Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan tutkinto, työharjoittelusta kysyttävää

Vierailija
22.06.2015 |

Elikkä oon aloittamassa lähihoitaja opinnot näyttötutkintona syksyllä ja eka kurssi on kasvun tukeminen ja ohjaus. Pystynkö suorittamaan harjoittelun esim perhekodissa? Päiväkoti ei oikein innosta kolmen alle kouluikäisen äitinä... Ja ei,en pysty kysymään asiaa koulusta sillä siellä ei ole ketään paikalla ennen elokuuta. Kiitos asiallisista vastauksista. Ja ihan tiedoksi ihmettelijöille että olen suuntautumassa vanhustyöhön, tämä kurssi kuitenkin on pakollinen :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katu-jakso on melkein aina päiväkodissa, mutta kuulema voidaan erityistapauksissa järkätä muutakin.

Vierailija
2/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan paikka löytyy, niin onnistunee. Tosin lapsiahan ne siellä perhekodissakin usein on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin lähihoitaja edes perhekotiin harjoitteluun pääsee. Ei mahdotonta mutta harvinaista. Ottavat mielummin sosionomiksi opiskelevia.

Vierailija
4/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin koulusi tarjonnasta. Mikäli vastaavaa paikkaa ei löydy, voit toki kysyä, saisitko yrittää hankkia harjoittelupaikan itse. (Ajoissa kuitenkin tehtävä)

Vierailija
5/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 01:44"]Riippuu täysin koulusi tarjonnasta. Mikäli vastaavaa paikkaa ei löydy, voit toki kysyä, saisitko yrittää hankkia harjoittelupaikan itse. (Ajoissa kuitenkin tehtävä)
[/quote]

Lisäys: osa on suorittanut ko. jakson myös vanhusten parissa, mutta helppoa sekään ei ole.

Vierailija
6/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekoti ei käy. Mutta vanhainkoti tai vastaava käy

Vierailija
7/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens joku erityisryhmä päiväkodissa? Vai onko sellaisia enää olemassakaan? Yksi kaveri oli tuolla ko jaksolla myös jossain kehitysvammaisten työpajassa tai sen tapaisessa, kuulema oli kiva paikka. Oon käsittänyt että semmosia on nuorille aikuisillekin suunnattua, sellaista itsenäiseen elämään valmentavaa hommaa tms. Voisiko sellainen täyttää jakson tavoitteita? Kaveri oli ollut aiemmin myös päiväkodissa muutamia pätkiä ja sai toiveestaan erilaisen paikan.

Vierailija
8/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä alakouluun? Koulunkäynnin ohjaajan työ erilaista kuin lastenhoito päiväkodissa.

Vierailija
9/12 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorisopuolen opiskelija ja meillä katu-harjoittelu tehtiin päiväkodissa.

Suuntauduin lapsiin ja nuoriin(lastenhoitaja), siinä oli erikseen harjoittelu jakso tukea tarvitsevista.(olin perhekodissa)

Muuta en osaa valitettavasti kertoa. Mutta kyllähän sen järkikin sanoo että tuetaanhan sitä kasvua ja kehitystä siellä perhekodissakin. Riippunee näytön arvosteluista ja painopisteistä

Vierailija
10/12 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä päiväkodissa on vikana? Erilaiset lapset tulevat tutuksi ja oppii näkemään sitä päivähoitotoimintaa myös työntekijän näkökulmasta (saattaa avata silmiä).

Vierailija
11/12 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut päiväkodissa töissä useampia kertoja lyhyitä pätkiä, ei oo vaan mun juttu :) ap

Vierailija
12/12 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähoitajat! Eix niistä ikinä tuu loppua, ei kelpaa ku vaippojen vaihtoon. Terveisin sairaanhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan