Monipistehybridityössä olevat, onko teillä nettikamerat joka työpisteellä
Kuljetatteko webcamiä (ja headsettiä) mukana vai onko teillä työpaikalla yksi setti ja kotona toinen?
Eli teen töitä osin kotoa ja osin työpaikalla. Osallistun videokokouksiin sekä kotoa että työpaikalta. Mulla on ok kamera kotona, työpaikalla on vain läppärin integroitu kamera, joka ei toimi, jos yritän käyttää samaan aikaan erillistä näyttöä. Näyttö taas on usein tarpeen, koska samoissa kokousissa voi olla kohtia, joissa ihmetellään jotain tilastoa tai kuviota. Mutta niin olisi tarpeen kamerakin, koska on selvästi alettu huomaamaan, että ne mustat ruudut ei tuota sitoutumista kokouksessa tehtyihin päätöksiin.
Lisätään tähän tieto siitä, että työnantaja on sitä, mieltä, että sen ei tarvi maksaa headsettiä eikä kameraa, koska läppärissähån on jo molemmat - niitä ei vaan voi käyttää, jos haluaa samaan aikaa nähdä, mistä kokouksessa puhutaan. Eli mun pitäis itse ostaa mahdolliset lisävälineet.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain työläppäri ja siinä webbikamera. Kun on palaveri, jossa joku jakaa oman näyttönsä, ei kenelläkään ole silloin webbikameraa päällä. Noin muutenkaan ei pidetä webbikameraa päällä kuin vain sellaisten kokousten alussa, joihin osallistuu ihmisiä, joita ei entuudestaan tunneta. Eli kun tehdään esittelyierros. Sitten webbikamerat kiinni.
Joo meilläkin oli noin vielä vuosi sitten. Sit huomattiin, että se ei timi ja on alettu vaatia kameroita auki. Ja ongelma todiaan on, että osa kokouksista käsittelee esim budjetteja ja trendikehityksiä, joissa dataesitys on niin pientä, että jaetulta näytöltä ei saa selvää läppärin ruudulla. kommentoi siinä sit nt jotwin, jos et näe, että puhutaanko nyt tuhansista vai miljoonista ja onko toi asteikko kymmenissä vai logaritmeissä.
Kotona on työpisteellä parempi kamera.
Työpaikalla ei ole omia työpöytiä, lisänäyttöjä ja saa valita vapaasti työpisteen. työpaikalla on tosin pikkuneukkareuta joissa kokousvälineet, jos pitää mennä virallisempaa kokoukseen.
Läppärissä on kamera muita hetkiä varten ja mukana kulkee aina headsetti, hiiri ja näppis.
Millaisessa paikassa sä olet töissä, jos työantaja ei maksa headsettiä?
Rupea olemaan niissä budjettipalavereissa kahviloissa ilman headsettiä, läppärin kaiuttimella. Pyydä vielä joku tuttu kommentoimaan viereiseen pöytään kovaan ääneen teidän keskusteluja.
Mulla on vain työläppäri ja siinä webbikamera. Kun on palaveri, jossa joku jakaa oman näyttönsä, ei kenelläkään ole silloin webbikameraa päällä. Noin muutenkaan ei pidetä webbikameraa päällä kuin vain sellaisten kokousten alussa, joihin osallistuu ihmisiä, joita ei entuudestaan tunneta. Eli kun tehdään esittelyierros. Sitten webbikamerat kiinni.