Onko Venäjän uhka vaikuttanut suhtautumiseenne venäläisiin?
Venäjällähännsuurin osa kuvittelee, että mahdollinen tuleva maailmansota on lännen vika.
Kommentit (50)
Tuo on kyllä järkkyä että venäläiset todella luulevat lännen olevan syyllinen. Hyvin on Putinin propaganda uponnut kansaan
Osa venäläisistä on aina ollut sa tanan ärsyttäviä möykkääjiä ja öykkäreitä. Ölisevät, etuilevat jonoissa ja kuvittelevat olevansa jotain. Vaikka suurin osa populaa siellä on köyhiä kaalinsyöjiä. Näihin törmää usein kesäisin eri maiden nähtävyyksillä ja lomakohteissa. Ei minkäänlaisia käytöstapoja. Nämä varmaan uskovat putiinin höpinöitä lännen uhasta. Ja ihannoivat suurneuvostoliiton valta-aikaa.
Mutta on siellä paljon myös sivistynyttä väkeä, joka tietää mistä on kyse ja mikä on totuus, ja toivoisi että maan omaa kehitystä tuettaisi ja lopetettaisi se ulkomaille öyhöttäminen ja sodan lietsominen.
Minun suhtautuminen riippuu täysin siitä kumman porukan kanssa olen tekemisissä.
Ei. Venäläiset on aina olleet arrogantteja. Venäläinen ottaa sen, mikä on huonosti kiinni.
Minua ei venäjä ole uhannut mitenkään eikä mielestäni suomeakaan. Moni jäisi ilman tukiaisia jos venäjän kauppaa ei olisi. Lappeenrannassa yrittäjät ovat jo konkurssin partaalla.
Suurin osa venäläisistä haluaisi vain elää tavallista elämää. Sääli, että koko kansa (ja moni muu kansa) joutuu kärsimään muutaman sotahullun takia.
Ei ole. Venäjällä on se 100 miljoonaa köyhää ihmisistä huonoissa vaatteissa ja kodeissa ja loput 30 miljoonaa hyvin toimeentulevia. Köyhillä miehillä muuta, kuin ylpeys, niin sota on kyllä väistämätön. Ei tuollaisia luokkaeroja voi hallita. Tykkään edelleen venäläisistä kavereistani, ei tuo kuilu yhteiskunnassa ole heidän vika ja he eivät voi sille yhtään mitään. Heitä pelottaa tilanne lännen kanssa ihan yhtä paljon.
Venäjä on ollut Suomen itsenäisyyden AINOA uhka jo 1920-luvulta saakka. Ei vaikuta suhtautumiseeni yksittäisiin maansa kansalaisiin, mutta valtioonsa kyllä. Omistaneisin muutaman hehtaarin perittyä maata Kannaksella jos eivät olisi sitä aikanaan varastaneet.
ei yhtään
tökkään leukun mahaan aina kun näen rytsän kuten aina ennenkin
Liian paljon vaan köyhiä venäjällä ja yhteiskunta ei pidä heistä huolta, liian paljon köyhiä miehiä huonoissa vaatteissa. Sota siitä tulee, ihan Venäjän sisäinen sota. Nuo luokkaerot on liian suuret Venäjällä. Venäjän keskiluokka vedetään taas alas, kuin lamassa 1998. En vihaa venäläisiä kavereitani, lähinnä käy sääliksi millainen yhteiskunta heillä on.
Mihin perustat, ap, tällaisen näkemyksesi? Missä on tieteellinen tutkimustulos, johon viittaat?
Aivan. Vai olisiko sittenkin kyse siitä, että sinua on aivan yhtä lailla aivopesty kuin naapurissakin.
Ei. Yhtä negatiivinen suhtautuminen minulla on kuin ennenkin.
Merkittävästi omaa suhtautumistani Venäjään ja venäläisiin on heikentänyt tällä palstalla päivystävien, maksettujen Venäjän trollien toiminta. Valheellisen tiedon levittämistä, mielipidevaikuttamisen yrittämistä, tietojen urkkimisen yrittämistä. Ja usein vieläpä vastenmielisen alatyylisellä puhetavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat, ap, tällaisen näkemyksesi? Missä on tieteellinen tutkimustulos, johon viittaat?
Aivan. Vai olisiko sittenkin kyse siitä, että sinua on aivan yhtä lailla aivopesty kuin naapurissakin.
Igor ei nyt tykännyt, kun hänen isänmaansa uhkailupolitiikka vaikuttaa kielteisesti mielikuvaan koko kansakunnasta.
Venäläiset ja varsinkin Pietarin kulttuurieliitti tietää ihan täysin, mistä tuleva sota johtuu. Vauras maa, kulttuurin ja luonnonrikkauksien puolesta. Keskiluokkaa nyt taas kerran vedetään alaspäin, mutta Pietari on vanha kulttuuripääkaupunki ja kauppaa siellä on käyty aina. Joten tuo Pietarin tuhoaminen ei vaan onnistu. Vesiperä tulee taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa venäläisistä haluaisi vain elää tavallista elämää. Sääli, että koko kansa (ja moni muu kansa) joutuu kärsimään muutaman sotahullun takia.
No itsehän ovat sotahullut valtaan äänestäneet
Osaa käyttäytyä verrattuna näihin teidän apinoihin.
https://www.jocka.fi/wp-content/uploads/2018/12/seksuaalirikokset2017.j…
Vierailija kirjoitti:
Ihan perustuu Venäjällä tehtyyn kyselyyn. Muutama päivä sitten YLE uutisoi. Etsi ylen sivuilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsehän ovat sotahullut valtaan äänestäneet
Venäjällä on aina ollut itsevaltias diktaattori vallan kahvassa. Nykyinenkin diktaattori on itse itsensä junaillut elinikäiseen tehtävään.
Ei. Olen jatkuvasti tekemisissä suomenvenäläisten kanssa. Samanlaisia ihmisiä ovat kuin mekin.
Ei ole vaikuttanut suhtautumiseen ihmisiin. Mutta olen huolissani siitä, mitä sen maan johto, tai siis Putin, saa aikaan.