En saa ikinä mitään töitä, koska olen ujo ja hiljainen paskaluuseri
Olen täysin kelvoton ja huono ihmisturhake. Olen pelkkä ylimääräinen ja turha ällötys. Kukaan ei palkkaa tällaista turhaa ihmistä. En pääse ikinä läpi ryhmähaastattelusta, koska olen niin ujo. Minussa on kaikki mahdollinen vikana. En kelpaa koskaan minnekään. Minua vihataan kaikkialla. Maailma ei ole tarkoitettu minun kaltaiselleni ihmiselle. Olen lisäksi ruma ja harrastan pomojen mielestä vääriä asioita.
Kommentit (54)
"ja harrastan pomojen mielestä vääriä asioita."
Kuten mitä?
No höpsis, olethan sinä töitä saanut. Eikös sinulle makseta joitain senttejä per kirjoitus tälle palstalle?
Tsemppiä sulle
Vierailija kirjoitti:
"ja harrastan pomojen mielestä vääriä asioita."
Kuten mitä?
Lukemista. Pitäisi harrastaa jotain jännittävää ekstremelajia tai ryhmäliikuntaa.
Ja omaa yritystä en voi perustaa, koska minulla ei ole mitään eritystaitoja tai liikeideoita.
Vierailija kirjoitti:
No höpsis, olethan sinä töitä saanut. Eikös sinulle makseta joitain senttejä per kirjoitus tälle palstalle?
Tsemppiä sulle
No maksettaisiinkin.
Sitä vois ajatella, ettei itsestä rumasti puhuminen aiheuttaisi mitään, mutta oikeasti se vaikuttaa merkitsevästi aivojen toimintaan .
Mene päiväkotiin hoitajaksi. Sinne otetaan ketä vaan nykyään, kun työvoimapula on niin kova.
Hyi hitto.. ryhmähaastattelu?? Onko sellaisiakin. Ei helvetti.
Ryhdy sijaisvanhemmaksi? Silläkin elää varsinkin jos ottaa useamman sijaislapsen.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy sijaisvanhemmaksi? Silläkin elää varsinkin jos ottaa useamman sijaislapsen.
Sellaiseksi ei niin vaan ryhdytä.
Kiitos ap!
Juuri googletin ”työhaastattelu jännittää ” ja tunsin että hävettää ja nolottaa mennä edes haastatteluun .
Mutta nyt kun luin tämän sinun aloituksesi niin tuntuu että minulla on asiat sittenkin ihan hyvin 😅😃😃😄
Anteeksi. Otan osaa tuskaasi ap. Koita ajatella kuten minä, voisi olla huonomminkin? Olet esimerkiksi luova kirjottaja ja itsesi ilmaisija. Sinulla ei selvästi ole mitään siihen vaikuttavaa ongelmaa .
Joka tapauksessa, kiitos kun sait minut rentoutumaan ja stressaamaan vähemmän ❤️
Itse pelkään että minua pidetään persoonana ahdistavana ja tyhmänä, mutta tiedän silti että esimerkiksi ryhmähaastattelussa tulen pärjäämään tosi hyvin.
Sait minut muistamaan omat vahvuuteni !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseksi ei niin vaan ryhdytä.
Niistä on kova pula. Toki se vaatii lyhyen kurssin käymisen, mutta se ei ole ongelma.
Ryhmähaastattelussa pärjäävät ne, joilla ei ole käytöstapoja. Itse olen asiallinen, en äänekäs tai ujo. Ryhmähaastatteluihin en enää osallistu.
Tuskin monikaan luettelemistasi asioista pitää paikkaansa. Isoin ongelmasi on varmasti huono itsetunto.
Samaistun hyvin tuohon ryhmähaastattelujen inhoon. Pahinta kun kerran eivät edes ilmoittaneet kyseessä olevan ryhmähaastattelu, niin ei voinut edes henkisesti varautua taistelemaan puheenvuorosta..
Nooh olinhan mäkin ujo ja oon sitä vielläkin mut koita harjoittaa sitä et uskallat puhua näissä ryhmä tilaisuukssissa ni joo ekat voi mennä hitoiksi mut mitä enemmän uskaltaa avautua ni se helpottaa ja myöhemmin voikin käydä niit et ku oot harjoittanut sitä tarpeeksi kauan ni ne tilaisuudet meneekin pienemmällä jännityksellä
Noniin, aloitetaanpas ihan alusta. Ensinäkin tästä eteenpäin ryhdyt puhumaan itsellesi kauniisti. Heti kun huomaat että puhut rumasti itsestäsi, voit todeta että "hupsista, vanha tapa sieltä tuli taas koputtelemaan. Kiitos, mutta nykyään puhun itselleni kauniisti, enkä tarvitse tuota haitallista tyyliä enää". Sitten laitat joka päivään jotain kivaa, mitä odotat (esim. Itselläni se olisi kirjastossa käyminen, uiminen, tuoremehun puristaminen tai vaikka hyvän ruoan tekeminen ja leffan kattelu). Ei ne työnantajat ole kiinnostuneita sun harrastuksista oikeasti. Sano vaikka että harrastat lukemista, koska sitähän kaikki tekevät, vähintään luet uutisia. Sitten aloita edes jostain. Ite oon kokeillu kaikkea puhelinmyynnistä siivoukseen ja usein saa aina pikkasen paremman työpaikan seuraavaksi kun itseluottamus kasvaa. Itsestään voi tykätä vaikka olisi ujo ja hiljainen :) Jos tykkäät itsestäsi ja kohtelet muita ystävällisesti ja arvostavasti, se näkyy ja houkuttelee palkkaamaan. Nyt on paljon kaupan, tarjoilijan tai varaston alalla töitä. Muista katsoa myös kunnan ja valtion työtehtävät valtiolle.fi. Hae matalalla kynnyksellä, esim itellä toi siivoushomma oli tosi kiva ku siel oli niin kiva porukka, vaikka homma itessään ei ehkä ollukkaan muute mitää herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap!
Juuri googletin ”työhaastattelu jännittää ” ja tunsin että hävettää ja nolottaa mennä edes haastatteluun .Mutta nyt kun luin tämän sinun aloituksesi niin tuntuu että minulla on asiat sittenkin ihan hyvin 😅😃😃😄
Anteeksi. Otan osaa tuskaasi ap. Koita ajatella kuten minä, voisi olla huonomminkin? Olet esimerkiksi luova kirjottaja ja itsesi ilmaisija. Sinulla ei selvästi ole mitään siihen vaikuttavaa ongelmaa .
Joka tapauksessa, kiitos kun sait minut rentoutumaan ja stressaamaan vähemmän ❤️
Itse pelkään että minua pidetään persoonana ahdistavana ja tyhmänä, mutta tiedän silti että esimerkiksi ryhmähaastattelussa tulen pärjäämään tosi hyvin.Sait minut muistamaan omat vahvuuteni !
Hienoa, että paskuudestani on jotain hyötyä tälle ihmiskunnalle.
Nyt vaan johonkin vuokrafirman listoille niin kyllä pääset aloittamaan edes jotain sijaisuuksia nopsaan ja saat pään auki plus itsevarmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vois ajatella, ettei itsestä rumasti puhuminen aiheuttaisi mitään, mutta oikeasti se vaikuttaa merkitsevästi aivojen toimintaan .
Totta. Se miten puhut itse itsellesi ääneen tai hiljaa pään sisällä muokkaa käsitystäsi itsestäsi ja jos sanoo itselleen olevansa paska niin siihen ikävä kyllä myös uskoo ja tottuu eikä kannata ihmetellä jos muutkin näkevät sinut samoin. Kannattaa jo tänään opetella puhumaan itse itselleen ystävällisesti vaikka se hölmöltä ja vaikealta tuntuisikin, eron huomaa nopeasti.
No aina on mahdollisuus perustaa oma yritys.