Herätessä ihan hirveä päänsärky joka toisinaan menee pois pian, mutta tänään ei. Mitä teet lievittääksesi päänsärkyä?
Nyt istun tyhmänä koneella. Otin 1/2 Burana 400 ja pidin kylmää käärettä otsalla. Oksennusfiiliskin sitten katosi, mutta on ihan ufo olo.
Kommentit (21)
Myös huono tyyny ja bruksaus aiheuttavat päänsärkyä.
Niin, lähteekö se niskasta? Vai onko ihan puhdasta *pään*särkyä?
Uniapnea. Ei siihen pillerit auta.
Onko sinulla uniapnea? Melko tyypillinen uniapnean oire.
Oletko käynyt lääkärissä? Aamuinen päänsärky täytyy aina selvittää, näin sanoi minulle neurologi.
Jos päänsärky on repivää eikä lähde pois Buranalla, kannattaa lähteä lääkäriin - eikä autolla vaan ambulanssilla. Aivoverenvuoto alkaa juurikin tuollaisilla oireilla.
Miksi vain puolikas burana? Aikuisille annostus on kokonainen tai kaksi.
Kuolema tulee. Mene ostamaan arkku, hautapaikka ja kivi. Aamen🙏
Mulla on välillä aamulla päänsärkyä, todennäköisesti johtuu niskasta. Otan siihen 200 buranan ja 500 panadolin, sillä yleensä lähtee.
Miksi ottaa lääkettä liian pieni annos? Saa haittavaikutukset, mutta lääke ei tehoa kipuun. Kannattaa syödä lääkkeitä ihan ohjeen mukaan eikä sooloilla.
Tuokin järjetöntä, että ottaa Buranaa 200 mg ja panadolia 500 mg. Todennäköisesti, kun yksi lääke oikealla annostuksella auttaa.
Hanki purentakisko ja kunnollinen patja sekä anatominen tyyny.
Otan särkylääkkeen. Yleensä 1-2 Burana 400mg ja keitän mukillisen vahvaa kahvia. Odotan hetken ja jos ei ala helpottamaan niin nakkaan huiviini vielä yhden 1g Panadolin. Sit pienelle happihypylle ennen töiden alkua.
Mulla tuon säryn aiheuttaa bruksaus ja niskajumi. Särky on välillä jäätävä. Nyt kävin hiotuttamassa kiskon jotta hampaat pääsee liukumaan paremmin. Toivonmukaan alkaa noi jumit helpottamaan.
Nyt ap, pois koneelta ja ota lisää lääkettä ja mene ulos.
Sulla on huono tyyny. Väärä niskan asento voi aiheuttaa särkyjä. Ostin ergonomisen tyynyn, taisi olla n 50 e, eipä ole enää niskakipuja. Siinä pystyy säätelemään täytteen määrää ottamalla pois niin, että itselle sopiva. Myyjä autto mua asennon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ottaa lääkettä liian pieni annos? Saa haittavaikutukset, mutta lääke ei tehoa kipuun. Kannattaa syödä lääkkeitä ihan ohjeen mukaan eikä sooloilla.
Tuokin järjetöntä, että ottaa Buranaa 200 mg ja panadolia 500 mg. Todennäköisesti, kun yksi lääke oikealla annostuksella auttaa.
Toi lääkeyhdistelmä on lääkärin ehdottama.
Minulla on silloin tällöin päänsärkyä, minkä olen analysoinut johtuvan niskajännityksestä, joka taas johtuu huonosta ryhdistä ja työasennosta. Tällainen särky ei mene itsekseen ohi, koska ilmeisesti sitä särkyä sitten yrittää sietää jotenkin jännittämällä niitä lihaksia entisestään. Otan Ibumaxia 400mg ja sillä särky hellittää niin että voin rentouttaa niskan ja pääsen pattitilanteesta.
Kokeile syvähengitystä - vedä sisään, pidätä ja hengitä ulos. Toista ainakin 5x. Jos tuolla helpottaa saattaa olla että sinulla on uniapneaa ja päänsärky johtuu katkoksista.
Niskoista voi myös johtua, silloin ei mene millään ohitse
Lisäksi voi johtua myös liian vähästä veden juomisesta.
Mulla on harvakseltaan (onneksi) migreenikohtauksia ja ne alkavat lähes aina aamuyöstä. Siinä menee sitten seuraava päivä makkarissa pimeässä maatessa oksennusämpäri sängyn vieressä. Buranasta ei ole mitään hyötyä eikä yöpöydän laatikossa olevista estolääkkeistä.
Minkälainen päänsärky?
Mulla on usein herätessä "nenän takana" ja joskus auttaa nenäsuihke.
Taitaa olla polyyppi nenässä.