Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+11,2 astetta ja kaatosade. KUOLEN TÄNNE.

Vierailija
22.06.2015 |

Mulla on tasan yksi syy, miksen voi lähteä juuri nyt pois täältä. Perhe. En todellakaan halua asua Suomessa. En kestä tätä ilmastoa, en kestä suomalaista juroutta, en junttiutta, en autioutta. Suomessa on paljon hyvää, mutta huonot puolet peittävät ne mielessäni.

Päätin jo hyvin nuorena, että muutan aikuisena jonnekin muualle. Opiskelin viittä vierasta kieltä ja olin valmis ihan mihin vain. Sitten typerästi rakastuin lukioikäisenä nykyiseen mieheeni, menimme naimisiin, saimme lapset. Vaikka mies pitkään puolsikin poismuuttoa, mieli muuttui ja työura jumiutui vahvoille urille Suomeen. Lapset menivät kouluun ja kotiutuivat tänne. 

Olen pettynyt. Haluaisin asua lämpimämmässä maassa. Minulle ei riitä jokakesäinen kuukauden matka. Palelen seuraavat 11 kuukautta joka tapauksessa.

Lapset muuttavat noin viiden vuoden päästä omilleen. Niin minäkin. Mies saa tulla perässä, jos haluaa, mutta tänne en jää. Tukehtukoon pakkaseen.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on harhainen, epätosi illuusio "muualla on kaikki paremmin"..

Vierailija
2/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on +17 ja aurinkoista. Suomessa asun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:00"]

[/quote]

Niin? Onko se mielestäsi lämpimän kesäpäivän lämpötila?

ap

Vierailija
4/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:00"]

[/quote]

No eihän tuo ole juuri yhtään parempi, kun nyt on kesäkuun viimeinen viikko menossa.

Vierailija
5/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:00"]

[/quote]

Niin? Onko se mielestäsi lämpimän kesäpäivän lämpötila?

ap
[/quote] Ei mutta klo 8 lämpötila kyllä. Onpas siellä sitruunainen fiilis...

Vierailija
6/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestätkö suomalaisten negatiivisuutta ja valitusta? ;)

Vierailija
7/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 07:57"]Mulla on tasan yksi syy, miksen voi lähteä juuri nyt pois täältä. Perhe. En todellakaan halua asua Suomessa. En kestä tätä ilmastoa, en kestä suomalaista juroutta, en junttiutta, en autioutta. Suomessa on paljon hyvää, mutta huonot puolet peittävät ne mielessäni.

Päätin jo hyvin nuorena, että muutan aikuisena jonnekin muualle. Opiskelin viittä vierasta kieltä ja olin valmis ihan mihin vain. Sitten typerästi rakastuin lukioikäisenä nykyiseen mieheeni, menimme naimisiin, saimme lapset. Vaikka mies pitkään puolsikin poismuuttoa, mieli muuttui ja työura jumiutui vahvoille urille Suomeen. Lapset menivät kouluun ja kotiutuivat tänne. 

Olen pettynyt. Haluaisin asua lämpimämmässä maassa. Minulle ei riitä jokakesäinen kuukauden matka. Palelen seuraavat 11 kuukautta joka tapauksessa.

Lapset muuttavat noin viiden vuoden päästä omilleen. Niin minäkin. Mies saa tulla perässä, jos haluaa, mutta tänne en jää. Tukehtukoon pakkaseen.
[/quote]

Et ole vielä kasvanut aikuiseksi. Kai sulla on jotain muutakin mielessä kuin muutan ulkomaille?

Vierailija
8/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 07:57"]Mulla on tasan yksi syy, miksen voi lähteä juuri nyt pois täältä. Perhe. En todellakaan halua asua Suomessa. En kestä tätä ilmastoa, en kestä suomalaista juroutta, en junttiutta, en autioutta. Suomessa on paljon hyvää, mutta huonot puolet peittävät ne mielessäni. Päätin jo hyvin nuorena, että muutan aikuisena jonnekin muualle. Opiskelin viittä vierasta kieltä ja olin valmis ihan mihin vain. Sitten typerästi rakastuin lukioikäisenä nykyiseen mieheeni, menimme naimisiin, saimme lapset. Vaikka mies pitkään puolsikin poismuuttoa, mieli muuttui ja työura jumiutui vahvoille urille Suomeen. Lapset menivät kouluun ja kotiutuivat tänne.  Olen pettynyt. Haluaisin asua lämpimämmässä maassa. Minulle ei riitä jokakesäinen kuukauden matka. Palelen seuraavat 11 kuukautta joka tapauksessa. Lapset muuttavat noin viiden vuoden päästä omilleen. Niin minäkin. Mies saa tulla perässä, jos haluaa, mutta tänne en jää. Tukehtukoon pakkaseen. [/quote] Et ole vielä kasvanut aikuiseksi. Kai sulla on jotain muutakin mielessä kuin muutan ulkomaille?

[/quote]

Vaikea on miettiä mitään muuta, kun on jatkuvasti kylmä.

ap

Vierailija
9/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 07:57"]Mulla on tasan yksi syy, miksen voi lähteä juuri nyt pois täältä. Perhe. En todellakaan halua asua Suomessa. En kestä tätä ilmastoa, en kestä suomalaista juroutta, en junttiutta, en autioutta. Suomessa on paljon hyvää, mutta huonot puolet peittävät ne mielessäni. Päätin jo hyvin nuorena, että muutan aikuisena jonnekin muualle. Opiskelin viittä vierasta kieltä ja olin valmis ihan mihin vain. Sitten typerästi rakastuin lukioikäisenä nykyiseen mieheeni, menimme naimisiin, saimme lapset. Vaikka mies pitkään puolsikin poismuuttoa, mieli muuttui ja työura jumiutui vahvoille urille Suomeen. Lapset menivät kouluun ja kotiutuivat tänne.  Olen pettynyt. Haluaisin asua lämpimämmässä maassa. Minulle ei riitä jokakesäinen kuukauden matka. Palelen seuraavat 11 kuukautta joka tapauksessa. Lapset muuttavat noin viiden vuoden päästä omilleen. Niin minäkin. Mies saa tulla perässä, jos haluaa, mutta tänne en jää. Tukehtukoon pakkaseen. [/quote] Et ole vielä kasvanut aikuiseksi. Kai sulla on jotain muutakin mielessä kuin muutan ulkomaille?

[/quote]

ap

[/quote]

Osta kunnon villapaita. Ei palele. Saat ajatukset muualle.

Vierailija
10/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:12"]

[/quote]

ap
[/quote]

Lapsi haaveilee noin. Mulla on kylmä, haluan muuttaa ulkomaille. Aikuinen miettii mistä töitä, mitä haluan tehdä, miten sen järjestän

Vierailija
11/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ap on niin aurinkoinen persoona. Muut suomalaiset mököttävät, mutta ap luo ympärilleen hyvää fiilistä. Ap on aurinkoinen latinoluonne.

Vierailija
12/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on 19°,aurinko paistaa,ihan kiva päivä tulossa.
kyllä minuakin vituttaa kylmä ja sade,mutta minkästeet kun ei osaa edes kieliä.

Vierailija
13/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä... Tuntuu että elämä valuu hukkaan täällä helvetin peräpohjolassa sijaitsevassa junttilassa. Puolet vuodesta mennyt ja pari lämmintä päivää on ollut... Itse pistän tällä hetkellä kaikki ylimääräiset rahat säästöön ja matkustamiseen että saa edes vähän nauttia auringosta ja pääsee täältä pois. 

Olen jatkuvasti ihan kyrpiintynyt Suomessa näiden säiden takia. 

Vierailija
14/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden vuoden kuluttua sinun lapsesi siis ovat parikymppisiä eivätkä takuulla katso hyvällä sitä, että äiti lähtee ulkomaille ja eroaa isästä tai kiristää tämän jättämään työpaikkansa ja lähtemään mukana. Siellä sinä sitten istut palmun alla ruikuttamassa Suomen kurjuudesta ja perheesi elää Suomessa vähitellen unohtaen sen vaimon ja äidin, joka vuosia sitten häipyi. Kuulostat tosi ihanalta ja aurinkoiselta ihmiseltä. :)

Vierailija
15/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-P:llä +15, puolipilvistä, 1008,6 ilmanpaine, ilmankosteus 87, etelätuulta 0-0.5 m.

Vierailija
16/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap! Olen täsmälleen samassa tilanteessa, erona se, että mieheni lähtee kyllä mielellään mukaan. Mutta tosiaan, noin viiden vuoden päästä en enää halua asua tässä ahdistavassa ja kylmässä maassa. Minne muutetaan? :)

Vierailija
17/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:05"]

Viiden vuoden kuluttua sinun lapsesi siis ovat parikymppisiä eivätkä takuulla katso hyvällä sitä, että äiti lähtee ulkomaille ja eroaa isästä tai kiristää tämän jättämään työpaikkansa ja lähtemään mukana. Siellä sinä sitten istut palmun alla ruikuttamassa Suomen kurjuudesta ja perheesi elää Suomessa vähitellen unohtaen sen vaimon ja äidin, joka vuosia sitten häipyi. Kuulostat tosi ihanalta ja aurinkoiselta ihmiseltä. :)

[/quote]

Suurin odotuksin lähdet työtä etsimään. Voi kun ei löydy. Mutta hyvällä asenteella on mukava palmun alla kiskoa viiniä.

Vierailija
18/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt aika inhottavaa, että on neljä vuodenaikaa, on vehreää luontoa eikä kuivuutta ja aavikoitumista, äärimmäisiä sääilmiöitä, ihmiset ovt "juntteja", mutta on vähän rikollisuutta jne jne.

Vierailija
19/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa joku onnistuu pakenemaan Suomessa vaikka onkin kesäilmaksi vilakkaa?! Siis tarkoitan,että mitä talvella pidätte yllä? Laittakaa se sama toppatakki ylle,ette voi palella.

Vierailija
20/60 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelemaan siis. #19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi