Onko täällä kukaan kohdannut sutta?
Kommentit (27)
Olen, lenkillä tuli vastaan. Välimatkaa n. 50 m. Katsottiin toisiamme jonkin aikaa, susi meni ojan yli metsään ja minä päädyin tekemään täyskäännöksen.
Toisen kerran juoksi tienlaidassa ja ajoin autolla ohi. Ei hypännyt edes tieltä pois.
Ulvontaa kuluu silloin tällöin.
Yksi jolkotteli metsän reunaa kun olin mökkitiellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen, lenkillä tuli vastaan. Välimatkaa n. 50 m. Katsottiin toisiamme jonkin aikaa, susi meni ojan yli metsään ja minä päädyin tekemään täyskäännöksen.
Toisen kerran juoksi tienlaidassa ja ajoin autolla ohi. Ei hypännyt edes tieltä pois.
Ulvontaa kuluu silloin tällöin.
Melkein samat kokemukset. Susi lähti karkuun kun nähtiin pellonreunassa mutta näin myöhemmin että oli jäänyt kahden toisen suden kanssa viereiselle pellolle.
Luulin sitä ensin koiraksi, ei se ole kuitenkaan niin erikoisen näköinen livenä. Sitten vasta aloin tajuta kun se tosiaan lähti niin määrätietoisesti karkuun ja viimeistään kun näin että oli useampi samanlainen koolla. Kävin myöhemmin katsomassa jäljet, olihan ne isot.
Ei pelottanut yllättävää kyllä, en kyllä lähtenyt vähään aikaan pimeällä yksin sinnepäin. Myöhemmin olen taas käynyt.
Lenkkeilijänä Tampereella. Yksinäinen susi olisi vähän pelottava täällä. Vain kettu on tullut rohkeana vastaan, supi oli puskassa kaverinsa kanssa.
Meidän ja naapurin rajalla jolkotteli pari viikkoa sitten ja mennyt aiemmin pihan läpi. Asutaan etelä-pohjanmaalla
AV on susia täynnä, Susia ja susia lampaan vaatteissa.
Kerran koiraa ulkoiluttaessa tuli toisella puolella autotietä vastaan. Katsoivat vain toisiaan eikä häiriintynyt kumpikaan. Minä tietenkin olin kusi sukassa.
Vierailija kirjoitti:
Räyh. "ulvontaa"
Viime kesänä vilahti auton edestä metsään. Mies näki varmaan saman yksilön mökin nurkalla pari viikkoa myöhemmin.
En kohdannut, mutta kerran nähnyt jolkottelemassa tien laitaa pellon toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räyh. "ulvontaa"
Kun yössä yksin vaeltaa, voi kaltaisensa kohdata, eiku...
Sutta en ole kohdannut, karhun ja psykoosissa olevan ihmisen kylläkin. Niistä se ihminen oli pelottavampi ja vaarallisempi (ja sairaalakeikkahan siitä tuli, naapuri päätyi lopulta onneksi suljetulle osastolle ja minunkin pääni on tutkittu, että aivot löytyy, ei tullut onneksi kuin pinnallisia vammoja). Karhu käveli noin sadan metrin päässä vastaan, jähmetyttiin hetkeksi kaikki (minä, koira+karhu) ja sitten yhteisymmärryksessä käännyimme kaikki tulosuuntiimme takaisin. Seuraavana päivänä kävin jäljet katsomassa, niin kontio oli kävellyt ihan talomme vierestä...
Minä olen. Yritin saada kuvan siitä, mutta susi pelkäsi ja juoksi kyyryssä metsään.
Ketun, rusakon ja oravan olen kohdannut.
Vierailija kirjoitti:
Sutta en ole kohdannut, karhun ja psykoosissa olevan ihmisen kylläkin. Niistä se ihminen oli pelottavampi ja vaarallisempi (ja sairaalakeikkahan siitä tuli, naapuri päätyi lopulta onneksi suljetulle osastolle ja minunkin pääni on tutkittu, että aivot löytyy, ei tullut onneksi kuin pinnallisia vammoja). Karhu käveli noin sadan metrin päässä vastaan, jähmetyttiin hetkeksi kaikki (minä, koira+karhu) ja sitten yhteisymmärryksessä käännyimme kaikki tulosuuntiimme takaisin. Seuraavana päivänä kävin jäljet katsomassa, niin kontio oli kävellyt ihan talomme vierestä...
Muista varoa myöskin niin sanottuja terveitä sairaita.
Asun täällä itä-suomessa joten joo. Lisäksi harva se päivä näkyy jälkiä kun omalla metsällä kuljen. Ollaan mahduttu ihan hyvin tänne metsään kaikki, koirat asuu sisällä ja muut eläimet turvataan seinillä ja ovilla. Ei oo hukka puhkunut tai puhissut niitä kumoon vielä.
kettu, orava, jänis, rusakko, myyrä, lumikko, karhu, hirvi tuli näin ekana mieleen
Kaikkihan nyt susia näkee ja kesällä karhuja!
Todennäköisempää on kuitenkin, että kesällä metsässä näkee vaikka kyyn.
Olen nähnyt vain tuoreita jälkiä. Ovat niin arkoja eläimiä, etten ole ikinä onnistunut näkemään.
Yhden ”suden” olen nähnyt, jota metsästäjät kauhealla vouhotuksella jahtasivat ja hakivat lupia. Oikeasti kyseessä oli naapurin karkaileva koira.
Nainen on naiselle susi.
Aika monta on tullut kohdattua.