Olen ylipainoinen, mutta en koskaan herkuttele
En ole makeannälkäinen, kaapista löytyy esim joululahjaksi saatuja karkkeja joista päiväys vanhentunut, ostan karkkia pari kolme kertaa vuodessa, samoin jäätelöä paitsi kesällä mehujäätä... juon kahvin yleensä paljaaltaan, en ota leivoksia kahvin kanssa kuin kyläreissuilla. Omaan ja lasteni ruokaan kuuluu esim. Uunilohi, perunamuusi, salaatti tai erilaiset keittoruoat ja salaattia päivittäin, rasvatonta maitoa, ruisleipää jossa juusto ja tomaattia ja kurkkua. Kuitenkin liikuntaakin harrastan, lastenrattaita lykkään lähes päivittäin.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:56"]
Ihmiset hyvin tyypillisesti yliarvioivat liikunnan kulutuksen ja aliarvoivat sisäänoton. Olen itse fitnessharrastaja (mies) ja ette arvaakaan miten tuskalla on taas tiputettu 95->82 pikkuhiljaa 3kkssa kohti lavapainoa. Minun etunani on vielä lihasmassa joka nostaa lepokulutusta.
[/quote]
Fitness-harrastaja ja mies... heh, heh. Ei ihme, että tällä palstalla viihdyt.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:43"]
mä oon syönyt nyt torstain ja lauantain välillä maraboun suklaalevyn, nachoja ja kastiketta, pussillisen barbequesipsejä ja dipin, monta palaa omatekemää mansikkakermakakkua ja karkkia..niin, ja painoa 66 kg ja pituutta 173..en ymmärrä miten saatte itsestänne läskejä!
[/quote]
Tuollahan pitäisi laihtua, jos tuossa kolmen päivän syömiset on. Aika pulskassa kunnossa muuten olet. Pidätkö itseäsi hoikkana? Kymmenen kiloa pois ja sitten voi niin sanoa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:56"]
Ihmiset hyvin tyypillisesti yliarvioivat liikunnan kulutuksen ja aliarvoivat sisäänoton. Olen itse fitnessharrastaja (mies) ja ette arvaakaan miten tuskalla on taas tiputettu 95->82 pikkuhiljaa 3kkssa kohti lavapainoa. Minun etunani on vielä lihasmassa joka nostaa lepokulutusta.
[/quote]
Fitness-harrastaja ja mies... heh, heh. Ei ihme, että tällä palstalla viihdyt.
[/quote]
Toimin myös pttä vapaa-ajalla ja olen huomannut haasteita asiakkaiden ravintovalmennuksen kanssa. Täältä saa hyviä ja huonoja näkökulmia asiaan.
Minulla kesti todella kauan ymmärtää edes että suurimmalla osalla ihmisistä laihtuminen epäonnistuu korvien välissä. Itsekuri, suunnitelmallisuus ja pitkän aikavälin tuloksien tavoittelu ovat heille kryptisiä sanoja.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:43"]mä oon syönyt nyt torstain ja lauantain välillä maraboun suklaalevyn, nachoja ja kastiketta, pussillisen barbequesipsejä ja dipin, monta palaa omatekemää mansikkakermakakkua ja karkkia..niin, ja painoa 66 kg ja pituutta 173..en ymmärrä miten saatte itsestänne läskejä!
[/quote]
jos olet normaalivartaloinen nainen niin sinulla on vielä 5-6kg ainakin ylimääräistä. En kehuisi noilla mitoilla.
Pt
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:43"]mä oon syönyt nyt torstain ja lauantain välillä maraboun suklaalevyn, nachoja ja kastiketta, pussillisen barbequesipsejä ja dipin, monta palaa omatekemää mansikkakermakakkua ja karkkia..niin, ja painoa 66 kg ja pituutta 173..en ymmärrä miten saatte itsestänne läskejä! [/quote] jos olet normaalivartaloinen nainen niin sinulla on vielä 5-6kg ainakin ylimääräistä. En kehuisi noilla mitoilla. Pt
[/quote]
BMI 22, mitä ihmettä sä pt oikein horiset?
Hei mut juotko sä kevyt limsoja? Just jossakin oli et light juomat lihottaa!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:40"]
Niin mitä siitä?
Kai sulla riittää ymmärrys edes sen verran ravintoasioihin, että ei se mistä kalorit tulee vaan niiden määrä. Mä olen onnistunut laihduttamaan pelkällä karkilla, revi kuule siitä.
[/quote]
Sillä on suurikin merkitys mistä ne kalorit tulee. Että sullekaan ymmärrys ei tekis pahaa.
[/quote]
Puhuin vain laihtumisesta. Todellakin turha sun yrittää päteä mitään :)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:50"]
Hei mut juotko sä kevyt limsoja? Just jossakin oli et light juomat lihottaa!
[/quote]
Ei niissä kai kaloreita ole, mutta käyttäytyvät kuin sokeri aiheuttaen insuliinipiikin. Lisäksi ylläpitävät nälkää.
Kevyt juomista.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:43"]mä oon syönyt nyt torstain ja lauantain välillä maraboun suklaalevyn, nachoja ja kastiketta, pussillisen barbequesipsejä ja dipin, monta palaa omatekemää mansikkakermakakkua ja karkkia..niin, ja painoa 66 kg ja pituutta 173..en ymmärrä miten saatte itsestänne läskejä! [/quote] jos olet normaalivartaloinen nainen niin sinulla on vielä 5-6kg ainakin ylimääräistä. En kehuisi noilla mitoilla. Pt
[/quote]
BMI 22, mitä ihmettä sä pt oikein horiset?
[/quote]
Normi nainen noilla mitoilla ei ole ilman kunnon salitreeniä hot fit tai timmi.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:02"]
Syöt liian vähän ja erityisesti liian harvoin. Ruokaa 2-4 h välein. Välipala tyyliin kourallinen pähkinöitä, hedelmä, rahka. Riittävästi vettä. Pitää aineenvaihdunnan käynnissä. Annoskoot kohtuudessa.
[/quote]
Sun logiikallasi keskitysleirivangitkaan eivät olisi laihtuneet.
Ei kai missään muualla kuin Suomessa neuvota syömään koko ajan ja vetämään tyyliin 6 viipaletta leipää päivässä. Aikuisillekin jotain välipaloja.
Esim. Ranskassa syödään kolme kertaa päivässä ja keskimääräisesti siellä on paljon hoikemman oloista porukkaa, kuin Suomessa.
Ei se laatu aiheuta lihomista vaan se määrä. Voi porkkanaakin puputtaa 3000 kilokalorin verran.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:11"]
Ei se laatu aiheuta lihomista vaan se määrä. Voi porkkanaakin puputtaa 3000 kilokalorin verran.
[/quote]
Olet yksinkertaisesti väärässä. Ruoan laadulla on todella suuri merkitys. Toiset ruoat aiheuttavat korkeamman insuliinipiikin kuin toiset, ja insuliiniresistanssi on yksi tekijä merkittävässä ylipainossa. Porkkanoissa on niin paljon kuitua, ettei insuliinipiikistä tarvitse huolehtia. Jos saman kalorimäärän syö vaikka pullana, on tarina ihan toinen.
Samoin rasva varastoituu huomattavasti helpommin kuin hiilihydraatit, sillä hiilihydraatit on ensin muunnettava rasvaksi.
mä oon syönyt nyt torstain ja lauantain välillä maraboun suklaalevyn, nachoja ja kastiketta, pussillisen barbequesipsejä ja dipin, monta palaa omatekemää mansikkakermakakkua ja karkkia..niin, ja painoa 66 kg ja pituutta 173..en ymmärrä miten saatte itsestänne läskejä!