Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsekö passia hakemaan ilman ajanvarausta

Vierailija
22.06.2015 |

Otsikossahan se tulikin... Eli voiko passi hakemusta mennä tekemään ilman ajanvarausta Helsingissä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä ajan jollein tienvarren pikkupaikkakunnalle, kun kävin vuosi sitten Suomessa. Sain ajan ihan heti, kävi niin että kun en paikkakuntaa tuntenut, olin puolituntia aikaisemmin.
Jäin odottelemaan lähes tyhään odotustilaan, sille lappasi joku paikallinen suoraan tiskille ilman ajanvarausta ja sai passiasiat hoidettua ennen minua.
Tämäkin toimisto on jo suljettu.Mutta uskon että Helsingissä täytyy jonottaa, jopa nettiajat olivat ainakin viime kesänä vähissä. Katso jostain maaseutukylästä, toisin Kirkkonummella taitaa köydä jo enemmän espoolaisia kuin paikallisia.

Vierailija
2/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin voi hakea netissä poliisin asiointipalvelut kautta, jos edellisessä passissasi on ollut sormenjälkitunniste. Passikuva lähetetään suoraan kuvaamosta poliisin järjestelmiin. Valmis passi toimitetaan lähimpään R-kioskiisi. Poliisilaitoksella ei siis tarvitse nykyään käydä lainkaan. Paitsi jos ne sormenjäljet puuttuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain passin viime viikolla ilman ajanvarausta. Neljä tuntia istuin siellä jonottamassa :D

Vierailija
4/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passihakemyksen voi jättää ilman ajanvarausta. Porvoossa se jonotusaika vuoronumerolla oli noin 1,5 tuntia. Meillä ei ollut vaihtoehtoja, koska passit piti saada, eikä aikaa saanut varattua riittävän lähelle ja sopivana vapaapäivänä netin ajanvarauksesta. Jos menet paikan päälle, muista mennä ajoissa! Muutoin voi käydä niin, että jonotat tunnin ja kanslia suljetaan ennenkuin ehdit asiaa hoitaa.

Vierailija
5/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta varaudu jonottamaan pitkään.

Vierailija
6/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuke Saloon! Yleensä ei jonoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi