Miksi kaikki broilerin fileet ja suikaleet yms on aina niin limaisia? Ällöttää niin paljon, etten pysty edes syömään kanaa
Perheelle teen ruokaa broilerista ja mieluusti itsekin söisin, mutta ei pysty. Nyt oon alkanut huuhtelemaan aina kaikki fileet ennen käyttöä, mutta ei sekään nyt voi olla oikein. Miksi niihin tulee tuollaista limaa? Ei muihinkaan lihoihin kerry samanlaista. Eikö muita ällötä?
Kommentit (19)
Se paloileltua kuollutta lintua
Totta kai se on ällöä
Kannattaa pestä ne hienopesuohjelmalla. Lingota voi täysillä kuitenkin.
Niin. Mietipä broilerin tehotuotantoa noin yleisesti muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin. On kyllä hyvä että ihmisille on tarjolla hyvää ja terveellistä lihaa sopuhintaan. Vielä kun naiset saataisiin tajuamaan että se broilerin rinta on kaikkein huonoin liha siinä linnussa.
Sama täällä. Vaikea ostaa fileitä,Aion ostaa kokonaisen kanan ja laittaa uunissa.
Jonkinlainen rätti, joka on laitettu keräämään kosteutta, aiheuttaa limaisuuden.
Aivan ikävä, kun aina olen pitänyt kanasta ,nyt melkeen boikotoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin. On kyllä hyvä että ihmisille on tarjolla hyvää ja terveellistä lihaa sopuhintaan. Vielä kun naiset saataisiin tajuamaan että se broilerin rinta on kaikkein huonoin liha siinä linnussa.
Niin? Sitä eläimen kohtelua lähinnä tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sitä eläimen kohtelua lähinnä tarkoitin.
Kohtelu on ihan riittävää tehotuotetulle ruokaeläimelle.
Suikalemarinoitu teollinen lihajäte on vastenmielistä "ruokaa" mutta suomalainen ostaa kun on "halpaa" markka-aikaan maksoi 400g paketti 10mk.
Nyt on hinta kolminkertaistunut. Onko palkat nyt kolme x suuremmat. Ei oo.
Vierailija kirjoitti:
Suikalemarinoitu teollinen lihajäte on vastenmielistä "ruokaa" mutta suomalainen ostaa kun on "halpaa" markka-aikaan maksoi 400g paketti 10mk.
Ei se lihasuikale ole mitään teollisuusjätettä vaan ihan vartavasten valmistettua uusavuttomia kaltaisiasi varten.
Kuolleet eläimet ovat sellaisia. Kuollutta lihaa.
Kokeilepa t e u r a s t a a ja paloitella itse ruokasi ja kerro sitten mitä ällötysmittarisi näyttää.
Osta oma kana tai broileri ja tee siitä fileitä ja suikkuja itse.
Ja tottahan kaikesta lihasta tihkuu aina lihanestettä, ostitpa sitten naudanpihveja tai mitä lihaa tahansa.
Ei se liha koskaan mitään täysin kuivaa ole.
Ellei ole kysymys esimerkiksi täysin kuivatusta lihasta kuten kuivattu poronliha, josta tehdään kuivaliha keittoa.
Vierailija kirjoitti:
Osta oma kana tai broileri ja tee siitä fileitä ja suikkuja itse.
Ja tottahan kaikesta lihasta tihkuu aina lihanestettä, ostitpa sitten naudanpihveja tai mitä lihaa tahansa.
Ei se liha koskaan mitään täysin kuivaa ole.
Ellei ole kysymys esimerkiksi täysin kuivatusta lihasta kuten kuivattu poronliha, josta tehdään kuivaliha keittoa.
Kyllä normaalisti riiputettu liha kuivaa on. Pakkaustapa pitää broilerin tapauksessa sen kosteana. Auttaa säilyvyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Liha oli huomattavasti kalliimpaa markka-aikana. Samoin kuin kaikki muukin ruoka. EU:n myötä saamme nauttia paljon aiempaa edullisemmasta ruoasta ja kulutustavaroista. Ihmiset olivat kasarilla hoikkia osin siksikin, kun kaikki ruoka oli ihan huippukallista nykyaikaan verrattuna.
Olen joskus katsellut jotain brittiläisiä kokkausteemaisia ohjelmia ja ihmetellyt miten hyvältä raaka broilerinliha näyttää niissä verrattuna meikäläiseen broitsutarjontaan. Se on siistiä, kiinteää ja kuivaa - ja siitä olisi paljon miellyttävämpää tehdä ruokaakin.
Britit ei kärsi myöskään liian kuumissa ja kuivissa asunnoissa. Siellä osataan elää ja rakentaa merituulivoimaa.
Eikä turhaan valiteta pienistä homeista nurkissa. Villaa löytyy ylle, jos vetää.
Voin itse syödä aikalailla "kaikkea" muuta länsimaista ruokaa, paitsi mitään lintuja.
Sen jälkeen, kun on siivonnut "teurasjätettä" (eli jonkun kanalan tai vastaavan ylimäärälintuja) rescue-koirille helteessä ruuaksi, niin ei se kana taikka kalkkuna pahemmin enää houkuttele ajatuksenakaan.
Nyt on hyvä hetki siirtyä vegaaniksi. Ällötys kertoo suunnasta parempaan.