Avioliitto pilaa nuoren aikuisen opiskelu- ja urasuunnitelmat.
Nuorella aikuisella tarkoitan n. 20-25-vuotiasta. Tuon ikäinen on yksinkertaisesti liian nuori sitoutumaan. Ei kasvavan nuoren pidä uhrata tulevaisuuden suunnitelmiaan kumppanin takia. Avioliiton aika on sitten kolmekymppisenä.
Kommentit (24)
Menin 23 vuotiaana naimisiin lukioaikainen poikaystäväni kanssa. Molemmat opiskeltiin korkeakoulututkinto ennen lasten tekoa. Avioliittoa on nyt kestänyt 20 vuotta. Kerrotko ap vähän tarkemmin, mitä mielestäsi olen uhrannut ja tehnyt väärin?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:46"]
Ainoa mikä voi pilata opiskelu- ja urasuunnitelmat on huono itsetunto. Tosin liian nuorena naimisiin menijät yleensä kärsivät heikosta itsetunnosta, ei uskalleta olla yksilö vaan on pakko ripastautua toiseen ihmiseen.
[/quote]
Eikös tää sitten päde kaikkiin avioituviin? Kun ei uskalla olla yksin niin pitää mennä naimisiin? Ontuva teoria.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:06"]
Nuorella aikuisella tarkoitan n. 20-25-vuotiasta. Tuon ikäinen on yksinkertaisesti liian nuori sitoutumaan. Ei kasvavan nuoren pidä uhrata tulevaisuuden suunnitelmiaan kumppanin takia. Avioliiton aika on sitten kolmekymppisenä.
[/quote]
Mitä kummallista... Minä menin naimisiin 19-vuotiaana, sain lapset 19 ja 21-vuotiaana. Opiskelemaan yliopistoon lähdin 24-vuotiaana ja valmistuin siitä kolmen vuoden päästä. Töitä sain heti valmistuttuani, toisella hakemuksellani ja siitä asti olen ollut alan töissä. Ei ole kyllä yhtään mikään mennyt pilalle minun elämässäni sen takia että päätin ensin hankkia perheen ja sitten vasta ammatin ja uran... Ja nyt on mukavaa olla suht nuori ja lapset jo isoja teinejä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:46"]
Ainoa mikä voi pilata opiskelu- ja urasuunnitelmat on huono itsetunto. Tosin liian nuorena naimisiin menijät yleensä kärsivät heikosta itsetunnosta, ei uskalleta olla yksilö vaan on pakko ripastautua toiseen ihmiseen.
[/quote]
Huh, olipa ehkä ääliömäisin yleistys pitkään aikaan. :D Ihan itsekö tuollaisen analyysin teit? Eiköhän ihmiset pariudu juuri siinä iässä, kun se oikea tulee vastaan. Ei sellaista voi etukäteen suunnitella eikä tietää. Naurettavaa arvostella toisia tuollaisen asian perusteella, josta ei ulkopuolinen tiedä tasan yhtään mitään.