Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän ilmiöitä, joihin olet törmännyt vain täällä?

Vierailija
21.06.2015 |

Olen lukenut aloituksia, joista en tunnista yhtään reaalimaailman piirrettä. En ole koskaan nähnyt, kuullut tai kuvitellutkaan sellaisia olevan. 

Esim. nyt pyörivä: miksi ihmiset tuijottelevat ostoskärryihini. En ole kuuna päivänä tuijotellut, en ole kullan valkeana huomannut, että kukaan tuijottelisi minun tai kenenkään muidenkaan kärryihin. 

En myöskään ole kohdannut live-keskusteluissa moista asiaa. 

Muita erikoisuuksia täältä?

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:16"] [quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:10"]lähihoitajien dissaaminen ja aliarvioiminen. Olen itse lähihoitaja, enkä ole koskaan täällä oikeassa maailmassa törmännyt vastaavaan mitä tällä palstalla, päivastoin. Tuntuu, että akateemiset ystäväni pitävät minua suunnilleen lääkärin tasolla olevana lääketieteen eksperttinä, jolta kysytään neuvoja vaivaan kuin vaivaan.

Lisäksi se, että kertoessani ammattini uusille tuttauuksille, niin nousen ilmiselvästi kunnioituksen tasossa notkahduksen ylöspäin. "Hieno ammatti", on yleisin kommentti. Miehet myös pitävät lähihoitajan ammattia jollain tapaa seksikkäänä, koska saan vitsailevia flirttikommentteja ammatistani. [/quote] Tähän liittyen, lähihoitaja voi tienata 54 000€ vuodessa. En usko. Täällä on myös ollut lähäreitä, jotka uskovat omaavansa paremmat tiedot kuin moni lääkäri. En ole tällaista tavannut oikeassa elämässä, ylimielisyyttä tosin. [/quote] Lähäri voi tietää joistain terveyteen liittyvistä ihan käytännön jutuista enemmän. Eli ei aivan tuulesta temmattua tämä.  Mutta en nyt sano enempää, kun en ole terveydenhuoltoalan ihmisiä. Joskus nyt neuvolassa törmäsi siihen, että jollain pitkän linjan terveydenhoitajalla kyllä vaikutti olevan paljonkin enemmän tietoa asiasta kuin lääkärillä.  Tarkistelin nimittäin itse kyllä faktat.  [/quote] Niin, voi toki lähäri tai hoitaja jostain käytännön jutuista tietää enemmän. Mutta jotkut eivät tajua sitä tiedon tasossa olevaa eroa. Ei näitä kahta koulutusta voi edes verrata, lääkiksessä lähdetään solubiologiasta opiskelemaan ihmistä sairauksineen, millintarkasti. Lähärit tuskailevat alakoulutasoisten lääkelaskujen kanssa ja vaihtavat vaippoja.

[/quote]

Joo, ymmärrän kyllä, että tietyllä tasolla lääkärillä on todellakin enemmän tietoa. Mutta kun mennään ihan käytännön tasolle, niin sitten voikin olla tällä lähärillä. 

Suurin osa terveydenhuollon piirissä pyörivistä kysymyksistä ovat tasoa: voiko antaa särkylääkettä, kun on punatukkainen tms. 

Olen kohdannut lääkärin, joka ei edes tiennyt. milloin lapsi keskimäärin rupeaa ryömimään. Yksi sanoi, että siinä jotain yhden vanhana. Oli nuori kandi ja ei omia lapsia ja vissiin niin tynnyrissä, ettei muidenkaan lapsia ollut nähnyt. 
[/quote]

Vaikutat hieman yksinkertaiselta....

Vierailija
42/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan katselevani kärryihin. Esim juhlapyhinä on hauska nähdä kuinka samankaltaisia ihmisten ostokset ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomiin ja erityisesti lapsettomuushoitoihin kohdistuva suoranainen viha.

Vierailija
44/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:19"]

[/quote] Tämä minuakin ihmetyttää suuresti. 

Vierailija
45/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveellinen ja epärealistinen paino/ulkonäköihanne. Onneksi oikea elämä on tämän palstan ulkopuolella. Jos olisin herkässä  teini-iässä (n. 10 vuotta sitten) eksynyt tänne, palstaihmisten asenteet olisivat varmasti vaikuttaneet itsetuntooni. Olen kiitollinen että löysin tänne vasta kun itsetunto oli kunnossa! Tunnen suurta empatiaa niitä kohtaan, jotka ottavat nämä painojutut sydämeensä.

Vierailija
46/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Myös lapsiin ja lapsiperheisiin kohdistuva suoranainen viha. 

Jos nyt joku lapsi saa kiukkukohtauksen kaupassa, niin se ilmeisesti kalvaa vielä viikkoja takaperin ja tänne tilitetään tätä kauhukokemusta. 

Vierailija
47/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:28"]Epäterveellinen ja epärealistinen paino/ulkonäköihanne. Onneksi oikea elämä on tämän palstan ulkopuolella. Jos olisin herkässä  teini-iässä (n. 10 vuotta sitten) eksynyt tänne, palstaihmisten asenteet olisivat varmasti vaikuttaneet itsetuntooni. Olen kiitollinen että löysin tänne vasta kun itsetunto oli kunnossa! Tunnen suurta empatiaa niitä kohtaan, jotka ottavat nämä painojutut sydämeensä.
[/quote]samoin jos olisin nuorena yksinhuoltajana lukenut tätä.

Vierailija
48/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkieläinten jumalaton palvonta. 

Täällä olen nähnyt kovasti peukutetun kommenttia, jossa ilmoitetaan pelastavansa kissansa hukkumiskuolemalta ennen kuin naapurin lapsen. Jos siis jompikumpi olisi valittava äkkiä. 

Sanooko joku tuollaista oikeasti elävässä elämässä tai varsinkin tekisi niin?

PS. minulla on sekä koira että kissa, joten en ole eläinvihamielinen laisinkaan. 

Vierailija
49/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:28"]Epäterveellinen ja epärealistinen paino/ulkonäköihanne. Onneksi oikea elämä on tämän palstan ulkopuolella. Jos olisin herkässä  teini-iässä (n. 10 vuotta sitten) eksynyt tänne, palstaihmisten asenteet olisivat varmasti vaikuttaneet itsetuntooni. Olen kiitollinen että löysin tänne vasta kun itsetunto oli kunnossa! Tunnen suurta empatiaa niitä kohtaan, jotka ottavat nämä painojutut sydämeensä.
[/quote]samoin jos olisin nuorena yksinhuoltajana lukenut tätä.
[/quote]
No joo täällä yksi nuori yksinhuoltaja jonka huono itsetunto on mennyt entistä huonommaksi, kiitos av:n. Tiedän kyllä että täällä on sairaita ihmisiä, mutta silti en pysty ohittamaan niitä juttuja ja tulee paha mieli ja itseinho.

Vierailija
50/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:28"]Epäterveellinen ja epärealistinen paino/ulkonäköihanne. Onneksi oikea elämä on tämän palstan ulkopuolella. Jos olisin herkässä  teini-iässä (n. 10 vuotta sitten) eksynyt tänne, palstaihmisten asenteet olisivat varmasti vaikuttaneet itsetuntooni. Olen kiitollinen että löysin tänne vasta kun itsetunto oli kunnossa! Tunnen suurta empatiaa niitä kohtaan, jotka ottavat nämä painojutut sydämeensä. [/quote]samoin jos olisin nuorena yksinhuoltajana lukenut tätä. [/quote] No joo täällä yksi nuori yksinhuoltaja jonka huono itsetunto on mennyt entistä huonommaksi, kiitos av:n. Tiedän kyllä että täällä on sairaita ihmisiä, mutta silti en pysty ohittamaan niitä juttuja ja tulee paha mieli ja itseinho.

[/quote]

Itse luet tätä palstaa, sulla on oma vastuu onnestasi ja nyt olet sen verran tossukka, että annat joidenkin anonyymien kommentoinnin vaikuttaa itsetuntoosi. Ressukka.

Vierailija
51/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:28"]Epäterveellinen ja epärealistinen paino/ulkonäköihanne. Onneksi oikea elämä on tämän palstan ulkopuolella. Jos olisin herkässä  teini-iässä (n. 10 vuotta sitten) eksynyt tänne, palstaihmisten asenteet olisivat varmasti vaikuttaneet itsetuntooni. Olen kiitollinen että löysin tänne vasta kun itsetunto oli kunnossa! Tunnen suurta empatiaa niitä kohtaan, jotka ottavat nämä painojutut sydämeensä. [/quote]samoin jos olisin nuorena yksinhuoltajana lukenut tätä. [/quote] No joo täällä yksi nuori yksinhuoltaja jonka huono itsetunto on mennyt entistä huonommaksi, kiitos av:n. Tiedän kyllä että täällä on sairaita ihmisiä, mutta silti en pysty ohittamaan niitä juttuja ja tulee paha mieli ja itseinho.

[/quote] Äkkiä palstalta pois ja ulos todelliseen elämään! 

Vierailija
52/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat itse valinneet osansa. Mitäs ovat laiskoja.

Vierailija
53/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:44"]

[/quote]

Itse luet tätä palstaa, sulla on oma vastuu onnestasi ja nyt olet sen verran tossukka, että annat joidenkin anonyymien kommentoinnin vaikuttaa itsetuntoosi. Ressukka.

[/quote]

Ei yllätä alapeukut.

Kypsä aikuinen kuitenkin käsittää todellakin oman vastuunsa asioista.

Jos ottaa sieluun ikävyydet on täysin turha nillittää. Olet vapaa sulkemaan av:n millä hetkellä tahansa.

Vierailija
54/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan katselevani kärryihin. Esim juhlapyhinä on hauska nähdä kuinka samankaltaisia ihmisten ostokset ovat.

[/quote]

Lähinnä hain sitä, että joku kokee tuollaisen niin ahdistavana, että kirjoittelee tänne kokemuksistaa. 

Eli varsinainen ilmiö on se, että kiinnittää huomiota tuijotteleeko joku. Mutta joo... siis tuijottelet. Hyvä, että ilmiannoit itsesi, kun aidosti ja tosissaan en koskaan ole ajatellutkaan, että joku katselisi "sillä silmällä". :D

Ap. 

Vierailija
55/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote] Tässä on myös yksi tällä palstalla korostuva asia: empatian puute. Tiedän, tällaisia ihmisiä on myös "tosielämässä", mutta ei läheskään niin paljon, tai ainakaan he eivät uskalla avata suutansa. 

Vierailija
56/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tavaran (oman tai muiden) jatkuva pohdiskelu ja arvostelu, siis sen ulottuvuuksien, koon, ulkonäön, karvoituksen, hajun ym. osalta. 

Vierailija
57/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo seksin ja irtoseksinkin jumaloiminen ja hypetys.

Vierailija
58/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:48"]

Työttömät ovat itse valinneet osansa. Mitäs ovat laiskoja.

[/quote]

Mutta tämä ei kuulu niihin ilmiöihin ehkä, joita näkee vain täällä. Kyllä ihmiset ilmaisevat halveksuntansa "sossupummeja" kohtaan ihan kasvokkainkin. Tai jos ei kasvokkain, niin ainakin selän takana kuitenkin reaalimaailmassa oleskellen. 

Eli edelleen haen ilmiöitä, joihin on törmännyt vain täällä. Eli mitä netissä on sellaista, jota et ole kohdannut oikeasti koskaan. 

Eihän se tämä palsta tarvitse olla tietenkään, voi raportoida muualtakin. 

Ap

Ap

Vierailija
59/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kehotetaan heti eroamaan. Ero ratkaisee kaikki ongelmat. Ja sitten kun teet sen neuvotun eron, olet halveksittu yh, joka on turhaan eronnut ja kaiken ongemansa sen myötä ansainnut. Mitäs oli tyhmä ja erosi.

Vierailija
60/126 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukeen. Siitä iso kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan