Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannuksen tuoresalaatti, mitä siihen kuuluu laittaa?

Vierailija
19.06.2015 |

Jokaisessa ruokakeskustelussa joku kirjoittaa että tomaatti-kurkku-lehtisalaatti on ihan kamalaa. Mitä siis nyt kuuluisi tuoresalaattiin laittaa että se ei olisi ihan noloa tarjottavaa illan juhannusvieralle? Ainekset ei ole ongelma uskoisin että löytyy.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voikukkaa ja apilaa

Vierailija
2/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat just sitä mistä itse tykkäät ja oletat vieraiden tykkäävän. Otat tietenkin huomioon mahdolliset allergiat. Mua ei ainakaan kiinnosta onko jokin nyt "noloa" tai saako jokin av-mammojen hyväksynnän. Teen niin kuin itse haluan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia, tomaattia, kurkkua ym.

JuhannusKastike: Vatkattua kermavaahtoa, johon hiukka etikkaa, sinappia, sokeria ja murskattua keltuaista.

Vierailija
4/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla jokin tuoresalaatti?

Makkaraa ja lihaa grilliin! Salaatti on ihme pakkopulla, josta kukaan ei pidä. Paitsi jos laitat kunnolla vaikka mozzarellaa, kanaa, oliivia, fetaa tai ihan nyt kuitenkin jotain muuta kuin pelkkiä kylmiä vihanneksia. 

Vierailija
5/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatit on niin so last season.

Vierailija
6/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:00"]

Makkaraa ja lihaa grilliin! Salaatti on ihme pakkopulla, josta kukaan ei pidä. Paitsi jos laitat kunnolla vaikka mozzarellaa, kanaa, oliivia, fetaa tai ihan nyt kuitenkin jotain muuta kuin pelkkiä kylmiä vihanneksia. 

[/quote]

Hyi helvetti, en ikinä söisi moista "salaattia". YÖÖÖKKKK!!!!

Vierailija
7/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:53"]

Laitat just sitä mistä itse tykkäät ja oletat vieraiden tykkäävän. Otat tietenkin huomioon mahdolliset allergiat. Mua ei ainakaan kiinnosta onko jokin nyt "noloa" tai saako jokin av-mammojen hyväksynnän. Teen niin kuin itse haluan. 

[/quote]

Niin aion tehdäkin, mutta haluaisin näiden "noloa tomaatti-kurkkulehtisalaatti"- hifistelijöiden vastaavan, ilmeisesti heillä on jokin hienompi vaihtoehto, josta en ole kuullut.

Vierailija
8/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näiden hifistelijöiden mielestä pitäisi laittaa kaikkia erikoisempia salaatteja ja vaikka pinaatinlehtiä ja rucolaa. Harmi vaan kun noi erikoiset ja terveellisemmät salaatit maistuu yleensä kitkerälle.

Vierailija
9/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tylsän jäävuorisalaatin sijaan esim. lehtikaalia, pinaatinlehtiä. Jotain hyvää juustoa, ei sitä kaupan ylisuolaista fetaa suoraan purkista. Emmää keksi enempää, tomaatitkin parempia paistettuna mutta ehkä ei sovi salaattiin. Joku hyvä kastike.

Vierailija
10/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku on nykyään trendikäs. Ehkä alkaa kelpaamaan hifistelijöillekin.

http://www.iltalehti.fi/pippuri/2015051519696686_ah.shtml

Vierailija
11/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:00"]

[/quote]

Hyi helvetti, en ikinä söisi moista "salaattia". YÖÖÖKKKK!!!!

[/quote]

Tarkoitin, että joitain näitä ainesosia. Eli ei kaikkia samaan salaattiin tietenkään. 

Vierailija
12/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retiisi on alkukesän juttu. Lisukesalaatti saa olla yksinkertainen, itse laitan usein vain erilaisia salaatteja ja niitä jonkun parjaamia pinaatinlehtiä, ohueksi siivutettua retiisiä ja öljykastikkeen. Keitetty kananmuna ja vatkatusta kermasta tehty isoäidin salaatinkastike sopivat hyvin vaikka perunojen ja sillin lisukkeeksi. Iduista tulee mukavaa purutuntumaa ja erilaiset melonit on myös kivoja, joskaan ei niin sesonginmukaisia salaattiaineksia.

Vierailija
13/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juhannussalaatissa on punaista salanovaa ja lollo rossoa. Tuoretta basilikaa. Kevätsipulia, grillattua halloumia ja mansikoita. Balsamicokastike.

Toinen salaatti sisältää pehtoorin salaattia, lollo rossoa, kevätsipulia, keitettyjä uusia pernoita, lämminsavulohta ja tilli-sitruuna-öljykastikkeen.

Löytyy myös se perinteinen salaatti, jossa pehtoorin salaatti, lollo rosso, viinisuolaheinä, tomaatti, kurkku, paprika, retiisi. Päälle oliiviöljyä, balsamicoa, suolaa ja pippuria.

Mikään salaatti ei mielestäni ole "nolo". Itse tykkään yrteistä salaatissa. Pelkkä salaattipohja yhdestä salaatista on vähän tylsä, mutta maistuu kuitenkin.

Vierailija
14/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota.... ei ole mitään tiettyä ruoka- ainettä mitä "kuuluisi" laittaa salaattiin.Paitti jotain salaattilajiketta. Pliis, mammat, älkää tehkö näin aivottomia avauksia.

Vierailija
15/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:25"]

Mun juhannussalaatissa on punaista salanovaa ja lollo rossoa. Tuoretta basilikaa. Kevätsipulia, grillattua halloumia ja mansikoita. Balsamicokastike. Toinen salaatti sisältää pehtoorin salaattia, lollo rossoa, kevätsipulia, keitettyjä uusia pernoita, lämminsavulohta ja tilli-sitruuna-öljykastikkeen. Löytyy myös se perinteinen salaatti, jossa pehtoorin salaatti, lollo rosso, viinisuolaheinä, tomaatti, kurkku, paprika, retiisi. Päälle oliiviöljyä, balsamicoa, suolaa ja pippuria. Mikään salaatti ei mielestäni ole "nolo". Itse tykkään yrteistä salaatissa. Pelkkä salaattipohja yhdestä salaatista on vähän tylsä, mutta maistuu kuitenkin.

[/quote]

No nämä kuulostavat jo paremmilta kuin mitä tähän mennessä ketjussa on esitetty!

Vierailija
16/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammenlehtisalaatti on myös hyvää, jos haluaa vaihtelua!

Vierailija
17/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kesäsalaattiin kuuluvat mansikat ja halloumi! Ihan paras yhdistelmä, nam :)

Vierailija
18/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananaspaloja porkkanaraasteessa. Raastettua lanttua jonka sekaan rusinoita. Leiväksi näkkäriä ja voinappeja. Klassikko!

Vierailija
19/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän paras salaatti on sellainen, jossa mukana mm. Erilaisia salaatinlehtiä, kurkkua, jne. Pääosassa mozzarella, mansikka ja basillika, ah! Mansikka ja basillika on ihania yhdessä!

Vierailija
20/40 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

BasiLLika... juuh... ei mulle kiitos! Basilikaa voin toki ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän