Koheneeko mielialasi, kun toistelet itsellesi "kyllä kaikki järjestyy"?
Kiinnostaisi tietää, kun niin moni terapeutti tätä suosittelee.
Minä olen huomannut lähinnä päinvastaisen vaikutuksen. Tuntuu pähkähullulta väittää kaiken järjestyvän, koska se ei edes teoriassa voi pitää paikkaansa. Koko ajan tapahtuu maailmassa asioita, jotka eivät järjesty. Se kuuluu väistämättä ihmiselämään.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kohenee, koska en tarkoita tuolla niinkään että "kyllä maailma kohta muuttuu ihanaksi ja täydelliseksi paikaksi elää", vaan pikemminkin "kyllä minä tästäkin jollain konstilla selviän".
Sehän onkin ihan eri asia kuin väittää kaiken järjestyvän. Toki terminaalisyöpään sairastuessasi myös se "kyllä minä tästäkin jollain konstilla selviän" on pelkkää itsepetosta ja faktuaalisesti räikeässä ristiriidassa todellisuuden kanssa.
EIi tietenkään. Elämä on ajattelutyötä. Vaatii esiim tavotteiden asettamista, miettiä miten realistinen se on, miten tavoite saavutetaaan.
"Kyllä sä jonkun löydät" on toinen samanlainen.
Mulle on nyt hoettu sitä 20 vuotta. Mistä ihmiset muka senkin voi tietää?
Ja joo, olenhan minä löytänyt ihmisiä, joista pitäisin kovasti, mutta he eivät ole tykänneet minusta.
Jos kerran tarkoituksena on viestiä mainitsemiasi asioita, miksi se ilmaistaan lauseella, joka ei asiasisällöltään mitenkään voi pitää paikkaansa? Miten on mahdollista, että höpöhöpö resonoi niin vakuuttavasti monien ihmisten sisimmässä (joka voimalauseiden idea kuitenkn on)? Tarkoitan, että eikö räikeä ristiriita tsemppilauseen sisällön ja vallitsevan todellisuuden välillä yhtään häiritse ihmisiä?