelillä. Kerran kuski ei ottanut rahaa, mutta ilmoitti, että joudun maksaan sakon, jos rulee tarkastaja.
Toisella kerralla sain haukut, mutta ei rahoja sentään heitelty.Muilla kerroilla kuski on käyttäytynyt asiallisesti.
Mutta ei toi tarina kuulosta mitenkään uskomattomalta.
Mulla vastaavia (ainakin kolme) kokemuksia busseissa ja kuskeista.
Vierailija kirjoitti:
Kastelen usein unissani , en koskaan hereillä ollessani. Siitä on aiheutunut noloja juttuja kyläillessäni muiden luona(yövyn mielummin kotona muovitetuilla patjoillani).
Minkä ikäinen olet, ja oletko koskaan konsultoinut lääkäriä vaivaasi liittyen? Ymmärtääkseni ainakin lapsille on jonkinlaista lääkehoitoakin yökasteluun liittyen, neuvolassa seuraavat tilannetta jos ei n. 5-vuotiaana tilanne ala normalisoitua. Et varmasti kuitenkaan ole ainut aikuinen tuon vaivan kanssa, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, ja oletko koskaan konsultoinut lääkäriä vaivaasi liittyen? Ymmärtääkseni ainakin lapsille on jonkinlaista lääkehoitoakin yökasteluun liittyen, neuvolassa seuraavat tilannetta jos ei n. 5-vuotiaana tilanne ala normalisoitua. Et varmasti kuitenkaan ole ainut aikuinen tuon vaivan kanssa, tsemppiä!
Ei ole mikään hoito auttanut, eikä rakenteellista vikaa ole. Nelikymppinen olen jo. Nukun kuulemma vain niin sikeästi, etten herää hätääni. On kulkenut suvussa tämä vaiva, että on perinnöllistä. Ei haittaa elämääni muuten, kun matkoille tai kylään otan vaipan. Ainoastaan yllättävät kyläilyt ovat hankalia tyyliin " Ette kai te nyt Lassen ja lasten kanssa enää lähde tuonne pimeään ajamaan, jääkää vain yöksi ja ajatte aamulla".
Jouduin 28-vuotiaana sairaalan päivystykseen äkillisen kovan alavatsakivun takia. Aluksi minua tutkivat hoitaja ja yleislääkäri, jotka eivät löytäneet syytä kipuun. Niinpä lääkäri lähetti minut gynekologin tutkittavaksi. Asetuin pöydälle ja ensi töikseen gyne kysyi, milloin olin viimeksi harrastanut seksiä. Vastasin, etten ole vielä harrastanut seksiä ollenkaan. Lääkäri katsoi minua kuin vähä-älyistä ja toisti kysymyksensä. Vastasin uudelleen, että en ole harrastanut seksiä, olen vielä neitsyt. Tähän gyne tokaisi "Oletko ihan varma?" Ööö, olen? Sisätutkimusta tehdessään gyne sanoi monta kertaa että tutkimuksen tekeminen on vaikeaa (koska olin neitsyt?). Kokemus oli ihan hirveän nöyryyttävä, joskin nöyryytys iski vasta jälkikäteen, koska tuolla hetkellä järkyttävä kipu oli päällimmäisenä mielessä. Ennen tätä kokemusta olin käynyt monesti gynekologilla ja minulle oli tehty sisätutkimus useamman kerran ilman mitään ongelmia. Eikä "vanha neitsyt" ollut koskaan aiemmin yhdellekään gynelle ongelma - onneksi, sillä tästä kokemuksesta olisi varmasti jäänyt kammo.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla epilepsiakohtaus yöllä!
Vierailija kirjoitti:
Paras ystävä ei kutsunut minua häihinsä. No, on nykyään entinen ystävä.
Olisikohan omassa käytöksessäsi ollut jotain vikaa?
T. Jätin "parhaan" ystäväni kutsumatta häihini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla epilepsiakohtaus yöllä!
Jaa... en tälläistä ole kuullutkaan.
Ala -asteella mua kiusattiin ja koko pieni koulu n. 20 oppilasta, yhtä lukuun ottamatta olivat suunnitelleet vetävänsä multa housut kinttuun välitunnilla keskellä koulun pihaa. Kaksi piti käsistä kiinni ja kolmannen piti vetää housut alas. Kolmas veti kuitenkin puihin ja päästivät mut irti...ei unohdu vaikka haluais.
Sydänfilmihän on helppo ottaa pienirintaiselta. Isorintaiselta joutuu nostamaan sitä toista tissiä ylös, että saa ne lätkät sinne alle. Tissin alusta voi olla hikinen, siellä voi olla sienitulehduskin.