Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksin hyödyllisen tuotteen, mutta lähes samanlainen olikin mallisuojattu..

Vierailija
10.02.2022 |

Eli kuinka paljon pitäisi tuotteen erota aikaisemmasta että saisi sitä valmistaa? Olen etsinyt joka paikasta tetoa mutta en ole löytänyt. Tämä on viimeinen oljenkorsi:)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki mikä se tuote on niin voimme arvioida asiaa.

Vierailija
2/9 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä keksiä polkupyörää uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän erilainen, siihen ei ole olemassa mitään yhtä vastausta. Eron pitää olla sellainen että sen pystyy yhdellä silmällä sanomaan eri tuotteeksi, ja mikäli se keksintö on piilossa, niin asiantuntijan pitää papereita tutkiessa huomata niiden ero ilman tarkkoja mittalaitteita.

Vierailija
4/9 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee patenttia, ei kannata määritellä tarkkaan.

Ompelukoneen keksijä määritteli keksintönsä, että neulassa on reikä terävässä päässä.

Vierailija
5/9 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on lähes mahdotonta enää keksiä mitään uutta, kaikki on jo keksitty.

Vierailija
6/9 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo käynyt patentti- ja rekisterihallituksen nettisivuilla? Sieltä löytyy tietoa myös mallisuojasta.

Vierailija
7/9 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Juuri PRH:n sivuilta ole asiaa yrittänyt löytää. En siis itse yrittäisikään mallisuojaa hakea vaan valmistaa samaan tarkoitukseen tuotetta jolla on jo mallisuoja. Tuote poikkeaa mallisuojatusta muotoilultaan, käyttötarkoitus sama.

Vierailija
8/9 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Juuri PRH:n sivuilta ole asiaa yrittänyt löytää. En siis itse yrittäisikään mallisuojaa hakea vaan valmistaa samaan tarkoitukseen tuotetta jolla on jo mallisuoja. Tuote poikkeaa mallisuojatusta muotoilultaan, käyttötarkoitus sama.

Saahan samaan käyttötarkoitukseen kehittää ja patentoida tuotteita. Mitäpä jos kysyt tarkemmin tietoa sieltä PRH:sta?

Vierailija
9/9 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan niitä omaan käyttöön valmistaa vaikka olisi täydellinen kopio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi