Onko täällä muita, jotka eivät halua töihin?
Itselle alkaa valjeta yhä enemmän, että työelämä ei ole mun juttu. Eikä oikein ole koskaan ollutkaan. Nuorena menin amikseen täysin väärälle alalle ja työskentelin pari vuotta niissä tehtävissä. Joka päivä masensi. No hain ja pääsin amkkiin mieluiselle alalle - tai ainakin mieluisemmalle alalle. Sain jopa viime kesänä kesätöitä tältä alalta. Noh, kävikin sitten niin, että avokonttori oli kaltaiselleni erakolle vielä enemmän vastenmielinen kokemus kuin entinen "paskaduunini". Hälyistä, meluista, juoruamista... Toimistossa olin oikeastaan sähköpostikone, vastailin vaan sähköposteihin ja lähettelin niitä eteenpäin. Melkoista unelmaa. En meinannut edes sitä kahta kuukautta jaksaa, saati sitten, että jaksaisi seuraavat 30-40 vuotta tuota puurtaa.
Raha ei kiinnosta, opinnot ei kiinnosta eikä kiinnosta työkään. Tekisi mieli jättäytyä työttömyystuille, kun en ole perso rahalle koskaan ollutkaan.
Kommentit (8)
Mitäs jos kokeilisit prostituutiota. Sullehan se ei olisi työ, vaan normaali olotila, mutta saisit siitä rahaa.
ikää on jo 55v. 3-vuorotyötä takana 38 vuotta, ja kyllä se jätti inan jälkensä. Tehdas lopetettiin, ja jäin työttömäksi. Onneksi 38v vuorotyö 247 tehtaassa toi paksun tilipussin, ja tajusin sijoittaa osakkeisiin, ja kahteen sijoitusasuntoon jo 20v sitten. Eli oma selusta turvattu taloudellisesti, eiköhän tossa ole tarpeeksi työtä yhdelle ihmiselle. te-toimiston kanssa täytyy vissiin inan leikkiä tyhmää muistisairasta tms, kyllä ne on painostanut pariin kertaan hakee jotain työtä mutta en oikeen osaa käyttää tietokonetta enkä näe enkä kuule kunnolla;)
Jotain pientä kivaa duunia saatan vielä tehdä mutta ei ole enää taloudellista pakotetta lähteä töihin.
Vierailija kirjoitti:
ikää on jo 55v. 3-vuorotyötä takana 38 vuotta, ja kyllä se jätti inan jälkensä. Tehdas lopetettiin, ja jäin työttömäksi. Onneksi 38v vuorotyö 247 tehtaassa toi paksun tilipussin, ja tajusin sijoittaa osakkeisiin, ja kahteen sijoitusasuntoon jo 20v sitten. Eli oma selusta turvattu taloudellisesti, eiköhän tossa ole tarpeeksi työtä yhdelle ihmiselle. te-toimiston kanssa täytyy vissiin inan leikkiä tyhmää muistisairasta tms, kyllä ne on painostanut pariin kertaan hakee jotain työtä mutta en oikeen osaa käyttää tietokonetta enkä näe enkä kuule kunnolla;)
Jotain pientä kivaa duunia saatan vielä tehdä mutta ei ole enää taloudellista pakotetta lähteä töihin.
Miksi nostat työttömyyskorvausta
Minulle riittäisi osa-aikatyö, muutaman tunnin muutamana päivänä viikossa. Sillä ei vaan elä tällainen köyhän perheen köyhä jälkeläinen.
Odottelen lopullista työkyvyttömyyseläke päätöstä. Työtapaturmasta tulee kesällä kuluneeksi 4v. Kaikkeni teen etten enää palaisi töihini tai uudelleen koulutukseen. Vakuutusyhtiöltä korvaukset kuukausittain. Paremmin saan rahaa nyt kuin töitä tekemällä.
Minä 40v kouluttautunut,mutta työelämässä vain pieniä pätkiä.
Masennusta ja vielä introvetti luonne,joka ahdistuu muista työntekijöistä.
Jos voisin tehdä yksin töitäni,niin se olisi hyvä,mutta 8h kuunnella juoruamista,utelua,kiukuttelua..
En vaan jaksa.
En tekisi päivääkään työtä jos saisin rahani jostain muualta.