Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli ystävästä

Vierailija
22.06.2015 |

Olen todella huolissani ystävästäni. Hän on muuttunut todella sulkeutuneeksi ja välttelee kontakteja ja sulkeutuu kotiinsa. Hänellä on 2- vuotias lapsi, jonka hän kyllä päällisin puolin hoitaa,mutta hän ei jaksa leikkiä lapsen kanssa eikä lähteä pihalle tämän kanssa. Kaikkiin kutsuihin hän vastaa kieltävästi. Tätä on jatkunut jo tovin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut. Koita jutella ja saada itse lähtemään lääkärille ja jos ei hyötyä niin tee lasuilmoitus niin saa äiti apua.

Vierailija
2/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko muita tämän ystävän läheisiä? Käyttäytyykö heitä kohtaan samalla tavalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia kohtaan,ap.

Vierailija
4/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaa lapsen hyvin niin ihan turhaan lisäät hänen taakkaansa tekemällä lastensuojeluilmoituksen. Kysy häntä viettämään aikaa ilman lasta sinun kanssasi, ehkä tarvii päästä välillä tuulettumaan. Itsellä sama tilanne ja olisi ihan kauheaa jos joku ystäväni tekisi lastensuojeluilmoituksen kun en jaksa juosta rellestää entiseen malliin.

Vierailija
5/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että ei jaksa leikkiä lapsen kanssa tai että ei jaksa lähteä ulos? En tiedä, onko vanhempien tehtävä koko ajan leikkiä lasten kasnsa, en mäkään juurikaa leiki.

Epäiletkö masennusta?

Mitä jos menisit soittamaan ovikelloa ja sanoisit, että tulin käymään, kun susta ei ole kuulunut mitään, ostin pullapitkon, keitätkö meille kahvit. Sitten juttelette ja jos aidosti olet huolissasi tilanteesta, sano se ääneen. Joskus voi olla helpotuskin se, että toinen totaa puheeksi asian. Hänelle itselleen se voi olal ylivoimaista. Mutta varaudu myös siihen, että hän ei ota sinua vastaan tai ei avaudu mahdollisista vaikeuksistaan tai ei myönnä niitä,  vaikka suoraan kysyisit. Ja et kaiketi voi olla ihan varma, onko mitään vaikeuksia. Ihmisellä on oikeus myös ottaa etäisyyttä niin halutessaan.

Vierailija
6/6 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse helposti syrjäytyvä vaikkei lapsia olekaan, sellainen sairaus kuitenkin on että väsyn helposti enkä kauaa jaksa olla sosiaalinen vaikka seurasta tykkäänkin. Pahinta tässä kohtaa olisi että kaverit alkaisivat repiä sinne sun tänne, nautin lojumisesta ja yksinolosta. Juhannus oli hyvin raskas kun piti joka päivä viettää aikaa isossa porukassa vaikka olisin mieluummin istunut kotona ja katsonut leffaa. Tein miehen mieliksi niinkuin minulta vaadittiin, nyt jo toista päivää vain nukun ja yritän levätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän