Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko jotenkin epätavallinen, kun minusta on ihan kiva jutella naapurien kanssa pihalla?

Vierailija
10.02.2022 |

Monien nimiä en edes tiedä, mutta silti saatetaan jutella kymmenen minuuttia.

Palstalta olen lukenut ihan päinvastaisiakin asenteita. Jutteletko sinä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään myös, kunhan vaan se tosiaan jää siihen pihajutusteluun eikä hengailla vapaa-ajalla enempää yhdessä.

Naapurit on kuin työkavereita. Siksi ei enempää hengailua, kun pitää joskus hoitaa ikäviäkin asioita yhdessä. (taloyhtiössä varsinkin)

Vierailija
22/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu naapureista. Jos naapuri juttelee kertomalla epäkohtia jätteiden lajittelusta tai kuuluneista äänistä, alkaa sitä helpommin kartella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin mukavat naapurit, että tottakai jutellaan paljonkin.

Vierailija
24/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan eri asia jutella täysjärkisen, mukavan ok-talo tai rivitalonaapurin kanssa, kuin kerrostalokyttääjän kanssa. ;)

Vierailija
25/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan eri asia jutella täysjärkisen, mukavan ok-talo tai rivitalonaapurin kanssa, kuin kerrostalokyttääjän kanssa. ;)

Kerrostalokyttääjä on voinut naamioitua ihan mukavan mummon näköiseksi. Sitten alkaa vain yhtäkkiä tulla faktaa kaikista.

Vierailija
26/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa jutellaan ja vietetään aikaa isolla porukalla jatkuvasti. Grillataan, kahvitellaan ja joskus otetaan aikuisten juomia. Talvella käydään toistemme luona viikottain. Vaihdellaan ruokia jne.

Kyllä. sitten ahdistaisi asua siinä talossa.

Vierailija
27/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole uniikki lumihiutale (ne eivät kuulemma edes ole oikeasti uniikkeja), vaikka kauheasti yritätkin. Itse pidän sinunlaisiasi naapurijuoruilijoita vain ärsyttävinä. Itse haluan vain keskittyä omaan elämääni enkä ymmärrä sellaisia juorurinkejä ollenkaan. Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä vapaa-ajallaan.

Vierailija
28/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän kerrostalossa jutellaan ja vietetään aikaa isolla porukalla jatkuvasti. Grillataan, kahvitellaan ja joskus otetaan aikuisten juomia. Talvella käydään toistemme luona viikottain. Vaihdellaan ruokia jne."

Ihanko aikuisten juomia XDDDDDDDDDDD se sana on alkoholi.

Vierailija
29/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Kuulen usein naapureiden juoruja ohi mennessäni ja aiheet ovat aina niin tylsiä, että ihmettelen kuinka hyvin näyttävät viihtyvän niissä ringeissään ties kuinka pitkään kerrallaan. Ehkä ovat lahjakkaita näyttelijöitä.

Vierailija
30/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole uniikki lumihiutale (ne eivät kuulemma edes ole oikeasti uniikkeja), vaikka kauheasti yritätkin. Itse pidän sinunlaisiasi naapurijuoruilijoita vain ärsyttävinä. Itse haluan vain keskittyä omaan elämääni enkä ymmärrä sellaisia juorurinkejä ollenkaan. Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä vapaa-ajallaan.

Mistä sait sellaisen käsityksen, että ap olisi juoruilija?

Vierailija
31/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoruamisesta en pidä. ap

Vierailija
32/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että epä-suomalaiseen tapaan olen pikkuhiljaa oppinut "jutustelua" (small talk). Jos kerrostalossamme rappuun satun samaan aikaan siivoojan, postinjakajan tai kenen vaan kanssa vähintään tervehdin. Muutama sana säästä, viikonlopun, pääsiäisen yms toivottelut, räntäsateen voivottelut saa hymyn monen huulille.

En tiedä miten hississä käyttäytyisin, kun sitä ei ole.

Liikennevaloissa odottaessa saatan sanoa jonkun sanan vieressä seisojalle, kassalle jotain pientä tervehdyksen ja kiitoksen lisäksi. Eräänkin kerran olen vanhukselta kysynyt onko kaikki kunnossa? Yhden väsyneen saatoin kotiin, yksi ilahtui vilpittömästi ja kiitteli vuolaasti, kun kysyin. Vaikka ei apua tarvinnutkaan. Yhden vakavasti sairaan tarinaa kuuntelin TK:ssa...

Tämä ilahduttaa minua, ja usein myös toista. Jos en saa vastinetta, toki vaikenen. Vain harvoin käy niin. Siispä ilahdun myös, kun joku minulle juttelee ensin. Niin monet naurut ollaan saatu tilannekomiikassakin.

Vierailija
33/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Ennen muinoin tämä oli tavallista, nykyään outoa.

Vierailija
34/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meidän kerrostalossa jutellaan ja vietetään aikaa isolla porukalla jatkuvasti. Grillataan, kahvitellaan ja joskus otetaan aikuisten juomia. Talvella käydään toistemme luona viikottain. Vaihdellaan ruokia jne."

Ihanko aikuisten juomia XDDDDDDDDDDD se sana on alkoholi.

Aikuisten juomia ovat myös alkoholittomat oluet, viinit ja drinkit☺

Vierailija
35/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen.

Vierailija
36/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös juttelen tuttujen ja tuntemattomien kanssa . En utele, vaan keskustelemme nykyajasta, Moni on iloinen kun saavat vaihtaa muutaman sanan. 

Ja tätä pidetään outona?

Vierailija
37/37 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä kivan ihmisen kanssa on ajatuksia vaihtaa,juoruämmien kanssa ei muuta kuin heipat :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän