Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löydätte silmälasikehyksiä vahvoille linsseille?

Vierailija
22.06.2015 |

Tuntuu, että nykymuoti suosii vain isoja kehyksiä ja kun mulla on -8 linssit, niin en voi ostaa tollasia suuria kehyksiä. Vanhat alkaa vedellä viimeisiään mutta Silmäasemankin myyjä myi eioota, kun kyselin vastaavia pieniä kehyksiä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversiltä löysin viime vuoden lopulla kierettyäni ensin kaikki muut liikkeet. Mulla -15 ja -17, ja ohennukset sun muut. Isot kehykset ei sovi edes mun naamanmallin, ja meinasin jo luopua toivosta, kun tarjolla oli vaan hirveitä telkkarin kokoisia kehyksiä...

Vierailija
2/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös kasvojen koosta. Toisille ns "normaalikokoiset" on aivan liian kapeita ja toisille aivan liian leveitä. Niitä huomattavasti "normaalia" kapeampia ja leveämpiä on suhteessa vähemmän mallistoissa, koska usein mallistot suunnitellaan keskiarvon mukaan. Vähän merkistä riippuen. Linssin korkeudella ei ole ihan niin suurta merkitystä kuin linssin leveydellä, kunhan ei aivan puolen pään kokoista valitse.
Vahvassa kehyksessä myöskään vahvat linssit eivät näytä niin vahvoilta, kuin ohuissa värittömissä metallirimpuloissa, joten kannattaa kiinnittää siihenkin huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille vastanneille. Palalasin tänään lukemaan ketjua. Ilahduin myös tuosta, että aurinkolaseja saa nykyisin vahvoihin linsseihin. Kaksi vuotta sitten mulle sanoi optikko, että -8 vahvuuksille ei tehdä arurinkolaseja. Kehoitti vain käyttämään piilarit +aurinkolasi yhdistelmää. ap

Vierailija
4/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa ehkä oikein vastata mutta itselläni plussaa 5,5. Kaksilla phennuksilla. Kolmatta eivät suosittele koska linssistä tulisi hauras. Aina olen instrusta löytänyt. Pyydä myyjä avuksi.

Vierailija
5/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:09"]

Just tarkotin tota, että iso linssi "leikkaa" pään sivusta osan pois -efektiä. Osasit kuvata sen hyvin.

Kuinka paljon teillä on miinusta, joilla on suurehkot kehykset? ap

[/quote]

Mutta se on edelleen vain kosmeettinen haitta, itse sen näkee jos katsoo suoraan peiliin, muuten sitä ei huomaa. En todellakaan ala rajoittaa näkökenttää tai kehysvalikoimaa tuolla perusteella. :) Sitäpaitsi jos ei halua että juttelukumppani joutuu katsomaan siivusivua, niin voi kääntää päätä hieman. Harjoittele peilin edessä, niin löydät monenlaisia kulmia. Minulla on -8,5 ja 6,5 eli silmissä on joka tapauksessa eroa, myös tuossa sivusiipaleessa. En ihan oikeasti jaksa miettiä tuollaista, koska tärkeintä on että kehykset miellyttävät minua ja näen niillä kunnolla. Jos joku ei jaksa katsoa naamaani siksi että minulla on päässä miinuslinssit, niin ehkä sellaisen juttelutoverin kanssa ei tarvitse toiste jutella.

Vierailija
6/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuosta osannut ongelmaa tehdä, vaikka miinusta on minullakin yli 7 ja hajataitot päälle. Melko isot kehykset mulla nytkin on, Specsaversista ostin.

Vierailija
7/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

favopticilta tilasin viimeksi -9 ja -9,5 lasit, sain puolet halvemmalla kuin specsaversilta. Kehysvalikoima ihan ok, on myös pienempiä malleja. Jos ei tarvii olla merkkikehykset niin suosittelen.

Olin niin tyytyväinen että tilasin myös aurinkolasit vahvuuksilla. Niin ja mulla on aika suuret kehykset vaikka tota miinusta onkin. Tykkään niistä:D

Vierailija
8/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun löytyi specsaversilta vuosi sitten. Silloin useampi optikkoliike kertoi, että pienemmät kehykset olisivat jo euroopassa muotia eli olisi pitänyt tulla tännekin päin.

Vierailija
9/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti, suuntaan huomenna specsaversiin.

Vierailija
10/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai käytät mahdollisimman suuria ohennuksia?

Vierailija
11/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina kahdesti ohennetut linssit, ja kaikki kehykset käyvät. Oletko oikeasti puhunut optikon kanssa, vai itse vain päättänyt, että suuret kehykset eivät käy?

Vierailija
12/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi ostaa isoja? Minulla on ihan hurjat miinukset myös + hajataittoa ja viimeksi kehyksiä katsellessa kysyin noista isoista kehyksistä ja miinuslinsseistä. Minulle sanottiin, että juuri nyt muodikkaiden kissamaisiin/isokehyksiin pokiin on oikein hyvä laittaa isot miinukset, itse asiassa paljon paremmat miinuslinsseille kuin pienet kehykset. Esim. tällaiset ovat ihan ok: http://www.specsavers.fi/silmalasit/converse-16?sku=30268883

Ainoa "haitta" on kosmeettinen, eli iso linssi voi leikata pään sivusta osan. Silti en ala ostella pieniä kehyksiä, sillä isolla linssillä näen itse parhaiten myös reuna-alueet ja lisäksi tykkään raameista. Ohennukset ovat tietysti ihan maksimissaan ja hintaa rutosti, mutta ei kehysten kanssa tarvitse rajoitella, vaikka on miinusta ja reippaasti.

Vierailija
13/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäkseni mulla on linsseissä kaikki ohennukset mitkä voi olla. En osaa selittää tätä mutta kun lasit ovat päässä niin  silmien sivuun, ulkoreunaan, tulee "katko". Kasvot ovat tietty normaalikokoiset mutta silmät linssien takana pienenevät samoin pää siltäkohdin mikä on silmälasin linssin takana. Ja mitä suuremmat kehykset sitä suurempi tätä kontrasti on. Siksi mulle ainakin optikota ovat aina suositelleet kapeita kehyksiä.

Millaisilla vahvuuksilla olette saaneet omasta mielestänne sirot ja kevyen näköiset sankalasit?

Vierailija
14/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tarkotin tota, että iso linssi "leikkaa" pään sivusta osan pois -efektiä. Osasit kuvata sen hyvin.

Kuinka paljon teillä on miinusta, joilla on suurehkot kehykset? ap

Vierailija
15/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks kattellu Synsamilla kehyksiä, heikompi silmä -7. Myös Silmäasemalla ja Instrumentariumilla ollu hyvin tarjontaa. Specsaversilta en löytäny mitään kelvollista, kaikki oli kauheen isoja.

Vierailija
16/16 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut monet lasit http://www.zennioptical.com/ -nettikaupasta, sieltä saa laseja jopa -20 vahvuuksilla, ja valikoimaa riittää laidasta laitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi