Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita "kerää ja vapauta" marjastajia?

Vierailija
10.02.2022 |

Itse hurahdin muutama vuosi sitten "kerää ja vapauta" marjastukseen ja nyt marjojen satokausien aikana olen aamusta iltaan metsässä harrastamassa tätä kivaa lajia. Lajihan on helppo, halpa ja siihen pääsee nopeasti kiinni.

Et tarvitse muuta, kuin vanhan muoviämpärin, josta poistat pohjan ja alat keräämään siihen metsämarjoja. Poimintaa voit suorittaa käsinpoimintana tai poimurilla. Keräämäsi marjat putoavat pohjattomasta ämpäristä takaisin luontoon. Tämän takia tarvitset vain yhden poimintaämpärin pidemmällekin reissulle. Se on kevyt kuljettaa vaikka polkupyörän tangossa.

Tämä harrastus on tuonut elämääni kauan kaivattua laatua ja myös runsaan ulkoilun myötä kuntoa ja terveyttä.

Mahtaako palstalta löytyä muita tämän harrastuksen parissa kesiään viettäviä? Jos löytyy, niin vaihdetaan mielipiteitä ja vinkkejä aiheista, sekä hyvistä harrastuspaikoista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tämä liittyy niihin Närpiön ihmiskauppa syytöksiin, ei sitten vissiin?

Vierailija
2/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Hiivatti, mä oon kantanu niitä vaan pihakompostiin.

Kiitän mainiosta ideasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin tuota aikani, mutta sitten tajusin olevani äärettömän itsekäs. Tuotin kipua marjoille raastamalla ne asuinsijoiltaan ja jättämällä suojattomina petojen saaliiksi. Yritin muutaman kerran narrata samoja marjoja ämpäriini, mutta yritys oli tuomittu tuhoon, jo parissa viikossa marjat olivat kärsineet niin paljon, että ne olivat ryppyisiä ja nahistuneita,

Siirryin mielestäni inhimillisempään malliin, jossa ostan pakastealtaasta mansikoita ja vapautan ne takaisin luontoon.

Vierailija
4/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Minä myös ja vielä pakastimen kautta. 

Vierailija
5/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en tiedä kenenkään harrastavan, mutta tätini on 'kerää ja vapauta' shoppailija.

Kerää kaupassa ostoskärryn täyteen ja jättää sen sitten hyllyjen väliin. Toki vain kuivatuotteita.

Vierailija
6/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastin tuota aikani, mutta sitten tajusin olevani äärettömän itsekäs. Tuotin kipua marjoille raastamalla ne asuinsijoiltaan ja jättämällä suojattomina petojen saaliiksi. Yritin muutaman kerran narrata samoja marjoja ämpäriini, mutta yritys oli tuomittu tuhoon, jo parissa viikossa marjat olivat kärsineet niin paljon, että ne olivat ryppyisiä ja nahistuneita,

Siirryin mielestäni inhimillisempään malliin, jossa ostan pakastealtaasta mansikoita ja vapautan ne takaisin luontoon.

Itse kyllä pidän vilustuneiden mansikoiden luontoon vapauttamista edesvastuuttomana. En kuitenkaan tuomitse sinua, mutta toivoisin sinun eheytyvän takaisin tähän jaloon marjastuksen muotoon.

Vierailija
7/7 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Minä myös ja vielä pakastimen kautta. 

Oivoivoi!!! Minä poloinen olen tehnyt ylivuotista pakastemarjoista kotiviiniä (ihan hyvääkin). Varmasti olen tehnyt erittäin pahan etikettimokan, kun en vapauttanut marjoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä