Olenko jotenkin epätavallinen, kun minusta on ihan kiva jutella naapurien kanssa pihalla?
Monien nimiä en edes tiedä, mutta silti saatetaan jutella kymmenen minuuttia.
Palstalta olen lukenut ihan päinvastaisiakin asenteita. Jutteletko sinä?
Kommentit (37)
Kai se riippuu naapureista. Jos naapuri juttelee kertomalla epäkohtia jätteiden lajittelusta tai kuuluneista äänistä, alkaa sitä helpommin kartella.
Meillä on niin mukavat naapurit, että tottakai jutellaan paljonkin.
On varmaan eri asia jutella täysjärkisen, mukavan ok-talo tai rivitalonaapurin kanssa, kuin kerrostalokyttääjän kanssa. ;)
Vierailija kirjoitti:
On varmaan eri asia jutella täysjärkisen, mukavan ok-talo tai rivitalonaapurin kanssa, kuin kerrostalokyttääjän kanssa. ;)
Kerrostalokyttääjä on voinut naamioitua ihan mukavan mummon näköiseksi. Sitten alkaa vain yhtäkkiä tulla faktaa kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa jutellaan ja vietetään aikaa isolla porukalla jatkuvasti. Grillataan, kahvitellaan ja joskus otetaan aikuisten juomia. Talvella käydään toistemme luona viikottain. Vaihdellaan ruokia jne.
Kyllä. sitten ahdistaisi asua siinä talossa.
Et ole uniikki lumihiutale (ne eivät kuulemma edes ole oikeasti uniikkeja), vaikka kauheasti yritätkin. Itse pidän sinunlaisiasi naapurijuoruilijoita vain ärsyttävinä. Itse haluan vain keskittyä omaan elämääni enkä ymmärrä sellaisia juorurinkejä ollenkaan. Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä vapaa-ajallaan.
"Meidän kerrostalossa jutellaan ja vietetään aikaa isolla porukalla jatkuvasti. Grillataan, kahvitellaan ja joskus otetaan aikuisten juomia. Talvella käydään toistemme luona viikottain. Vaihdellaan ruokia jne."
Ihanko aikuisten juomia XDDDDDDDDDDD se sana on alkoholi.
Ps. Kuulen usein naapureiden juoruja ohi mennessäni ja aiheet ovat aina niin tylsiä, että ihmettelen kuinka hyvin näyttävät viihtyvän niissä ringeissään ties kuinka pitkään kerrallaan. Ehkä ovat lahjakkaita näyttelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiutale (ne eivät kuulemma edes ole oikeasti uniikkeja), vaikka kauheasti yritätkin. Itse pidän sinunlaisiasi naapurijuoruilijoita vain ärsyttävinä. Itse haluan vain keskittyä omaan elämääni enkä ymmärrä sellaisia juorurinkejä ollenkaan. Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä vapaa-ajallaan.
Mistä sait sellaisen käsityksen, että ap olisi juoruilija?
Vierailija kirjoitti:
Juoruamisesta en pidä. ap
Olen huomannut, että epä-suomalaiseen tapaan olen pikkuhiljaa oppinut "jutustelua" (small talk). Jos kerrostalossamme rappuun satun samaan aikaan siivoojan, postinjakajan tai kenen vaan kanssa vähintään tervehdin. Muutama sana säästä, viikonlopun, pääsiäisen yms toivottelut, räntäsateen voivottelut saa hymyn monen huulille.
En tiedä miten hississä käyttäytyisin, kun sitä ei ole.
Liikennevaloissa odottaessa saatan sanoa jonkun sanan vieressä seisojalle, kassalle jotain pientä tervehdyksen ja kiitoksen lisäksi. Eräänkin kerran olen vanhukselta kysynyt onko kaikki kunnossa? Yhden väsyneen saatoin kotiin, yksi ilahtui vilpittömästi ja kiitteli vuolaasti, kun kysyin. Vaikka ei apua tarvinnutkaan. Yhden vakavasti sairaan tarinaa kuuntelin TK:ssa...
Tämä ilahduttaa minua, ja usein myös toista. Jos en saa vastinetta, toki vaikenen. Vain harvoin käy niin. Siispä ilahdun myös, kun joku minulle juttelee ensin. Niin monet naurut ollaan saatu tilannekomiikassakin.
Olet. Ennen muinoin tämä oli tavallista, nykyään outoa.
Vierailija kirjoitti:
"Meidän kerrostalossa jutellaan ja vietetään aikaa isolla porukalla jatkuvasti. Grillataan, kahvitellaan ja joskus otetaan aikuisten juomia. Talvella käydään toistemme luona viikottain. Vaihdellaan ruokia jne."
Ihanko aikuisten juomia XDDDDDDDDDDD se sana on alkoholi.
Aikuisten juomia ovat myös alkoholittomat oluet, viinit ja drinkit☺
Itse myös juttelen tuttujen ja tuntemattomien kanssa . En utele, vaan keskustelemme nykyajasta, Moni on iloinen kun saavat vaihtaa muutaman sanan.
Ja tätä pidetään outona?
Mikäs siinä kivan ihmisen kanssa on ajatuksia vaihtaa,juoruämmien kanssa ei muuta kuin heipat :D
Naapurit on kuin työkavereita. Siksi ei enempää hengailua, kun pitää joskus hoitaa ikäviäkin asioita yhdessä. (taloyhtiössä varsinkin)