Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
raskaus ja raaka kala
20.06.2015 |
Ystäväni kertoi, että hänen siskonsa on todella huolissaan kun oli käsitellyt raakaa kalaa ja vahingossa käyttänyt pesemättä kättänsä suussaan. Oli kuulemma huuhdellut suunsa tämän jälkeen. Hän on vieläpä raskaana. Kuulostaa minusta aika huvittavalle jutulle mutta jos tosiaan on totta niin onko tuosta jotain vaaraa?
Kommentit (23)
Nyt ystäväni kertoi että maanantaina on tapahtunut jo tämä moka siskollaan, eli jos jotain vaaraa olisi niin eikös se olisi jo tapahtunut?
Ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:18"]
Hah itse olen samaa ikäluokkaa talidomi-lasten kanssa. En nyt vaan silti jaksa uskoa että ennen tehtiin kaikki väärin ja juuri nyt tiedetään mikä on parasta. Sitenhän nekin ajattelivat jotka uutta raskauspahoinvointi lääkettä Talidomia suosittelivat ja söivät. Yhdelle sukulaisnaiselle lääkäri määräsi 70-luvulla konjakkia raskauden takia, sai vielä lääkekonjakkia reseptillä. Tyttökaverini joka ei teininä polttanut, alkoi polttaa kun tuli raskaaksi. Oli muuten ammatiltaan kätilö ja tiesi että tupakoivien lapset syntyvät pienempinä, koska oli ammattilainen itse ei halunnut itseään repiä rikki synnytyksessä turhan takia.
[/quote]
Niin mikä sun pointti oli? Että ennen tehtiin sittenkin oikein? Kyllä silloin "ennen vanhaan" tehtiin aika paljonkin virheitä, koska tiedot olivat puuttelliset. Tiede kehittyy koko ajan. Totta kai nykyään on paremmat tiedot asioista kuin 50 vuotta sitten. Ja 50 vuoden päästä tiedetään taas enemmän kuin nyt. Tuskin kukaan on väittänyt, että ihan KAIKKI tehtiin väärin aiemmin. Mutta monessa asiassa kyllä. Ja nykyään lääkkeetkin tutkitaan todella tarkkaan ennen kuin ne päästetään markkinoille.
Ja sulla on tyhmä kaveri, joka vaaransi vauvansa itsekkyyttään. Se lääke on muuten Talidomidi, ei Talidomi.