kun hevonen on puolihoitotallilla, niin
pitääkö sitä käydä joka päivä hoitamassa? Mitä jos on sairaana? Tai päseekö koskaan matkoille? Nyt täysihoitotallissa mutaa mietinnässä puolihoitopaikka toiselta tallilta. Mitä joutuu tekemään enemmän, kun kyse puolihoidosta? Kannattaako siirtyminen kun muuten olisi etuja?
Kommentit (6)
Miksi ei? Täällähän on tietoa joka asiasta.
Tottakai pitää käydä joka päivä. Siivota karsina, laittaa ruuat, hoitaa hevonen, jne. Lomien ajaksi voit kysyä tallin omistajalta voivatko lisämaksusta hoitaa edellämainitut asiat puolestasi. Tai sitten hankit vuokraajan hevoselle joka hoitaa ja ratsastaa kun pidät itse lomaa.
Vaikka hevosen kanssa ei asu samassa talossa niinkuin esim. koiran kanssa, niin se on silti sinun eläimesi eikä sitä voi jättää muiden vastuulle. Rahalla toki saa, jos maksat tarpeeksi niin varmasti joku tekee kaiken puolestasi eikä sinun tarvitse kuin mennä tallille ja ratsastaa. Suosittelen kuitenkin että kysyt tallin omistajalta että miten hänen tallillaan toimitaan.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 01:07"]Tottakai pitää käydä joka päivä. Siivota karsina, laittaa ruuat, hoitaa hevonen, jne. Lomien ajaksi voit kysyä tallin omistajalta voivatko lisämaksusta hoitaa edellämainitut asiat puolestasi. Tai sitten hankit vuokraajan hevoselle joka hoitaa ja ratsastaa kun pidät itse lomaa.
Vaikka hevosen kanssa ei asu samassa talossa niinkuin esim. koiran kanssa, niin se on silti sinun eläimesi eikä sitä voi jättää muiden vastuulle. Rahalla toki saa, jos maksat tarpeeksi niin varmasti joku tekee kaiken puolestasi eikä sinun tarvitse kuin mennä tallille ja ratsastaa. Suosittelen kuitenkin että kysyt tallin omistajalta että miten hänen tallillaan toimitaan.
[/quote]
Kyllä puolihoitotalliin kuuluu varmasti jotakin muuta kuin vain katto pään päälle. Uskoisin että ruokinta mutta kysy tallilta. Jokaisella tallilla varmasti oma menuu.
Joo siis tarkoitin että omistaja mittaa valmiiksi ämpäreihin rehut, että työntekijät voivat sitten antaa ne hevoselle. En siis sitä että omistajan pitäisi aina itse olla ruokkimassa hevonen.
Sori en sitten osaa lainata viestiä:)
Täällähän voi kysyä ihan mitä vaan.
Av ei todellakaan ole oikea paikka kysyä tätä. :D