Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kallis auto? Mieheni osti 50k euron auton

Vierailija
10.02.2022 |

Mieheni osti siis 50 tuhannen euron auton, eikä nähnyt tässä ongelmaa. Hänen palkka siis vähän päälle 100k/vuosi. Mielestäni parempaankin voisi käyttää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla palkalla ole mikään "ongelma". Arvonalenema ensimmäisinä 3 vuotena todennäköisesti reilu 500€/kk.

Vierailija
2/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän yleensä etsiä joitakin kakkosella tai korkeintaan kolmosella alkavia hintoja. On se vaan niin huono sijoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vähän mistä tykkää....

Itse käytän rahat mieluummin johonkin muuhun kuin autoon. Eli auto max 30 000.

Vierailija
4/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mihin autoa tarvitsee. Jos ajaa paljon, on järkevää hankkia laadukas ja energiatehokas auto. Tulee säästöä pitemmän päälle. Jos taas tarvitsee autoa vain "kauppakassina" ja harrastuksissa kulkemiseen, riittää pieni ja ketterä vanhempikin auto. Tärkeintä on, että autoon voi luottaa joka tilanteessa.

Itselläni on Toyota Yaris diesel, joka on jo niin vanha, että tuskin saisi paria tonnia enempää jos myisi. Palvelee niin hyvin, että aion ajaa sen loppuun ennen uuden ostamista.

Vierailija
5/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tonnin eläkettä saavana tuo on minulle kallis. Ostan sen käytettynä mieheltäsi kun arvo on 20000. Ajan sen sitten loppuun.

Toisaalta en töissä ollessanikaan ostanut koskaan uutta autoa. Käytettyjä alle 25 tuhatta maksaneita, joilla ajelin aina kymmenisen vuotta ja annoin pois.

Ei sillä, ettenkö vois vaikka heti ostaa 50 tonnin auton ja kalliimmankin. Mutta kun ei ole tarvetta.

Vierailija
6/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 000e on liian kallis.

Nyt alla 2 000e auto.

58 000e/v

Vierailija
7/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin suhteellista. Riippuu, mitä pitää arvokkaana elämässään. Ja pelkästään palkka ja auton hinta ei kerro mitään, kun ei tiedä muita menoja yms.

Mun auto maksoi pari vuotta sitten vähän alle 50 000.  Vuosituloni on yhteensä n 250-300k. Auto ei ole merkiltään niitä kallemipia, mutta otin turvallisuus. ja mukavuusominaisuuksia enemmän. Minulle auto on vain auto, minulle ei ole tärkeää, että pihassa on bemari ja audi.

Vierailija
8/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin 5000 €.

Vierailija
9/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan autoja halvemmallakin, mutta jos varaa on, niin miksi ei. 

Teille, jotka pohtivat hinnan alenemista. Autot ovat käyttöesineitä, ei sijoituskohteita. Ajatteletteko te esimeriksiksi uuden asunnon sisustuksessa jälleenmyyntiarvoa? 

Tietenkin, jos autoa vaihtaa usein, kokonaiskustannukseen vaikuttaaa jälleenmyyntiarvo, mutta ei kai se kenellekään ole yllätys, ettei tavaroiden arvo käyttäessä kasva. 

Vierailija
10/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis ap:n mielestä miehen pitäisi rahansa käyttää?

Vierailija
11/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja on siinä 15 000 kohdilla. Mielestäni on ihan turhaa tuhlata autoihin. Yhden kerran ostettiin hyvin kohtuullisella hinnalla melkein uusi auto, josta kuitenkin esittelyautokäytössä ajettu ne ensimmäiset, kaikkein kalleimmat kilometrit. Tuosta jo aikaa, silloin molemmilla ihan hyvä palkkạ.  

Vierailija
12/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on vähän mistä tykkää....

Itse käytän rahat mieluummin johonkin muuhun kuin autoon. Eli auto max 30 000.

Max. 45000*

Vierailija
13/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu täysin siitä, minkä verran on autoon varaa käyttää. Minusta tuo on ok summa, meillä päälle 70 000 auto ja voisin käyttää enemmänkin, jos siihen olisi varaa.

Vierailija
14/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autoi maksoi alle 3000 e ja oon siihen erittäin tyytyväinen. En keksi tilannetta, jossa haluaisin ostaa yli 10 000 euron auton. 

Vierailija
15/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan autoja halvemmallakin, mutta jos varaa on, niin miksi ei. 

Teille, jotka pohtivat hinnan alenemista. Autot ovat käyttöesineitä, ei sijoituskohteita. Ajatteletteko te esimeriksiksi uuden asunnon sisustuksessa jälleenmyyntiarvoa? 

Tietenkin, jos autoa vaihtaa usein, kokonaiskustannukseen vaikuttaaa jälleenmyyntiarvo, mutta ei kai se kenellekään ole yllätys, ettei tavaroiden arvo käyttäessä kasva. 

Tuskin kukaan autoa sijoituskohteena ajattelekaan vaan lähinnä se hinnan aleneminen tuntuu kuin rahaa heittäisi roskiin. Auto on monelle lähes välttämätön kuten asuminenkin, mutta ei niitä ole varaa joka palkasta ostaa uusia kuin sukkia.

Vierailija
16/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliin raja huitelee jossain 55.000 paikkeilla.

Vierailija
17/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en ole koskaan ostanut uutta autoa.  Ex -vaimo erehtyi joskus 90 -luvulla ottamaan työsuhdeauton, myyntihinta noin 100 000 markkaa.  Silloin työsuhdeauto oli jotenkin "etu...".    Kolmen vuoden kuluttua leasingajan päätyttyä ajoin sen takaisin liikkeeseen.   Kotimatkan tulin julkisilla.  Laskeskelin kotimatkalla, että olimme maksaneet autosta sen kolmen vuoden aikana ihan koko auton hinnan!   Jos olisimme ostaneet sen silloin alussa, niin vielä olisi 60000 markan arvoinen kolmevuotias vähän ajettu auto.  Minusta se auto oli kallis.  

Itse olen pyrkinyt ostamaan noin viisi vuotta vanhoja autoja.  Sellaisi hiukan paremman luokan autoja.  Tietysti samalla rahalla saisi ihan uusia, vaatimattomampia autoa.  

Vierailija
18/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa.

Vierailija
19/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 n 45 000 e autoa, mieheni tulot n 200 000 vuodessa. Kallis auto on mielestäni sellainen yli 70 00 auto, tuossa 30-50k välillä on vielä tilanne että rahalla saa parempaa. 50-80k luokassa alkaa rahalla sitten saamaan jotain muuta kuin turvallisuutta, kokoa, huoltovarmuutta ja tarpeellisia lisälaitteita. Sitten kun mennään yli 100k hintaluokkaan niin auto on luokkaa "en ymmärrä" 

Vierailija
20/22 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole hänen tulotasollaan erityisen kallis mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä