Lestadiolainen kaverini ei hyväksy minun ehkäisynkäyttöä???
Olen 16v, ja seurustelen. Lestadiolaiskaverini on alkanut kyselemään nykyään ihan outoja! Esim. Miksi käytät ehkäisyä? (Ja hirveä saarna ehkäisystä), miksi vanhempasi antaa teidän nukkua samassa huoneessa?, miksi et halua lapsia?, miksi sitä ja tätä ja tuota?!?! Argh. Tietenkin käytän ehkäisyä, en kai minä ihan sekaisin ole. Enkä myöskään halua lapsia, lestat voi tehdä niitä minunkin puolesta. Rasittaa kamala kysely joka asiasta. Miksi minun pitää asua paikkakunnalla, missä joka toinen on lesta...
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:02"]Opeta sille matematiikkaa. Että jos jokainen hankkisi kymmenen lasta, niin mihin ne kaikki kolmen sukupolven päästä laitettaisiin.
[/quote]
Kaverini sanoo aina että haluaa niin monta lasta kun vain voi saada...kuulemma vaikka 20...hyi helvetti.
Ap
[/quote]
Tämä taas on kaverin tapa elää. Kun teillä on ihan erilaiset taustat, niin jättäisin seurustelu- ja ehkäisyasiat keskusteluiden ulkopuolelle.
Kerrot hänelle kuten kaverille, miksi. Että sinun mielestä seksi on ok jo ennen avioliittoa, etkä halua vielä lapsia ja siksi käytät ehkäisyä. Että tämä on sinun mielipiteesi ja tällaisia ovat sinun arvosi. Sano, että hänellä on oikeus omaan mielipiteeseensä, ja samoin sinulla.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:32"]Sanot ihan suoraan, miksi käytät. Itsellä kans kaveri on lesta, mutta hän kyllä hyväksyy ehkäisyn ja aikoo kuulemma itsekin käyttää. Hän on todella vapaamielinen ja ihana:) [/quote] Täällä kaikki lestat on tosi vanhoillisia...kaikki on syntiä. Ap
[/quote]
Kerropa ystävällesi tämä kristillisen uskon perusasian: kaikki syntimme on anteeksi annettu, kunhan uskomme siihen, että Kristus on kuollut puolestamme, tai siis syntiemme sovitukseksi ristillä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:29"]No mene sinne Porvoon rukoushuoneelle rohkeasti mukaan!
[/quote]
Asun kuopion lähellä.
Ap
[/quote]
Kuopio ei ole tietääkseni lesta-aluetta. Eikös sielläpäin ole körttejä.
[/quote]
Kuopiosta n.60 km pohjoiseen.
Ap