Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOIRAIHMISET HUOMIO!!

Vierailija
21.06.2015 |

Kääpiövillakoira, bichon frise vai lancashireheeler? Olen opiskelija. Asun yksin kerrostalossa. Minulla ei ole koskaan ollut omaa koiraa, mutta tiedän koirista aika paljon. Turkki mielellään helppo (tiedän että villiksen ja bichonin turkit ovat haastavia), mutta ei mitenkään ehdoton kriteeri. Aloitan agilityn, mutten kilpailumielessä. Haluaisin koiran, joka on "kaikkien kaveri", tykkää leikkiä täysillä, mutta on myös sylissä viihtyvä "pusukoira". Mikä yllämainituista roduista sopisi mielestäsi parhaiten minulle? Kokemuksia myös kyseisistä roduista :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista ottaisin viölakoiran. Bichonin pilaat agilityllä ja ls ei muuten kuulu suosikkeihini. Jääräpäisiä, vahtihaukkujia, huvikseen haukkujia ja moniongelmaisia nykyään. Rotu tosi huonoon suuntaan menossa. Villakoiran ottaisin jos tosiaan kaipaa energistä koiraa, toisaalta menee myös sylikoirana. Ottaisin itsekin villakoiran jos olisi mahdollisuus ottaa koiraa

Vierailija
22/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma et varotetaan myrkyistä jossain. Hyvä että olin väärässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:17"]Onko sulla rahaa laadukkaaseen ruokaan ja lääkärikuluihin? Koirat ei ole köyhien huvi.
[/quote]
Sain vanhemmiltani ja isovanhemmiltani yhteensä 50 000€, kun muutin pois kodista. Asun vanhempieni vuokrakämpässä, joten asumiseen menee vain vesi- ja sähkökulut. Teen kesätöitä ja sijaisuuksia kouluissa (Opiskelen luokanopettajaksi.) Rahasta ei siis ole puutetta.
Ap

Vierailija
24/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta agilitystä vielä. Koiran ehdoilla tietenkin mennään. Eikä minulla mitään pakollista tarvetta edes ole aloittaa agilityä.
Selvästi bichoni ja villis ovat täällä noista vaihtoehdoista suositumpia. Mitä (huomattavia) eroja näillä roduilla on?
Ap

Vierailija
25/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan bichonin tilalle hyvin samantapaista cottonia tai havannankoiraa. Minulla kokemusta enemmän havannankoirista, pysyvät lähellä ja voi harrastaa agilityäkin. Turkki ei ole mielestäni aivan niin v-mäinen kuin bichonilla. En ole ikinä törmännyt ei-trimmattuun bichoniin, koska omistajat aina kyllästyy siihen turkkiin.

Vierailija
26/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:59"]

Ehdotan bichonin tilalle hyvin samantapaista cottonia tai havannankoiraa. Minulla kokemusta enemmän havannankoirista, pysyvät lähellä ja voi harrastaa agilityäkin. Turkki ei ole mielestäni aivan niin v-mäinen kuin bichonilla. En ole ikinä törmännyt ei-trimmattuun bichoniin, koska omistajat aina kyllästyy siihen turkkiin.

[/quote]

Ja omilla havannillani ei ole ollut tarvetta talvitakkiin, kestävät hyvin kylmää.

Vierailija
27/27 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:59"]Ehdotan bichonin tilalle hyvin samantapaista cottonia tai havannankoiraa. Minulla kokemusta enemmän havannankoirista, pysyvät lähellä ja voi harrastaa agilityäkin. Turkki ei ole mielestäni aivan niin v-mäinen kuin bichonilla. En ole ikinä törmännyt ei-trimmattuun bichoniin, koska omistajat aina kyllästyy siihen turkkiin.
[/quote]
Tutustuin pikaisesti molempiin rotuihin. Havannankoira ei miellyttänyt niin paljon ulkonäöllisesti. Cottoni sen sijaan päätyy harkintalistalle.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan