Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Suviseurat 2015, kuka menossa**

Vierailija
21.06.2015 |

:)

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]Olen melko yksinäinen perheenäiti eikä täällä lähellä asu sukulaisia tai muita ikäisiäni vl naisia. Nämä keskustelut vahvistavat entisestään sitä käsitystä että te ei vl-ihmiset syrjitte ja paheksutte meitä. En osaa mennä juttelemaan puistossa tai missään teille kun tiedän mitä mieltä olette meistä. Ihanaa kun tulee suviseurat ja saan sen ajan olla vapaasti ja nähdä niitä kaukana asuvia sukulaisia ja ystäviä, ei tarvitse selitellä lapsilukumäärää ja ikäeroja, ei vakuutella että minä oikeasti jaksan hoitaa lapseni ja rakastan hyvää miestäni joka kohtelee minua tasa-arvoisesti. Minä oikeasti haluan tätä, en ole alistettu ja pakotettu, tämä on valintani. Tätä minä sydämessäni haluan. Näin olen onnellinen.
[/quote]
Niinhän sinä luulet, mutta sut on aivopesty. Valitettavasti et näe, etkä sitä tule näkemään
[/quote]

Hei, entä sitten jos susta tuntuu että joku on aivopesty olemaan onnellinen?

Vierailija
22/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]Olen melko yksinäinen perheenäiti eikä täällä lähellä asu sukulaisia tai muita ikäisiäni vl naisia. Nämä keskustelut vahvistavat entisestään sitä käsitystä että te ei vl-ihmiset syrjitte ja paheksutte meitä. En osaa mennä juttelemaan puistossa tai missään teille kun tiedän mitä mieltä olette meistä. Ihanaa kun tulee suviseurat ja saan sen ajan olla vapaasti ja nähdä niitä kaukana asuvia sukulaisia ja ystäviä, ei tarvitse selitellä lapsilukumäärää ja ikäeroja, ei vakuutella että minä oikeasti jaksan hoitaa lapseni ja rakastan hyvää miestäni joka kohtelee minua tasa-arvoisesti. Minä oikeasti haluan tätä, en ole alistettu ja pakotettu, tämä on valintani. Tätä minä sydämessäni haluan. Näin olen onnellinen. [/quote] Niinhän sinä luulet, mutta sut on aivopesty. Valitettavasti et näe, etkä sitä tule näkemään [/quote] ET SINÄ VOI TIETÄÄ. Sinä et tiedä taustojani, arvojani. Sinulla on vain lööpit ja huhupuheet. Ehkä naapurin väsynyt äiti. Et sinä tiedä jos sanot noin.

[/quote]

Kauhean aggressiivinen reaktio. Onko tässä nyt se kuuluisa älähtävä koira?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita keskusteluja kun lukee niin tulee mieleen, että onko joku muukin joka ei arjen raskauden keskellä jaksa ajatella kuin sitä Taivaan Kotia?

En kyllä ikinä jaksaisi, jos en saisi voimaa uskosta siihen, että joskus pääsen Taivaan Kotiin.

Vierailija
24/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:29"]

Noita keskusteluja kun lukee niin tulee mieleen, että onko joku muukin joka ei arjen raskauden keskellä jaksa ajatella kuin sitä Taivaan Kotia?

En kyllä ikinä jaksaisi, jos en saisi voimaa uskosta siihen, että joskus pääsen Taivaan Kotiin.

[/quote]

Siis sinua lohduttaa arjen raskauden keskellä ajatus tulevasta kuolemastasi?

Vierailija
25/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]Olen melko yksinäinen perheenäiti eikä täällä lähellä asu sukulaisia tai muita ikäisiäni vl naisia. Nämä keskustelut vahvistavat entisestään sitä käsitystä että te ei vl-ihmiset syrjitte ja paheksutte meitä. En osaa mennä juttelemaan puistossa tai missään teille kun tiedän mitä mieltä olette meistä. Ihanaa kun tulee suviseurat ja saan sen ajan olla vapaasti ja nähdä niitä kaukana asuvia sukulaisia ja ystäviä, ei tarvitse selitellä lapsilukumäärää ja ikäeroja, ei vakuutella että minä oikeasti jaksan hoitaa lapseni ja rakastan hyvää miestäni joka kohtelee minua tasa-arvoisesti. Minä oikeasti haluan tätä, en ole alistettu ja pakotettu, tämä on valintani. Tätä minä sydämessäni haluan. Näin olen onnellinen. [/quote] Niinhän sinä luulet, mutta sut on aivopesty. Valitettavasti et näe, etkä sitä tule näkemään [/quote] ET SINÄ VOI TIETÄÄ. Sinä et tiedä taustojani, arvojani. Sinulla on vain lööpit ja huhupuheet. Ehkä naapurin väsynyt äiti. Et sinä tiedä jos sanot noin.

[/quote]

Kauhean aggressiivinen reaktio. Onko tässä nyt se kuuluisa älähtävä koira?
[/quote]

Minua itkettää. Ja suututtaa. Ainaiset leimat ja tuo miten sanomiset ja mielipiteet kuitataan mitättömäksi sillä että sut on aivopesty.

Vierailija
26/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:14"]

Voiks sinne tulla työvuoroihin 'ulkopuoliset' seurojen aikana?

[/quote]

Ei varmaankaan. Vähän niin kuin että kun järjestetään juhlat, isäntäväki hoitaa tarjoilut ja ohjelman ja puitteet ja vieraat ovat sitten vain saamapuolella. 

Vierailija
27/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:29"]

[/quote]

Siis sinua lohduttaa arjen raskauden keskellä ajatus tulevasta kuolemastasi?
[/quote]

No mulla ei tunnu arki noin raskaalta että epätoivoisesti odottaisin Taivaaseen pääsyä. Onko sulla kaikki ok?

Vierailija
28/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:27"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]Olen melko yksinäinen perheenäiti eikä täällä lähellä asu sukulaisia tai muita ikäisiäni vl naisia. Nämä keskustelut vahvistavat entisestään sitä käsitystä että te ei vl-ihmiset syrjitte ja paheksutte meitä. En osaa mennä juttelemaan puistossa tai missään teille kun tiedän mitä mieltä olette meistä. Ihanaa kun tulee suviseurat ja saan sen ajan olla vapaasti ja nähdä niitä kaukana asuvia sukulaisia ja ystäviä, ei tarvitse selitellä lapsilukumäärää ja ikäeroja, ei vakuutella että minä oikeasti jaksan hoitaa lapseni ja rakastan hyvää miestäni joka kohtelee minua tasa-arvoisesti. Minä oikeasti haluan tätä, en ole alistettu ja pakotettu, tämä on valintani. Tätä minä sydämessäni haluan. Näin olen onnellinen. [/quote] Niinhän sinä luulet, mutta sut on aivopesty. Valitettavasti et näe, etkä sitä tule näkemään [/quote] ET SINÄ VOI TIETÄÄ. Sinä et tiedä taustojani, arvojani. Sinulla on vain lööpit ja huhupuheet. Ehkä naapurin väsynyt äiti. Et sinä tiedä jos sanot noin. [/quote] Kauhean aggressiivinen reaktio. Onko tässä nyt se kuuluisa älähtävä koira? [/quote] Minua itkettää. Ja suututtaa. Ainaiset leimat ja tuo miten sanomiset ja mielipiteet kuitataan mitättömäksi sillä että sut on aivopesty.

[/quote]

Eikös tuo ole juuri sitä, mitä Herra on uskossa oleville Sanassaa luvannut?

Vierailija
29/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]Olen melko yksinäinen perheenäiti eikä täällä lähellä asu sukulaisia tai muita ikäisiäni vl naisia. Nämä keskustelut vahvistavat entisestään sitä käsitystä että te ei vl-ihmiset syrjitte ja paheksutte meitä. En osaa mennä juttelemaan puistossa tai missään teille kun tiedän mitä mieltä olette meistä. Ihanaa kun tulee suviseurat ja saan sen ajan olla vapaasti ja nähdä niitä kaukana asuvia sukulaisia ja ystäviä, ei tarvitse selitellä lapsilukumäärää ja ikäeroja, ei vakuutella että minä oikeasti jaksan hoitaa lapseni ja rakastan hyvää miestäni joka kohtelee minua tasa-arvoisesti. Minä oikeasti haluan tätä, en ole alistettu ja pakotettu, tämä on valintani. Tätä minä sydämessäni haluan. Näin olen onnellinen.
[/quote]

Jos todella yleistät av mammat edustamaan koko Suomen naisia ym ihmisiä niin mieti nyt vähän.. Suurin osa näistäkin kommenteista täällä kertoo ennakkoluuloista ja epäluuloista erilaista näkemystä kohtaan. Ja suurin osa suomalaisista ei käy avlla. Palsta on ollut pitkään hiljenemään päin kulta ajoista.
[/quote]

Niin, en tiedä. Mutta aina on paljon kuullut ja lukenut näitä kommentteja, joku sanonut suoraanko. Koulussa lapsena huudeltu ja pilkattu. Ehkä minulla on jo liikaa ennakkoluuloja. Poistun nyt tästä keskustelusta pesemään pyykkiä reissuun ja ehkä illalla siivoan ja vaunua. Te joille me vielä olemme samalla viivalla, toivon että ottaisitte kontaktia, minä lupaan olla vähintään yhtä hyvä ystävä.

Vierailija
30/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:27"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]Olen melko yksinäinen perheenäiti eikä täällä lähellä asu sukulaisia tai muita ikäisiäni vl naisia. Nämä keskustelut vahvistavat entisestään sitä käsitystä että te ei vl-ihmiset syrjitte ja paheksutte meitä. En osaa mennä juttelemaan puistossa tai missään teille kun tiedän mitä mieltä olette meistä. Ihanaa kun tulee suviseurat ja saan sen ajan olla vapaasti ja nähdä niitä kaukana asuvia sukulaisia ja ystäviä, ei tarvitse selitellä lapsilukumäärää ja ikäeroja, ei vakuutella että minä oikeasti jaksan hoitaa lapseni ja rakastan hyvää miestäni joka kohtelee minua tasa-arvoisesti. Minä oikeasti haluan tätä, en ole alistettu ja pakotettu, tämä on valintani. Tätä minä sydämessäni haluan. Näin olen onnellinen. [/quote] Niinhän sinä luulet, mutta sut on aivopesty. Valitettavasti et näe, etkä sitä tule näkemään [/quote] ET SINÄ VOI TIETÄÄ. Sinä et tiedä taustojani, arvojani. Sinulla on vain lööpit ja huhupuheet. Ehkä naapurin väsynyt äiti. Et sinä tiedä jos sanot noin. [/quote] Kauhean aggressiivinen reaktio. Onko tässä nyt se kuuluisa älähtävä koira? [/quote] Minua itkettää. Ja suututtaa. Ainaiset leimat ja tuo miten sanomiset ja mielipiteet kuitataan mitättömäksi sillä että sut on aivopesty.

[/quote]

Eikös tuo ole juuri sitä, mitä Herra on uskossa oleville Sanassaa luvannut?
[/quote]

Kyllä. Mutta se ei silti anna sinulle lupaa siihen. Jos jätät pilkkaamatta ja suvaitset, pilkkaajia riittää silti.

Vierailija
31/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:14"]

Voiks sinne tulla työvuoroihin 'ulkopuoliset' seurojen aikana?

[/quote]

Ei varmaankaan. Vähän niin kuin että kun järjestetään juhlat, isäntäväki hoitaa tarjoilut ja ohjelman ja puitteet ja vieraat ovat sitten vain saamapuolella. 
[/quote]

Voi, ilmoita kiinnostuksestasi kentällä sijaitsevaan työvoimatoimistoon

Vierailija
32/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee maahanmuuttokriitikoiden muistaa, että lestadiolaisuus tuottaa maahamme paljon lapsia. Pohjanmaalla syntyy eniten lapsia ja se on yksin lestojen ansiota/syytä. Siinä mielessä ansiota, että kun tavissuomalainen ei oikein enää lisäänny, niin ainakin lestat vastaa siinä mittelössä mamuille. Jos pitäisi päättää kumman otan naapurin 10 henkisen lesta vai 10 henkisen mamuperheen (esim. Somaliasta) päätös olisi hyvin helppo!

Vierailija
33/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:17"]Me lähdetään sinne miehen ja kahden lapsen kanssa. Liikkeeseen ei enää kuuluta mutta siellä on todella kätevä nähdä sukulaiset vähän niinkuin kaikki yhdellä iskulla. Ei tarvi lähtä erikseen niiden hihhuleiden luona kyläilemään.
[/quote]

Kylläpäs sä puhut ystävälliseen sävyyn läheisistäsi ja sukulaisistasi..

Vierailija
34/186 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:30"]Kaikki lestanuoret tietävät, että suvikset on iso muotinäytös. Siellä on pakko olla laiha, ruskettunut ja seksikäs. Ne on kuin isot karjamarkkinat, parhaan näköiset saavat komeimman sulhasen. [/quote] Lähtisitkö itse bilettämään resusissa vaatteissa ja naama ko petulinnun perse?

[/quote]

Eli suviseurat on biletystä? Ja mistä päättelit että minä käyn bilettämässä? :)

Vierailija
35/186 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviseurat on "biletystä". Luuletko tosiaan, että 2015 siellä on jotkin itkujuhlat, joihin 70 000 hihhulia kokoontuu vapaaehtoisesti? Ei todellakaan ;)

Vierailija
36/186 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:21"]

Luin juuri Pauliina Rauhalan Taivaslaulun ja ihmettelen, että tuollainen mafia saa edelleen Suomessa toimia!  Suosittelen! 

[/quote]

Suosittelen myös lukemaan kirjan ja samalla suosittelen myös miettimään että kirja on kirjoitettu yhdestä näkökulmasta, se on tarina.

On paljon niitä joilla elämä on kuin tuossa kirjassa mutta onko se meidän muiden lestadiolaisten syy? Ei tänä päivänä kukaan voi syyttää omasta elämästään muita jos ei itse tee asialle mitään.

Me käytetään ehkäisyä ja ollaan ihan tavallisia lestadiolaisia. Ikinä ei ole minulta kukaan kysynyt että miksi ei tule lapsia..ei edes leikillään vitsaillut mitään asiasta. Tavallisia lestadiolaisia perheitä jotka elää tavallista elämää..miksi jotain kiinnostaisi että käyttääkö ne ehkäisyä vai ei..

Jokaisen pitää ottaa omasta elämästä vastuu. Jos voimavarat ei enää riitä uuteen lapseen niiin uutta lasta ei silloin laiteta alulle. Hyvin yksinkertainen asia josta tehdään joku ihme mörkö.

Mua jotenkin ärsyttää se että lestadiolaisiin kai eksyy ns. heikkoja ihmisiä jotka sitten kuvittelee että no niin tässä nyt pitää tehdä näin kun joku on joskus sanonut niin ja kärsitään tässä nyt sitten

Oikeesti ihmiset, nauttikaa elämästä, ottakaa ohjat omiin käsiin. Usko tuo elämään iloa, rauhaa ja onnellisuutta. Ei sen tarkoitus ole tuoda negatiivisuutta tai pelkoa. Taivaaseen pääsee uskomalla. Ei millään muulla.

Onnellinen uskovainen.

Vierailija
37/186 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:35"]

No onpas negatiivista porukkaa, suvaitsevaisuutta on myös antaa toisten uskoa ja elää kuin he haluavat, arvostelematta sitä.

[/quote]

Sananvapautta taas on lupa arvostella toisten elämää ja uskontoa kunhan ei lakia rikota... 

Vierailija
38/186 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:22"]

Suviseurat, hengellinen tapahtuma joka jostain syystä aina aiheuttaa sen että viidenkymmenen kilometrin säteellä kaupoista loppuvat sekä kalja että kortsut. Varmaan ihan vaan sattuma.

[/quote]

Heh, oletko ikinä ajatellut, että kyseessä olisi urbaani legenda? Vähän samaa kastia kuin "Nyt Markus-setä painuu paskalle".

Vierailija
39/186 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska ketju

Vierailija
40/186 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Pauliina Rauhalan Taivaslaulun ja ihmettelen, että tuollainen mafia saa edelleen Suomessa toimia!  Suosittelen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän