Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tällaisen hiustyylin, mitä sanon kampaajalle?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tollahan on nimenomaan ohuet ja huonokuntoiset hiukset. Eli melkein kenelle vain suomalaiselle naiselle ei ole ongelma loihtia tuota kampausta.

Vierailija
22/22 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:37"]Kampaajani kertoi hyvin yleisestä ongelmasta minulle taannoin.  Hyvin usein asiakkaat tulevat kuvan kanssa ja ilmoittavat haluavansa kuvan kaltaiset hiukset. Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen. Kuvan mallilla saattaa olla hyvinkin paksu hiuslaatu, kun taas meillä suomalaisilla useimmiten hiuslaatu on ohut tai ohuehko ja hento. Ts. on mahdotonta saada asiakkaalle kuvan kaltaiset hiukset, koska lähtökohta on jo erilainen. Suosittelen, että menet hyväksi mainitulle kampaajalle kuvan kanssa ja kysyt häneltä, onko mahdollista sinun hiuslaatuusi leikata kuvan mukaiset hiukset ja että ne sitten näyttäisivät samanlaisilta kuin kuvassa. Rehellinen ja taitava kampaaja kertoo kyllä sinulle, onko mahdollista saada haluamasi kaltainen lopputulos. Valitettavasti kuulemma asiakkaat usein suuttuvat, jos kampaaja tätä heille yrittää selvittää.  Kampaajat eivät siis ole mitään taikureita, vaikka taitavia ovatkin.   [/quote] No mitä vittuu nyt taas alapeukutetaan? Ihan faktan kerto. Ihmiset kun todella usein tulevat jonkun ulkomaalaisen julkkiksen kuvan kanssa ja tällä julkkiksella on melkoisen suurella todennäköisyydellä reippaasti paksummat hiukset kuin suomalaisella liuhuletti-Liisalla. Ja vielä suuremmalla todennäköisyydellä julkkiksen hiukset on laittanut ammattilainen ojennukseen. Kysymys asiakkaalle kuuluukin: kuinka paljon olet valmis laittamaan hiuksiasi? Osaatko föönata, käyttää tyvikohotusrautaa sekä muotoilurautaa? Kyllä hyvä kampaaja saa ohuemmistakin hiuksista vaikka sellaisen toivotunlaisen Hollywood-tukan, mitä toivottiin, mutta eri asia on, osaako/jaksaako/ehtiikö asiakas kotona nähdä niin paljon vaivaa kampauksen eteen. Olen huomannut, että usein toivotaan vaikka ja mitä, mutta kun alan kyselemään hiustenlaittotottumuksia, niin vastaus on, että "mä oon vähän tämmönen pese ja pidä-tukasta tykkäävä! Helppo pitää olla, en ainakaan ala föönaamaan!" -.-' Ja siinä kun koitan selittää, että rankasti kerrostettu, tyvestä kuohkea ja upeiksi laineiksi muotoiltu malli ei vaan näytä kuvankaltaiselta lauantaisaunasta ulos astuessa, niin joillekin se on vaan niin käsittämättömän vaikea ymmärtää. Onneks oon äitiyslomalla.

[/quote]

Varmasti siksi alapeukutettiin, että jokainen kyllä tajuaa, että hiuslaaduissa on eroja. Esitit siis itsestäänselvyyden.
[/quote]

Voi kun oliskin itsestäänselvyys! Mutta kun ei ole! Kymmenen vuotta kampaajana on todellakin opettanut sen, että mitään ei pidä ottaa itsestäänselvyytenä ja tuollaiset asiat joutuu joillekin rautalangasta vääntämään.

Terv. Äitiyslomalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan