14-vuotiaan seurustelu
Hei! Haluaisin kysyä teiltä mielipidettä asiaan, vaikkakin en annakkaan muiden mielipiteiden hetkauttaa! :)
LUE KOKONAAN ENNENKUIN PEUKUTAT TAI KOMMENTOIT!
Olen 14-vuotias tyttö ja seurustelen reilu vuoden vanhemman pojan kanssa. Äkkiseltään te matamit saatattekin ajatella et plaah tommonen penska, ei ne mittään ossaa seurustella jäkäjäkä.. Mutta kyllä vain, rakkaus ei katso ikää ja ihan vakava ja oikea suhde meillä on. :) rakastetaan toisiamme ja tehdään yhdessä kaikkea kivaa. Porukat suhtautuu poikaystävään hyvin jne. Ei ongelmia. Se vain ärsyttää, kun jos me vaikka löhötään mun sängyllä (yleensä siinä kyllä jotain jutellaan, kutitellaan, pusitaan, halitaan, nauretaan, katotaan leffaa tai muutenvain siinä lösöillään toistemme kainaloissa) ja silloin kun siinä sängyllä löhötään, niin jos sillon joku tulee huoneeseen ja sitten äidilleni raportoi että joo, oltiin sängyllä niin äiti on aina silleen että joo tommoset penskat sängyssä plaahplaah. Vaikka siinä ei tosiaan mitään epäilyttävää tehdä, seksiä ei olla harrastettu kertaakaan eikä se ihan vielä aikeissa olekkaan, koska sitä ehtii myöhemminkin. Ja vaikka seksiä harrastaisimmekin niin tottakai nykyajan nuoret on ehkäisyistä ja riskeistä ym. Niin perillä että ei vanhempien valistuksilla enää mitään virkaa ole. Mutta juu, ei seksiä vielä tämän ikäisenä, ei hätää. Sitten kerran kun pikkusisko oli tulossa huoneeseeni ja kuultiin se niin hyökättiin äkkiä peiton alle piiloon ja oltiin muka nukkumassa ettei se jäisi sinne huoneeseen jorisemaan, siskopa sitten oli käynyt äitille sanomassa että oltiin peiton alla :D äiti tästä kerran tädilleni puhui että "tommoset kakarat jossai peiton alla.. En tykkää plaahplaahjäkäjäkä" niin ja silloin kun se ekan kerran näki kun mä ja poikaystävä halattiin kun hän oli lähdössä, ja silloin äiti ei suhteen vakavuudesta vielä tietoinen ollut niin oli heti isäpuolelleni silleen "näin kun nuo penskat hali tuolla"... Kyllä se siis suhteemme hyväksyy eikä siitä enempää ole valittanut ja pitää poikaystävästäni ja aika hyvin tuntee hänen äitinsä ja hänenkin kanssa hyvin juttuun tulee.
Ärsyttää vain tuo jatkuva "penskat kakarat", en mä niin penska kuitenkaan ole ihan oikeasti mitä vanhemmat ihmiset saattaisi numeroista päätellä.. Muutenkin aika kypsän ja fiksun oloinen ikäisekseni olen enkä mikään lapsellinen pentu, kuin myös poikaystäväni. Todella fiksu ja hyvin samanlainen kuin minä.
Niin tiedän kyllä itse mitä teen ja rakkaus ei katso ikää, niin no eihän äiti sitä rakkautta vastaan juuri olekaan, mutta jostain syystä lähekkäin oleminen (kainalossa, haliminen, pusiminen, tai ihan pelkkä sängyllä istuminenkin perkele...) poikaystävän kanssa on hänelle niin paha asia kun olemme niin KAKAROITA. Todella ärsyttävää, olen niin "penska" että en tietenkään saa nauttia oman kullan kainalosta ja olla lähekkäin :D voi hyvä luoja. Tiedän millainen äiti on mun iässä ollut, miettisi vähän itseään silloi krhm.
Ja kyllä hän siis muutaman vuoden vanhemman isosiskoni antaa reilu parikymppisen poikaystävänsä kanssa sluibata missälie ja olla oikein läheisissä tunnelmissa. Näköjään hänelle siis vain minun ikä on muka niin paha asia, vaikka aina tapellessamme jankuttaa että oon jo niin iso että pitäs tajuta ja osata käyttäytyä plaahplaah ja oon jo kohta täysikänen nuori enkä mikään lapsi joka tarkoittaa sitä ja tätä ja tuota ja plaah.. En vain ymmärrä äitin ajatusmaailmaa ollenkaan, ja kyllähän nuo "penskat" "kakarat" kommentit ja se että ei saataisi olla lähekkäi tämän ikäisinä, niin ärsyttää.
Todella kuvottavaa suoraansanottuna se että te aikuiset aina luulette että mikäli oma lapsi on tekemisissä vastakkaista sukupuolta edustavan kanssa niin heti hypätään sänkyyn, niihin puuhiin. Ei se seurustelu jumalauta automaattisesti seksiä tarkoita, eikä haliminen ja sängyllä makoilu viittaa seksiin. Ihan todella ällöttävä ajatusmaailma teillä, joillakin. Ei kaikilla. Kun äiti tädilleni valitti siitä sängyllä peiton alla plaahplaah olemisesta niin suutuin äidille ja sanoin että "hyi helvetti sä oot oksettava!", viitaten siihen että hän heti ajattelee sairaita ajatuksia. Hyi. Kyllä etenkin nuorille se parisuhde tarkoittaa pääasiassa rakkautta, söpöilyä, läheisyyttä, romantiikkaa...
Kannatatteko te muka äitiäni vai mitäkö mieltä olette? Tiedän että niitä ALAPEUKKUJA varmasti satelee näiltä vanhoilta matameilta, koska tällä palstalla aina ollaan nuorisoa vastaan ja pakko keksiä jotain vastaan. Mutta asiallista mielipidettä ja keskustelua kiitos! :)
Kommentit (9)
Selkeyttä, kiitos. En ole tajunnanvirran ystävä.
En jaksanut lukea. Seurustele pois vaan. Jos se muita vituttaa, niin oma on häpeänsä hänen.
Kaikki nuoret naiset/tytöt aina sanoo olevansa ikäistään kypsempiä. Mutta normaalia vanhempien ja nuoren suhdetta tuo on, kumpikin uskoo olevansa oikeassa. Tuo pitää vain elää alta pois ja vähän kapinoida vanhempia vastaan
Luin kaiken. Mulla kasille menevä tyttö. Mua harmittais, jos tyttö noin sitoutuisi. Tuossa iässä kuuluu tavata porukassa ja tavata kaveripoikia vapaasti.
.
Onneksi yeillä ei sentään ole seksiä.
Otapa jonkun kerran äidin kanssa puheeksi, milloin hän alkasi riiaamaan poikien kanssa.
Eipä sitä tänne matamipalstalle kannata tulla mitään puhumaan, tietää jo melkein vastaukset. Hei 14v, ei siinä mitään pahaa oo! T. 16v
Niin, ei mitään pahaa, jos ei ole seksiä, mutta harmittaa noiden puolesta tuo sitoutuminen toiseen noin aikaisin. Jää se ihana jännä vapaa nuoruus elämättä.
.
Jos tuossa iässä valitsisi oikeasti lopullisen aviomiehensä, tulisi helposti valittua sellainen, jota ei myöhemmin haluaisikaan, kun ihminen kehittyy vielä paljon. .
.
Tunnen parin, joka tutustui jo koulussa ja meni naimisiin sitten. Tekivät lapsen harkinnan jälkeen 24-vuotiaina. Naiselle puhkesi skitsofrenia ja mies alkoholisoitui. Erosivat, kun lapsi oli neljännellä luokalla.
Miksi et puhu äitisi kanssa? Siis puhetta, puhetta, puhetta. Ihan vaan otat puheeksi joku ilta saunassa tai iltapalapöydässä sen, että sinua loukkaa hänen epäilynsä ja se, että hän pitää sinua kakarana.
Tosin olen noin 100% varma, että tämä ap:n teksti on kirjoitettu tänne vain sitä varten, että äiti voi selailuhistoriasta tämän löytää ja uskoo nyt tyttönsä olevan kiltisti. :) Miksi muuten noin tarkat selostukset meille kaikille tilanteista missä äiti epäili, mutta mitään ei tapahtunut.
Oho, laitoin selkeät kappalejaot jotka näkyivät kännykällä kirjoittaessa, eivät näköjään samalla tavalla näkyneetkään kun viestin lähetin (mobiiliversiossa ainakaan.), pahoittelen!
Ap