Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettotulot 2800e/kk. En silti saa asuntolainaa tarpeeksi

Vierailija
10.02.2022 |

Ei tulot riitä omistusasumiseen vieläkään. On tämä kummallinen maa.

N30

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on liian kovat omistusasumistoiveet. Ostin oman ensiasuntoni 125000 lainalla pari vuotta sitten ja tuohon riitti 2300 BRUTTOtulot. Pari vuotta asuu vaikka päällään kun ensiasuntoa pari vuotta maksettuaan onkin sitten paljon paremmin varaa isompaan ja hienompaan.

Ensiasunnon ei tarvitse olla mikään 400 000 euron upouusi kultainen palatsi.

Vierailija
2/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on liian kovat omistusasumistoiveet. Ostin oman ensiasuntoni 125000 lainalla pari vuotta sitten ja tuohon riitti 2300 BRUTTOtulot. Pari vuotta asuu vaikka päällään kun ensiasuntoa pari vuotta maksettuaan onkin sitten paljon paremmin varaa isompaan ja hienompaan.

En etsi kultaista palatsia. Haluaisin kaksion, noin 50-60 neliötä. Ei riitä tuollaiseen tulot....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät.

Vierailija
4/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En etsi kultaista palatsia. Haluaisin kaksion, noin 50-60 neliötä. Ei riitä tuollaiseen tulot....

60 000 €

Vierailija
5/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla on turha haaveilla omasta asunnosta ainakaan yksin asuvana. 3200 euron nettotulot eivät riitä kaksion lainaan.

Vierailija
6/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olisit tarvinnut lainaa?

Vierailija
7/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti riittää jos neliöhinta on kohdallaan. Itse maksoin 165k 90 neliön asunnosta Helsingissä

Vierailija
8/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti riittää jos neliöhinta on kohdallaan. Itse maksoin 165k 90 neliön asunnosta Helsingissä

Joskus 90-luvulla?

Vierailija
9/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä asu pääkaupunkiseudulla. Älä asu pääkaupunkiseudulla. Älä asu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
10/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuositulot 54,500€ vuosi. Ei velkaa, ei luottoja eikä maksuhäiriöitä.

Vakituinen työpaikka. Lapset aikuisia.

Pankissa olin päivittämässä yhteystietoja, kun toimihenkilö itse ehdotti luottokortin luoton nostoa 800€ —> 1000€!

Itse olin ihan, että mikäs siinä ja tämä toimihenkilö laittoi anomuksen eteenpäin. Tuli hylsy, luottorajaa ei nostettu.

Hän oli itsekin ihmeisssään ja sanoi, että sopiiko että hän selvittää asiaa?

Noin kuukauden kuluttua soitti ja kertoi, ettei luottokunta antanut mitään selitystä miksei luottorajaa voinut nostaa.

Minä en tupakoi, en käy baareissa enkä juo alkoholia. En matkustele, en tilaile osamaksulla tuotteita.

Mmm jos en edes 1000€ luottokorttiluottoa saanut, niin minulla ei ole ikinä mahdollisuutta saada asuntoluottoja.

Vierailija
11/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla on turha haaveilla omasta asunnosta ainakaan yksin asuvana. 3200 euron nettotulot eivät riitä kaksion lainaan.

50km Helsingistä pohjoiseen niin tilanne on eri. Kaksiot kotikaupungissani ovat 80 000-230 000e hintaluokassa, riippuen talon iästä, asunnon kunnosta ja onko sauna. Itse sain helposti 118 000e lainan 2300e nettotuloilla.

Vierailija
12/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy useammasta pankista. Minä en saanut kaksion lainaa vaikka tienaan melkein 8000 brutto/kk ja omistan toisen arvokkaamman asunnon velattomasti ja muutakin omaisuutta on. Oli aika käsittämätöntä, olikohan jotakin sinkkunaisen syrjintää? No sanomatta selvää että sain lainan erinomaisin ehdoin toisesta pankista.

Vierailija
13/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasunnoksi sinkku ostaa yksiön. Kun on sitä maksellut jonkin aikaa, voi ostaa kaksion. Ja asunnon ostaa tietenkin sellaiselta alueelta, mihin on varaa. Jos ei ole varaa asua Helsingissä, ostaa asunnon Vantaalta tai vaikka Keravalta. Hyvin voi käydä Helsingissä töissä. 

Vierailija
14/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää enemmän ohjakassaa. Siten lainakin on pienempi.

Vierailija
15/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankissa olin päivittämässä yhteystietoja, kun toimihenkilö itse ehdotti luottokortin luoton nostoa 800€ —> 1000€!

Itse olin ihan, että mikäs siinä ja tämä toimihenkilö laittoi anomuksen eteenpäin. Tuli hylsy, luottorajaa ei nostettu.

Noin kuukauden kuluttua soitti ja kertoi, ettei luottokunta antanut mitään selitystä miksei luottorajaa voinut nostaa.

Minä en tupakoi, en käy baareissa enkä juo alkoholia. En matkustele, en tilaile osamaksulla tuotteita.

Mmm jos en edes 1000€ luottokorttiluottoa saanut, niin minulla ei ole ikinä mahdollisuutta saada asuntoluottoja.

Aivan uskomatonta. Kuulostaa mielivaltaiselta suorastaan. Luulisin että sinun tuloilla saisi 3000€ rajan tuosta vaan.

Vierailija
16/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap yhtään säästänyt etukäteen?

Vierailija
17/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomatonta. Kuulostaa mielivaltaiselta suorastaan. Luulisin että sinun tuloilla saisi 3000€ rajan tuosta vaan.

Varmaan ei omaisuutta (esim. asuntoa), ei säästöjä, ei koskaan lainaa (takaisinmaksutodennäköisyyttä vaikea ennustaa). Vähän sellainen tili tuli, tili meni -meininki.

Vierailija
18/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy koulut ja hanki pätevyys, them boomers said. Sitten saat hyväpalkkaisen työn, hienon talon, elämän, perheen. Noh, hyväpalkkainen työ on, mutta silläkään ei saa nykyään edes tavallista taloa. Perhettä et saa kun ei täällä opiskelupaikkakunnalla ole vapaita miehiä. Kiitti v*tusti boomerit näistäkin elämänohjeista :D

N32

Vierailija
19/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy koulut ja hanki pätevyys, them boomers said. Sitten saat hyväpalkkaisen työn, hienon talon, elämän, perheen. Noh, hyväpalkkainen työ on, mutta silläkään ei saa nykyään edes tavallista taloa. Perhettä et saa kun ei täällä opiskelupaikkakunnalla ole vapaita miehiä. Kiitti v*tusti boomerit näistäkin elämänohjeista :D

N32

Olet siis yksi maailman etuoikeutetuimmista ihmisistä ja silti kehtaat uhriutua. Etkö edes häpeä?

Vierailija
20/41 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän