Kuinka kauan menee sopeutua uuteen asuntoon?
Asuin kerrostalossa 9 vuotta ja muutin nyt rivariin. Kuinka kauan menee ennenkuin tottuu uuteen asuntoon? Kerrostalo oli rakas koti, mutta naapurit kauheita. Herään vieläkin öisin ja luulen asuvani vieläkin kerrostalossa, jossa asuin. Nyt vasta muutama viikko takana rivitalossa. Rivitalo on uusi ja rauhallinen, maaseudulla, rauhallisella alueella, paljon omakotitaloja, vuokrakaan ei ole paha, oma piha, sauna ja kaikki viimeisen päälle mutta miksi en totu? Kai sitä niin ehti tottua kerrostaloon ja niissä oli paljon muistoja, niin hyvä kuin huonoja mutta kai niitä muistoja tulee tässä rivarissakin.
Kommentit (14)
Paskat naapurit, huonokuntoinen kämppä, kiskurivuokra.
Silti tuntuu eniten kodilta tähänastisista.
T. Sosiaalinen eläin
Vierailija kirjoitti:
T. Sosiaalinen eläin
Mulla oli kerran kans tuollainen kakkos kämppä työpaikkakunnalla, 3 kk oli tämä kakkos kämppä ja jostain kumman syystä pidin siitä, kauhe oli, 70 luvun kerrostalo ja kaikki äänet kuulu naapurista ja kadulta, kaikista pistokkeista ei edes sähköä tullut mutta asunto tuntui kummallisen kodilta jossa viihdyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sosiaalinen eläin
Mulla oli kerran kans tuollainen kakkos kämppä työpaikkakunnalla, 3 kk oli tämä kakkos kämppä ja jostain kumman syystä pidin siitä, kauhe oli, 70 luvun kerrostalo ja kaikki äänet kuulu naapurista ja kadulta, kaikista pistokkeista ei edes sähköä tullut mutta asunto tuntui kummallisen kodilta jossa viihdyin.
Tushee😁
Itellä tulee heti se kodin tunne, kun astuu asuntoon vaikka toki tottumisessa on itselläkin mennyt alkuunsa, olen myös heräillut uusissa asunnoissa ja katsellut ympärille, että missä olen mutta kummasti sitä on tottunut aina, kun arki alkaa rullaamaan. 9 vuotta on kuitenkin pitkä aika joten en vielä kirvestä kaivoon heittäisi. Kunpa itekkin pääsisin pois kerrostaloista, joten nauti maaseudun rauhasta.
Asuntoon tottuu nopeammin kun se on oma eli ei vuokra-asunto. Osta oma ja omakotitalo (varsinkin kun asut maalla niin ne ei maksa mitään)!
Mulla meni noin vuosi, kun muutin ekaa kertaa.
Minä totuin kerrostaloon taas tosi nopeasti, kun huomasin että vastapuolella asuu parikymppinen hyvin treenattu opiskelijaneito, joka ei niin piittaa verhoista saati vaatteista.
Pistää veren kiertämään nelikymppiseltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä totuin kerrostaloon taas tosi nopeasti, kun huomasin että vastapuolella asuu parikymppinen hyvin treenattu opiskelijaneito, joka ei niin piittaa verhoista saati vaatteista.
Oliko viehkolla ihanat pitsistringit joissa imuroi kämpän lattiaa hitain nautinnollisin eestaasliikkein pysty rinnat heilahdellen😁
Emt. Rivari kolmioon totuin alta viikon, mutta se olikin toiveideni asunto. Kerrostalokaksioon tuon jälkeen muutettuani, menikin sitten useampi kuukausi, koska se oli ajolähtö.
Ensimmäiseen omaan asuntoon kesti tottua kai puioli vuotta. Vasta siinä vaiheessa en enää baarista kotiin lähtiessäni eksynyt enää vanhempieni luokse.
Olen muuttanut niin monta kertaa, että olen mennyt jo sekaisin laskuissa. Nykyään totun uuteen kämppään about yhdessä yössä.
Toisilla muutoksiin sopeutuminen vie kauemmin.
Oletko laittanut kotia viihtyisäksi?
Onnea uuteen kotiin 🏘
Vierailija kirjoitti:
Lukiko se kirjoja siellä alasti vai mistähän päättelit että neito on opiskelija?
Olen juuri muuttanut ja tuntuu, että tää ei ole koti. Muissa asunnoissa ei ole tullut tämmöistä pahaa oloa.
Tutkimusten mukaan tottumiseen menee noin 3kk. Jos sen jälkeen ei tunnu kodilta, niin tuskin tulee tuntumaankaan.