Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoitsijat, kysymys

Vierailija
09.02.2022 |

Pystyttekö kipeänä ollessakin polttamaan tupakkaa? Tai tekeekö sitä mieli? Jos ei, niin eikö siinä ole hyvä tilaisuus lopettaa, kun ei muutamaan päivään polta? Sori varmaan ihan tyhmä kysymys mutta kun ei itsellä kokemusta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tauti missä en polta on noro. Silloin en tosin tee mitään muutakaan kuin makaan vessan lattialla ja odotan kuolemaa. Olisihan se ihan kiva jos muutaman päivän tauko poistaisi lopullisesti kaikki ihmisen huonot tavat ja syyt niiden taustalla.

Polttele tupakkaa ihan rauhassa vaan. Ennen pitkää sairastut esimerkiksi keuhkoahtaumatautiin. Siinä vaiheessa sinultakin huonot tavat jäävät. Tuskin tuntuu edes vaikealta siinä vaiheessa huonojen tapojen jättäminen. Voi tulla mieleen, että olisi kannattanut jättää jo aiemmin.

Vierailija
22/33 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeenä ei tee mieli tupakkia, siitä tietääkin että on kipee kun ei rööki maistu. Sama krapulassa, pahalta maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topi Sorsakoski kuoli keuhkosyöpään verrattain nuorella iällä. Hän sanoi sairastuttuaan, että katuu kovasti, että on polttanut tupakkaa. Lopetti syöpätiedon saatuaan, mutta eihän se siinä vaiheessa enää auta.

Riki Sorsa kuoli tupakkasyöpään hänkin. Ehti tehdä tupakanvastaisia tietoiskuja syöpähoidoista kaljuuntuneena ennen kuin kuoli.

Poltelkaahan rauhassa tupakkaa vaan tekin.

Vierailija
24/33 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tauti missä en polta on noro. Silloin en tosin tee mitään muutakaan kuin makaan vessan lattialla ja odotan kuolemaa. Olisihan se ihan kiva jos muutaman päivän tauko poistaisi lopullisesti kaikki ihmisen huonot tavat ja syyt niiden taustalla.

Polttele tupakkaa ihan rauhassa vaan. Ennen pitkää sairastut esimerkiksi keuhkoahtaumatautiin. Siinä vaiheessa sinultakin huonot tavat jäävät. Tuskin tuntuu edes vaikealta siinä vaiheessa huonojen tapojen jättäminen. Voi tulla mieleen, että olisi kannattanut jättää jo aiemmin.

Olen yrittänyt lopettaa lukuisia kertoja vuosien saatossa, joten esitäpä saarnasi lisäksi joku oikeesti toimiva keino siihen, tai sitten lopeta toi jeesustelu.

Vierailija
25/33 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt lopettaa lukuisia kertoja vuosien saatossa, joten esitäpä saarnasi lisäksi joku oikeesti toimiva keino siihen, tai sitten lopeta toi jeesustelu.

Eipä siihen muita toimivia keinoja ole kuin tumpata tupakka ja olla sytyttämättä uudelleen. Se vaatii päätöksen ja lujuutta pysyä päätöksessään. Jos haluaa tarpeeksi, niin pystyy siihen. 

Vierailija
26/33 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siihen muita toimivia keinoja ole kuin tumpata tupakka ja olla sytyttämättä uudelleen. Se vaatii päätöksen ja lujuutta pysyä päätöksessään. Jos haluaa tarpeeksi, niin pystyy siihen. 

Tämä ehkä toimii jos olosuhteet on otolliset. Halua on ja on ollut, mutta se ei riitä silloin kun elämä koettelee jatkuvasti ja joutuu sietämään kohtuuttoman paljon vastoinkäymisiä ja menetyksiä. Tahdonvoiman lisäksi olen kokeillut molempia markkinoilla olevia reseptilääkkeitä, nikotiinilaastareita, purukumia, imeskelytabletteja, inhalaattoria, sähkötupakkaa, hypnoosia, terapiaa jne. Osaa näistä useamman kerran, mutta kaikki oli yhtä tyhjän kanssa. En varmasti olisi laittanut tuhansia euroja lopettamiseen jos en todella haluaisi sitä. 

Vierailija
27/33 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun tupakoitte niin saadaan veroeuroja joilla katetaan mun terveyskulut

t. pitkäaikaissairas (synnynnäinen) ja ikiopiskelija

Vierailija
28/33 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voisi ajatella se ksi addiktilla. 4 päivää ilman, niin ei tee enää mieli. Ei toimi niin.

Vierailija
29/33 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että joku sentään hyötyy niistä rahoista. Tuhansia euroja tupakkaveroa maksanut ei saa pienintäkään apua tupakoinnin lopettamiseen. Pitää ensin sairastua vakavasti ennen kuin siitä potista heruu jotain kalliisiin hoitoihin. Luulisi tulevan halvemmaksi tarjota jokaiselle halukkaalle edes yhden kerran puolen vuoden korvaushoito ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Puhumattakaan siitä miten monia ihmisiä sillä voisi mohdollisesti säästää kivuilta ja kärsimykseltä. Eihän ne korvaushoidot tietenkään auta kaikkia, mutta se olisi sen arvoista jos edes osa hyötyisi.

Vierailija
30/33 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että joku sentään hyötyy niistä rahoista. Tuhansia euroja tupakkaveroa maksanut ei saa pienintäkään apua tupakoinnin lopettamiseen. Pitää ensin sairastua vakavasti ennen kuin siitä potista heruu jotain kalliisiin hoitoihin. Luulisi tulevan halvemmaksi tarjota jokaiselle halukkaalle edes yhden kerran puolen vuoden korvaushoito ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Puhumattakaan siitä miten monia ihmisiä sillä voisi mohdollisesti säästää kivuilta ja kärsimykseltä. Eihän ne korvaushoidot tietenkään auta kaikkia, mutta se olisi sen arvoista jos edes osa hyötyisi.

En osaa sääliä ihmisiä, jotka ihan itse paskovat terveytensä. Itse olen huippukunnossa oleva, terveellisesti elänyt mutta mulle on "suotu" vakava synnynnäinen sairaus. Lähes 40 vuotta ravattu sairaaloissa. Mutta kiitos kun mahdollistatte elämäni.

Vierailija
31/33 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sääliä ihmisiä, jotka ihan itse paskovat terveytensä. Itse olen huippukunnossa oleva, terveellisesti elänyt mutta mulle on "suotu" vakava synnynnäinen sairaus. Lähes 40 vuotta ravattu sairaaloissa. Mutta kiitos kun mahdollistatte elämäni.

Minä en jaksa sääliä ihmistä joka syyllistää muita kauan sitten tehdyistä virheistä. Aloitin tupakoinnin hölmönä teininä sosiaalisen paineen alla. Nyt jos saisin valita uudestaan en olisi koskenut siihen tikullakaan. Mutta nauti sinä hoidoistasi, ja toivottavasti joku vielä keksii hoidon myös tuohon omahyväisyyteen.

Vierailija
32/33 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satut tietämään niin tupakoinnin aiheuttamat terveyskulut ei ole mitenkään verrattavissa niistä saatuihin verotuloihin. Itseasiassa nämä jotka elävät tarpeeksi pitkälle ja ovat tupakoineet ovat nettosaajia.

Vierailija
33/33 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkapaikalla kuulee parhaimmat vitsit.

Tupakoitsijat ovat rennointa porukkaa ikinä.

Vanha vitsi. Ei kuule eikä ole.

Tupakkapaikalla kaikki räpläävät kännykkää ja ovat sitä myöten kireitä.