Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö 4x10h työviikkoa 5x8h sijaan?

Vierailija
09.02.2022 |

Pidemmät päivät, pidempi viikonloppu.
Mitä mieltä olet?

Tekisitkö 4x10h työviikkoa 5x8h sijaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ideaa.

Mutta mitä jos pomo soittaa vapaapäivänä?

Vierailija
2/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sopisi mulle hyvin, valitettavasti ei asiakkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tekisin, mutta työpäivän pitäisi olla sellainen, että työtehtävä / työpiste muuttuisi puolessa välissä. Lisäksi työnantaja olisi velvollinen tarjoamaan suositusten mukaisen lounaan ja päivällisen, mahdollisesti myös aamupalan halukkaille. Ja kahvit. Mutta kahvipullaa ei tarvitse tarjota.

Kunta olisi velvoitettu sijoittamaan vähintään yksi päiväkoti esim. teollisuusalueelle (tai vastaavalle) jossa on satoja työntekijöitä pienellä alueella.

Onneksi kauppakassipalvelu toimii nykyään.

Vierailija
4/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "työksi" riittää pelkästään se, että istuu tunnit täyteen etänä peukaloita pyöritellen niin joo. Mutta jos oikeasti pitää työtäkin tehdä ja vielä niin, että työnjälki on laadukasta, niin EN! Liukuman rajoissa tuota on tullut joskus kokeiltua ja todettua, että pitkän päivän jälkeinen työpäivä tuottaa liikaa makulatuuria. Joka toinen päivä pidempänä on vielä ok eli viikossa kertyy noin 5,5 päivän tunnit.

Vierailija
5/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaihteleva työ ja esimiesasema. Tekisin kyllä, jos 3 vapaapäivän aikana sähköposti ei olisi tukkeutunut ja työt kasaantuneet. Tai oikeastaan tekisin mieluiten 12+8+12+8. (Tällä hetkellä usein 9+8+11+9+6.

Vierailija
6/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuntia on aivan liian pitkä rupeama yhtenä päivänä. 5 tuntia maksimi.

Vierailija
7/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi kolmivuorotyössä, pitäis tehdä 12 tuntia.

Vierailija
8/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Helposti menee nytkin matkojen kanssa 10h päivässä eikä siinä illalla jaksa mitään tehdä. Silloin oikeastaan saisi enemmän vapaata kun työmatkaan menisi viikossa vähemmän.

Vierailija
9/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 tuntia on aivan liian pitkä rupeama yhtenä päivänä. 5 tuntia maksimi.

Ei kukaan kysynyt onko tehokas tai tuottava. En minä ole edes sitä kahdeksaa tuntia mitä nyt olen töissä. Lisävapaat olisi ihan tervetulleita.

Vierailija
10/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse 4x8h viikossa

Vierailija
11/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Olen fyysisesti raskaassa työssä, enkä jaksaisi yhtään pidempää työpäivää.

Vierailija
12/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule 7x24h jos haluaa palkkaa!

Muuten työttömänä sillan alle nukkumaan!

Sossun luukku on kiinni!

Vierailija
13/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5x6 on ihan maksimi

Vierailija
14/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti menee jo nyt 5x 7,5 tunnin laskennallisella työajalla joka päivä tuo 10+ tuntia ja johtajat mättää vaan lisää projektia projektin päälle. Ylitöistä tulee sanomista jos niitä merkkaa liikaa ja samoin myös jos et saa aikaiseksi niitä hommia.

Pakko jättää koko ajan leimaamatta yli menevät työt kun mikään ei tunnu riittävän.

Vierailija
15/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä pitää olla muuta kun työ

Vierailija
16/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Teen fyysisesti ja henkisesti raskasta vanhustyötä enkä todellakaan jaksaisi usean kerran viikossa 10 työvuoroja. Yövuoro on eri asia koska silloin meillä on yleensä melko hiljaista kun väki nukkuu.

Vierailija
17/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei olisi kiva jos lapset nii paljon hoidossa ja pienet koululaiset paljon yksin kotona.

Päivästä täytyy jäädä aikaa muullekin, perheelle ja harrastuksille.

Vierailija
18/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein 7 tunnin työpäivää 4 päivänä viikossa, niin että viikonloppu alkoi aina torstaina klo 15 ja palasin töihin maanantaina klo 8. Tavallisesti jaon sen 7 tunnin työpäivän kahteen osaan, niin että aamupäivän ja iltapäivän hommien välissä pidin sopivan pituisen ruokatunnin. Tuo keskipäivällä pidetty ruokatauko lisäsi työtehoa ja toi mukavasti vaihtelua. Työtehtäväni oli erittäin itsenäistä hommaa ja olin tekemissä satunnaisesti työkavereitten lähinnä kahvitauolla eikä myöskään pomon kanssa ollut ongelmia.

Vierailija
19/19 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä pitää olla muuta kun työ

Moni käy töissä rahoittaakseen itselleen tärkeitä harrastuksia, síllä eikä sille työlle tarvitse koko sydäntä ja sielua myydä vaikka tekisin hommansa hyvin.