Helsingin vessat: Missä tyrkkään piilarit silmiin?
Juna lähtee Helsinkiin niin aikaisin aamulla, etten viitsi niitä heti silmiin laittaa, jos haluan nukkua junassa. Joten meikkaan ja laitan piilarit silmiin vasta sitten vähän myöhemmin kun pääsen Helsinkiin. Nyt mietinkin, että missä olisi mahdollisimman siistejä vessoja, joissa voisin tapahtuman suorittaa. Ja mielellään sellaisia, joista löytyy kopistakin oma peili, tosin voin sörkkiä silmiäni muidenkin edessä jos ei muuta.
Millaiset on juna-aseman vessat?
Tai Kampin?
Tai jos vaan menen jonnekin hotellin aulan vessaan?
Vessat mielellään Juna-aseman ja Kampin lähimaastosta.
Kommentit (25)
Voi luoja. Ota mukaan irtopeili ja pistä ne päähän siellä junassa. Käsidesiä mukaan jos et uskalla vr:n vedellä pestä. Minne olet menossa, eikö siellä ole vessaa?
Assan vessa on siisti, käy siellä.
Hierotko niitä piilareita vessaan vai miksi siisti? Tärkeämpää on että kätesi on puhtaat, vessasta ei tarvi välittää. Herranjumala ihmiset stressaa nykyään pienestä!
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:28"]Hierotko niitä piilareita vessaan vai miksi siisti? Tärkeämpää on että kätesi on puhtaat, vessasta ei tarvi välittää. Herranjumala ihmiset stressaa nykyään pienestä!
[/quote]
No herranjumala, käsienpesupaikkojahan on joka kadun kulmassa vai? Eikö se siisti vessa olisi loogisin paikka?
Piilareiden laittaminen on todella hygieeninen ja tarkka tapahtuma, joten en varmana ala laittamaan niitä junan ahtaassa, likaisessa vessassa joka kaiken lisäksi tärisee ja heiluu. Ja ei pelkkä käsidesi aja samaa asiaa, vaikka voisin kyllä VR:n vedellä ne pestä.
Menen tapaamaan erästä henkilöä ja haluan olla meikattu ennen kuin tapaan hänet.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:28"]
Hierotko niitä piilareita vessaan vai miksi siisti? Tärkeämpää on että kätesi on puhtaat, vessasta ei tarvi välittää. Herranjumala ihmiset stressaa nykyään pienestä!
[/quote]
Olen kai jotenkin tohelo, mutta en osaa laittaa piilareita silmään ilman peiliä...
Assan euron vessa. Ärrän vieressä.
Aseman vessat on aika siistit mutta tietysti paljon väkeä käy. Sokoksen vessa on ilmanen mutta maailman pienin etkä kyllä mahdu meikkaamaan siellä kun olet ovien edessä. Kampissa ravintoloiden vessat ovat varmaan aamusta aika siistissä kunnossa. Yliopiston rakennuksissa on ilmaiset vessat tottakai, ei kukaan huomaa, ettet kuulu joukkoon. Ne on myös isoja ja siellä mahdut meikkaamaan. Esim. kaivopihalla unicafe, kaisaniemessä yliopiston kirjasto ja metsätalo. Metron vessaan älä nyt ainakaan mene.
kampissa on hyvä ja siisti vessa, jossa ei ole kukaan ikinä käynyt kanssani samaan aikaan, siinä kun on se aurinko -niminen liike toisessa kerroksessa niin sen takana. maksaa sen euron, mutta se on minun lemppari.
sitten citycenter asemasta vastapäätä tien toisella puolella, ei ole niin siisti mutta jos et jaksa mennä kamppiin.
Stockan yläkerrassa Instrumentariumin kanssa samassa kerroksessa on vessa, joka yleensä siistimpi kuin alhaalla olevat.
Jos haluat sellaisen "yksityisen" vessan, niin ensimmäinen mieleen tuleva sellainen keskustassa on Kaisa-kirjastossa. Lähdet rautatieasemalta kävelemään Kaisaniemen katua, kunnes näet Kodin1:sen. Kaupan oikealla puolella on sisäänkäynti ja rullaportaat. Menet ne ylös, tulet Gaudeamus-kahvilaan. Kahvilan keskellä on rullaportaat. Ne ylös ja tulet Kaisa-kirjaston 3. kerrokseen.
Löydät varmaan vessan tuosta 3. kerroksen karttakuvasta? Rullaportaiden jälkeen vasemmalle, sitten heti uudestaan vasemmalle, ja jälleen kerran vasemmalle, eli kierrät vaan rullaportaiden toiselle puolelle ja löydät sieltä vessan. Tuossa kohdin on lasiset seinätkin, joten vessa on helppo löytää. Vessoja on yksi ja se on siisti unisex-vessa.
PS. Kaisa-kirjaston vessa on ilmainen t. 14
Jaha, ap menee antamaan pillua jollekin nettitutulleen.
Okei, kiitos, nyt olen saanutkin jo hyviä ehdotuksia :) Pitää kattoo valitsenko Kaisa-kirjaston vai Kampin kakkoskerroksen :DD
Olen menossa tapaamaan nettituttua, mutta ihan tuosta ei nyt ole kyse :D Se on samaa sukupuoltakin vielä.
Kampin alakerran vessa on ainakin kauhein mitä olen ikinä eläessäni nähnyt...pidättelin 6 tuntia,että pääsin kotiin.
Aseman vessaa remontoidaan. Junassa on wc. Kannatan silmälasiehdotusta.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:39"]
kampissa on hyvä ja siisti vessa, jossa ei ole kukaan ikinä käynyt kanssani samaan aikaan, siinä kun on se aurinko -niminen liike toisessa kerroksessa niin sen takana. maksaa sen euron, mutta se on minun lemppari. sitten citycenter asemasta vastapäätä tien toisella puolella, ei ole niin siisti mutta jos et jaksa mennä kamppiin.
[/quote]
Kampin vessat on karmeita.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 00:49"]
Jaha, ap menee antamaan pillua jollekin nettitutulleen.
[/quote]
Jos se antaakin persettä.
Minun kolmas silmä on kokonaan sokea :(