Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa kastaa itse lapsemme

Vierailija
21.06.2015 |

Sanoi että sillä tavalla säästää rahaa ja tekee mieluummin itse kasteen. Sanoin ettei papille tarvitse maksaa mitään mutta se on niin itsepäinen ettei enää suostu luopumaan mistään kun on sen kerran päähänsä saanut. Nyt se tuolla katselee youtubesta kastevideoita ja yrittää opetella miten toimia. Hävettää jo vieraidenkin puolesta. Pitääköhän perua koko kastetilaisuus?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kastako ollenkaan. Pitäkää nimiäiset. Jos ei miehesi ole pappi, niin kaste ei ole virallinen, eikä lasta liitetä kirkkoon.

Vierailija
2/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pappi paras pappi joten eikun annat miehesi kastaa; onpahan ainakin omaperäistä. Ja kirkkoon on turha muutenkin liittyä, samat palvelut saa vaikka ei kuuluisi siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä. Haluatteko että lapsi kuuluu kirkkoon vai ette?

Vierailija
4/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silloin mitään kastamista oo jos miehes ei oo pappi

Vierailija
5/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh provohan tää!!

Vierailija
6/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun kirkkoon. Mies ei. Hänen mielestä kuka vaan voi kastaa lapsen. Ei uskoa mua vaikka kuinka sanon. ap

Vierailija
7/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:12"]Minä kuulun kirkkoon. Mies ei. Hänen mielestä kuka vaan voi kastaa lapsen. Ei uskoa mua vaikka kuinka sanon. ap
[/quote]

Totta kai voi, mutta on eri asia haluaako, että lapsi kuuluu kirkkoon vai ei. Aivan naurettava aloitus.

Vierailija
8/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenanto ja kastaminen on ihan eri asia. Nimen voi antaa kastamattakin. En kastaisi lastani vaikka kuuluisin kirkkoon. Mielestäni minulla ei ole oikeutta liittää lastani mihinkään uskontokuntaan häneltä lupaa kysymättä.

Vierailija
9/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa uskova voi suorittaa kasteen, mutta ei tietenkään miehesi, jos hän ei ole uskova. Toki kirkon silmissä vain papin suorittama kaste kelpaa, mutta Jumalalle kelpaa myös jonkun muun uskovan suorittama kaste. Kunhan tämä kastettava itse on uskossa ja haluaa tulla kastetuksi. Vauvan kohdalla kyse on pelleilystä, vaikka pappi kastaisi, joten sen puolesta se ja sama kuka sitä vettä liruttelee.

Vierailija
10/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ono pakko kastaa? Vanhempana voi liittyä uskontoon jos haluaa.

Vanha tapa jota sokeasti noudetaan.

Vierailija
11/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:26"]

Ono pakko kastaa? Vanhempana voi liittyä uskontoon jos haluaa.

Vanha tapa jota sokeasti noudetaan.

[/quote]

Siis Onko...

Vierailija
12/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykikää nyt perseenne noilla jumalilla jo...

Pitäisi kaikkien ymmärtää että ne ovat pelkkää satua.

Vierailija
13/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen uskova on pappi (srk paimen voi olla vain yhden vaimon mies)

4. Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5. ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7. Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8. ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9. Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10. te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".-- 1. Piet.2

Uskovan kaste, suulla tunnustaen usko:

Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. --Apostolien teot 8 luku:36-38

Vierailija
14/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, vauva ei sitä kastetta tartte. Jeesus sanoi että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta ja suurin siellä on pieni lapsi. Lapsenne valitsee itse, kun on tarpeeksi vanha uskooko evankeliumin ja sitten vasta kaste.

Vierailija
15/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä pitää olla taikojen tekoon koulutettu poppamies kastamassa, muuten ne loitsut ovat ihan tehottomia. X)

Vierailija
16/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus on Herra! Halleluja! Minun Herrani ja Vapahtajani <3 Ei kauan enää tarvi odottaa, kun taivasten valtakunta on jo lähellä. Morsian on valmis.

Vierailija
17/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:12"]

Minä kuulun kirkkoon. Mies ei. Hänen mielestä kuka vaan voi kastaa lapsen. Ei uskoa mua vaikka kuinka sanon. ap

[/quote]

Siis miksi mies haluaa kastaa lapsen, jos ei itsekään kuulu kirkkoon? Ei taida olla penaalin terävin kynä tämä sun miehes.

Vierailija
18/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:12"]

[/quote]

Siis miksi mies haluaa kastaa lapsen, jos ei itsekään kuulu kirkkoon? Ei taida olla penaalin terävin kynä tämä sun miehes.

[/quote]

Ihan samasta syystä kuin muutkin vanhemmat: rituaalit ovat kivoja varsinkin tuollaisessa isossa ja kalliissa kirkkosalissa. Jeesukset ja jumalat ovat siinä ihan yhtä toissijaisia kuin häissäkin - pelkkää loruttelua ja harmitonta pakkopullaa. Ja vedellä on kiva läträtä.

Vierailija
19/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkasteenhan voi suorittaa kuka vain kristitty.

Vierailija
20/23 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:55"]

Hätäkasteenhan voi suorittaa kuka vain kristitty.

[/quote]

Ja niinhän se oli, että ilman hätäkastetta lapsen sielu joutuu hunningolle ja kiirastuleen ja ruumis haudataan kirkkomaan aidan ulkopuolelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan