Aion jättää komean, fiksun, kiltin, hauskan miehen hänen äitinsä takia
Nyt riittää. Rakastan miestä syvästi mutta hänen sekopää äitinsä ajaa minut hulluuden partaalle. Kotiäitinä yli 30v, marttyyrimainen asenne, minulle viestittely ja soittelu useammin kuin oma äitini koska hänellä ei ole mitään tekemistä, minun arvosteluni, eronneiden vanhempieni arvostelu, muiden elämän arvostelu (helppohan se on miljoonaperijättären arvostella ihmisiä jotka tekevät 'paskaduuneja'), suoranainen tyhmyys ja pahimpana alkoholismi, johon kukaan perheenjäsen ei tunnu puuttuvan. Helppoahan se on joka ilta litkiä pullo-pari viiniä ja sammua johonkin kun ei tarvi kuin käydä kaupassa ja laittaa ruokaa seuraavana(kin) päivänä.
Mies tajuaa kyllä, että äitinsä on "omituinen" ja usein pahoittelee hänen puolestaan. Mutta en voi, enkä aio miestä pyytämään katkaisemaan välit äitiinsä. Itse en taas hänen äitiään kerta kaikkiaan kestä. En vain pysty. Se nainen edustaa kaikkea jota elämässä inhoan. En vain pysty tähän. Satuttaa ja vituttaa, mutta muuten tulen hulluksi. Mielummin olen yksin.