Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveydessä todettu dystymia, kokemuksia?

Vierailija
10.02.2022 |

Olen 100% varma, että itse kärsin siitä, v.2017 olin 1kk verran sairauslomalla, kun prakasin työterveyslääkärillä joka totesi keskivaikean masennuksen ja tarjosi banaania hoidoksi (sisältää jotain ainesosaa joka lisää mielihyvähormonin määrää aivoissa).
No, ei ole meno muuksi muuttunut, olen töissä, samalla työnantajalla kuin silloin, ja hoidan arkiset askareeni, mutta 95% ajasta olen varsin iloton, puurran vain eteenpäin velvoitteet hoitaen, mitään muuta en jaksa eikä kiinnosta, en jaksa huolehtia sosiaalisista asioistakaan joten eipä ole vuosiin ollut mitään kaverikontaktejakaan. Nukun paljon, päiväunetkin aina kun voin vaikka olisin nukkunut 8-9h yöllä.
Toivottomuus ja näköalattomuus, tympeys ja lohduttomuus, surullinen olo, katkerakin parista asiasta joille en voi mitään, rohkeuden puute, en usko itseeni enkä esim.siihen, että pärjäisin jos eroaisin. En jaksa yhtään mitään "ylimääräistä".

Kokemuksia ja miten hoidettu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla mutta eipä tälle mitään mahda.

Vierailija
2/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on osunut ammattitaitoinen lääkäri, jos on tuon todennut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveydessä harvoin todetaan neurologisia tai reumatyyppisiä  juttuja. magneettikuvat kehosta ja aivoista voi paljastaa mikä on outojen oireiden takana.jos oot työelämässä, kannattaa vaikka itse maksaa kuvaus ja arviot jos kärsii kummista oireista. esim.ms tauti aiheuttaa väsymystä.näkyy aivokuvissa

Vierailija
4/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän MS oireilisi jo aikalailla muilla tavoin näin 5v myöhemmin. Eikä nuo oireeni muutenkaan siihen taudinkuvaan oikein osu.

Ap

Vierailija
5/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat keksineet sulle semmoisen sairauden, että saisivat myytyä sulle kalliita lääkkeitä ja vetää provikat välistä itselleen.

Vierailija
6/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dystymiaan yleensä auttaa banaani ja Burana. Tämä luki ihan tuolla diagnostiikan kirjassa

Vierailija
7/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit tekevät karhunpalveluksen ihmisille, jos he tarjoavat ylipäätään mitään hoitoa. Elämässä on se vika, että se ei ole aina mukavaa ja kivaa, monilla on pahojakin vastoinkäymisiä eikä eksistentiaalista merkitystä löydy ostoskanavalta eikä lääkärin tarjoamasta banaanista. Joskus pitää hyväksyä se, että on itse vastuussa omasta elämästään. Empatiaa saa muualtakin kuin korkeapalkkaisilta erikoislääkäreiltä, jos sitä hakee. Ystäviä he eivät voi sinulle kantaa oven taakse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän